שתף קטע נבחר
צילום: Index Open

עיניו זולגות דבש, אני מתה ללקק אותן

רק כמה דקות מאז נכנס לחדר ואני מרגישה שהוא כתוב לי בעור. בא לי להתפשט ולהשתרע ולהיחשף בפניו כמו ספר. שיקרא אותי. ידפיס אותי. יכרוך אותי. שיחבר לי סוף חדש. שישתמש בי כמה שהוא רוצה... ורק שלא יזרוק. מכּתוּבּ

"אריק נעמד. לובש את החולצה באופן מוזר. הפוך. קודם משחיל את הידיים לשרוולים. אחריהן, את הראש. מרפקיו מרחיבים את הפתח הצר. "של מי זה?" הוא שואל כבדרך אגב. ראשו מציץ דרך הצווארון. "זאת בטח לא חולצה שלך".

 

"של חבר שלי", אני עונה מבלי משים.

 

"יש לך חבר?" מבטו מגיח נרעש.

 

"כן, בעצם לא ממש. בערך", אני מתפתלת. "הוא עזב את הארץ. גם לא ממש. חזר לכמה זמן לבוסטון. הוא גר בבוסטון. אולי הוא עוד יחזור... האמת היא שקיוויתי שיחזור". לרגע אני חוששת שיפשוט את החולצה וייצא מהחדר. "אני לא יודעת. זאת אומרת... דיוויד. קוראים לו דיוויד. הוא יהודי דווקא. אבל נשבר לו. אתה יודע. ...הוא בקושי קלט את השפה. היינו ביחד שלוש שנים כמעט".

 

אני רואה אותו מוציא לי את המילים מהפה כאילו הן קטניות שקונים בשוק. משטח אותן. פורש ובורר. לבסוף מעיף החוצה את הפגומות. נותר מאוכזב עם חופן קטן מדי.

 

כמה חודשים אחר כך, כשכבר ידע שאני שלו, סיפר שהעיניים שלי נצצו כשדיברתי על דיוויד, והוא מת מקנאה. היה בטוח שאני לא אצליח להתגבר על האהוב האמריקאי שלי. "כל הכוכבים של הדגל האמריקאי היו לך בעיניים", אמר לי, "הייתי בטוח שזה אבוד".

 

"לך יש חברה?" אני שוברת את השתיקה הממושכת.

 

"היתה", הוא מאשר. "נפרדנו לפני שנה".

 

"אני ודיוויד לא ממש נפרדנו".

 

משהו במבט הדבש שלו נראה לי נכסף. "את רוצה שהוא יחזור?"

 

"אין לי מושג. אני חושבת שכן..." ומיד מנסה להחליף נושא, "אף פעם לא ראיתי שלג".

 

"אני דווקא מכיר שלג. הייתי כמה פעמים בחופשות סקי בשווייץ. וכשהייתי קטן אמא שלי גרה בניו יורק כמה שנים. ובניו יורק יורד המון שלג". אני תוהה איך זה שלא גר עם אימא שלו. עם מי הוא גדל, עם האבא?

 

"אבל לא שאלתי אותך מה את לומדת", הוא קוטע את המחשבות שלי.

 

אני משיבה לו חיוך ועונה, "ספרות ובי איי כללי. עוד כמה שנים יש לך?"

 

"זה נשמע כאילו את שואלת על הצבא. עוד כמה שנים יא מנייאק..." הווריד מתפקע איתו כשהוא צוחק. "נשארו לי עוד שלוש. אם לא יעיפו אותי קודם". העיניים שלו זולגות דבש. אני מתה ללקק אותן. "איזה שנה את?"

 

"ראשונה", וכאילו יש פגם בהיותי סטודנטית צעירה, אני שוב מתנצלת. "אני עוד ירוקה לגמרי".

 

"את דווקא ממש לא נראית ירוקה".

 

"לא? איך אני נראית?"

 

"שחורה".

 

אם לא הדבש הניגר מעיניו, הייתי נבהלת. הוא זורק אותי שנים אחורה. הוא משתהה רגע ומוסיף, "שחורה אבל נאווה".

 

לא ממש הצלחתי להבין אם זאת מחמאה. אבל בכל מקרה, רק כמה דקות מאז נכנס לחדר ואני מרגישה שהוא כתוב לי בעור. בא לי להתפשט ולהשתרע ולהיחשף בפניו כמו ספר. שיקרא אותי. ידפיס אותי. יכרוך אותי. שיחבר לי סוף חדש. שישתמש בי כמה שהוא רוצה... ורק שלא יזרוק. אני פתאום נבהלת.

 

רק שלא יזרוק.

 

אני מורה לעצמי להירגע. לאסוף את עצמי מהרצפה. לא יכול להיות שהתאהבתי בו כל כך מהר. "בא לך פתיתים?" אני שומעת את עצמי מציעה ובוחנת את פניו ותנועותיו. מנסה לזהות אם הוא מזן הגברים הזה, שמפחיד אותי יותר מהכל.

 

אנחנו נכנסים למטבח הצפוף והמצוחצח. אני פותחת את חדר השירות הצמוד, שיתאוורר קצת. רוח מקפיאה חודרת אל החדר, אבל אני מרגישה שאני בוערת. אליו. הוא מתיישב לשולחן הפורמייקה הרעוע. חשש מתגנב אל לבי שמא ינער אותו השולחן מעליו. זה קורה מפעם לפעם. שהוא מחליט לקרוס בפתאומיות. שלא יעשה לי בושות עכשיו. אני משתדלת לייצב אותו בלי להישען עליו.

 

"לא קר לך?" תורו לברר, ואני סוגרת את הדלת. ניגשת אל הכיריים ומצטערת לגלות שנשארו רק שאריות שרופות ועקשניות בתחתית הסיר. בכל זאת שכחתי לכבות את הגז. אני מגרדת מה שאפשר לאכול לצלחת, ומושיטה לו. הוא מביט בי, "ומה איתך? את לא אוכלת?"

 

הברכיים שלנו נפגשות, וכמו שתי אבני צור, ניצתות

אני מושכת בכתפי ומשקרת, "לא. אני לא רעבה" ומתיישבת. מולו. הברכיים שלנו נפגשות, וכמו שתי אבני צור, ניצתות. אני מתה ללטף אותו, אבל הידיים שלי מחזיקות ברגלי השולחן. כואב לי באצבעות. כאילו כוחות פנימיים עזים דוחפים לי את הדם החוצה. דרך הציפורניים. אין לי מושג אם זאת התאהבות, כמו שחשבתי קודם, או סתם משיכה מטורפת. מה שזה לא יהיה, אני עולה בלהבות.

 

הוא מתחיל לאכול. המזלג בשמאלו. מנקר בפתיתים. דולה פתית פתית כאילו הם יהלומים. הנגיסות שלו גם ציפוריות משהו. קטנות ומוקפדות. אני רוצה לשאול אותו עוד שאלות אבל ברור לי שהשיחה לא נעימה לו. פתאום הוא קם. בלי הקדמות מיותרות. מניח את הצלחת שלו בכיור ושואל, "אז אפשר יהיה לפגוש אותך שוב?" וכבר מחזיק בידית הדלת.

 

"מה, אתה רוצה ללכת?" אני מבינה שאני נשמעת מבוהלת. "תישאר לישון כבר. איך תלך עכשיו? חושך וקור אימים בחוץ".

 

"את בטוחה שזה מתאים?" הוא מלכסן מבט אל החדר של מירה ושלי.

 

"בטח", אני אומרת, אבל אני לא כל כך בטוחה. וכאילו זה יסייע במאמצי השכנוע, אני מתקרבת אליו ככל שאני יכולה. אנחנו עומדים אחד מול השני וכל מה שעובר לי בראש זה שבא לי לינוק מהווריד הזה שלו. זה כמובן לא בא בחשבון, אז אני מנסה להשתלט על החשק הזה, ופוסעת לאחור. זה די קשה. מרגיש לי כמו ללכת נגד הרוח. "בטח. מירה ממש חמודה", אני ממשיכה להפציר בו, שוכחת שעד לפני חצי שעה אפילו לא ידעתי את השם שלו. "... לא יהיה לה איכפת שתישן איתנו בחדר". זאת לא סתם רוח. אלא טורנדו או הוריקן. "יש לנו מזרון אחד נוסף בחדר של אילנה ואיילת".

 

כמה דקות חולפות, כוח המשיכה לא מאבד מערכו, ואני ממהרת להוציא את המזרון הדקיק מהחדר של אילנה ואיילת, לפני שיתחרט. הוא עוזר לי להניח אותו למרגלות המיטה שלי. "תודה", הוא אומר והעיניים שלו זולגות לי על החולצה. עוד כמה שניות ואריק נרדם. הגוף שלו מתערסל לתנוחה עוברית. כפות רגליו הגרומות מבצבצות מן השמיכה.

 

בבוקר אני מתעוררת ופוגשת בו על המיטה שלי. מסתכל עליי. העיניים שלו שוב מגירות מן המתוק מתוק הזה. "אתה כמו דבורה", אני אומרת לו ומעיזה ללטף את ירכו.

 

"מה, עוקצני?" הוא נוטל את היד שלי בשיא הטבעיות ומשייף אותה על זיפיו הקלושים.

 

"לא, לא", אני עונה בקול מתפנק. היד שלי ממשיכה ללטף לו את הלחי בכוחות עצמה, "מלא מלא דבש".


 

קשה לי להאמין, אבל גם אריק מתאהב בי. "אריק חולה אהבה", הבנות בדירה קוראות לו. על משקל הסרט שבדיוק יצא לאקרנים. הוא מנצל כל רגע להיות איתי. מסתכל עליי שעות. ותמיד, באיזשהו שלב במהלך היום, נוטל דף, מוציא פחם שחור ועפרונות מתוך נרתיק כלי העבודה שלו, ומצייר אותי. "סוג של תיעוד כזה", הוא אומר לי. כאילו הפרצוף שלי והגוף שלי משתנים משעה לשעה ויש סיכוי שכבר לא יזהה אותם בפגישה הבאה. עשרות סקיצות חפוזות אך מדויקות להדהים, נערמות בפינת המכתבה. אחר כך מוצאות עצמן תלויות על הקיר.

 

אני מנסה למחות, "תסלח לי. אבל זה נראה לי נרקיסיסטי מצידי. ואובססיבי מצידך".

 

"אם אהבה היא לא אובססיבית, אז זאת לא אהבה"

"שטויות", אריק מתעקש. "זה סוג של מלאכת תיעוד. אין בזה שום דבר נרקיסיסטי, כי אני זה שתולה את הציורים. ואין פה שום דבר אובססיבי, כי מדובר באהבה. ולא איכפת לי שהיא אובססיבית. כי אם אהבה היא לא אובססיבית, אז זאת לא אהבה".

 

הפרצוף השחור שלי מביט בנו מכל פיסת טיח ריקה. גם הגוף שלי. עם או בלי בגדים. כמו שאריק חולם אותי. אני מצידי, לא יכולה לנשום בלעדיו. כל פרידה, אפילו לכמה שעות, קשה ומרה כמו פרי בוסר. ובכל זאת, אני "שומרת על עצמי", כמו שנהגה נינט להטיף לרוזי ולי. אני לא שוכבת איתו. למרות שזה הדבר שאני רוצה בעולם כרגע.

 

הבנות במעונות לא מפסיקות להתפעל מה"מציאה" המוצלחת שהתגלגלה לפתחי ומהעובדה שאני מצליחה "להחזיק אותו קצר". אני ממהרת להדוף את המחמאות עם יותר מקורטוב של פחד מעין רעה. "רק שזה לא יעבור לו", אני חוזרת ואומרת, כאילו כל ההתאהבות הזאת היא איזו מחלה ששיבשה את כושר השיפוט שלו, וסביר להניח שתחלוף כשגופו ומוחו ישובו לאיתנם.

 

העולם פורח מזכרוני. תאי המוח שלי עוברים אריקיזציה מואצת. אין בהם דבר זולת אהובי הלבן. אפילו את אימי ואחי הקטן אני שוכחת. כבר חודשיים רצופים שלא נסעתי לבקרם. המוח שלי לא מסוגל להשלים מהלך מחשבתי אחד בלי אריק.

 

אני מאורקת לגמרי.

 

  • מתוך הספר החדש "מכּתוּבּ" מאת איריס אליה-כהן, בהוצאת הכבשה השחורה - הקיבוץ המאוחד. איריס אליה-כהן, ילידת 1969, נשואה ואם לארבעה, יוצרת רב-תחומית, מתגוררת בקריית טבעון.


 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"אריק חולה אהבה", הבנות בדירה קוראות לו
צילום: index open
כל מה שצריך לקרות קורה? "מכתוב"
עטיפת הספר
הכרויות
כתבו לנו
מומלצים