שתף קטע נבחר

המו"מ נכשל: עובדי הנמלים שובתים

בשל השביתה לא תתקיים טעינה ופריקה של מטענים או כל עבודה אחרת בנמלי חיפה, אשדוד ואילת. "במשך כ-10 חודשים אנו מנסים להגיע להסכמות עם האוצר", אמר בכיר בהסתדרות. האוצר: "דרישת תוספת של 5% לשנה - מופרכת"

בנמל חיפה, נמל אשדוד ונמל אילת אין טעינה ופריקה של מטענים או כל עבודה אחרת החל מהבוקר (ב') בשעה 6:00 – כך נמסר אמש מההסתדרות שהכריזה על שביתה. "המשא ומתן שהתקיים בלשכתו של יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן, מול הממונה על השכר באוצר, אילן לוין, הגיע למבוי סתום", נמסר בהודעה שפרסמה ההסתדרות. "בפגישה אף נטלו חלק נציגי ההנהלות בנמלים".

 

 

בהסתדרות אמרו כי יקימו ועדת חריגים שתכונס על ידי ועדי העובדים בנמלים לטיפול בבקשות חריגות. השנה הסתיימה תקופת השקט התעשייתי, שעובדי הנמלים התחייבו עליה עם חתימת הסכם הרפורמה בנמלים בשנת 2005, ונפתח מו"מ להסכם שכר חדש.

 

לאור זאת, הסכימה ההסתדרות להוציא את עובדי הנמלים מהסכם השכר במגזר הציבורי, המחייב להעניק לכל העובדים תוספת שכר של 6.25% בשלוש שנים. עובדי הנמלים - מהמגזרים עם השכר הגבוה במגזר הציבורי - אינם מסתפקים בכך ודורשים יותר, בטענה ששכרם נשחק יותר מזה של עובדים אחרים, בעיקר זה של עובדי דור ב'.

 

בהסכמי הרפורמה חולקו מענקים נדיבים למרבית עובדי הנמל, אך לא לעובדי דור ב', שממילא משתכרים שכר נמוך בהרבה מאלה של הוותיקים. יצוין כי מנתוני האוצר עולה עלות שכרם הממוצעת של עובדי נמל חיפה הסתכמה בשנת 2009 בכ-26,900 שקל בחודש (ברוטו) ובנמל אשדוד - "רק" 26,700 שקל בחודש.

 

עוד עולה מנתוני האוצר כי שכר עובדי הנמלים גבוה בהרבה של הרופאים, אנשי הקבע בצה"ל, הפרקליטים, השוטרים, עובדי דואר ישראל, הכבאים ואפילו עובדי מקורות וחברת החשמל.

 

עובדי הנמלים דורשים עוד כי נציגי האוצר, שלטענתם מעורבים בכל החלטה על ניהול העבודה בנמל ובכל הסכם התייעלות שנחתם בין ההנהלות והעובדים בחברות הנמל, יפסיקו להיות מעורבים בניהול השוטף של החברות.

 

"עובדי הנמלים הם מבעלי השכר הגבוה במגזר הציבורי"

בהודעה על השביתה ציינה ההסתדרות כי "עיקר המחלוקת בין העובדים בהסתדרות והאוצר הינה בדבר תוספת השכר לעובדי דור ב' שהעסקתם החלב לאחר הסכמי הרפורמה בנמלים- בפברואר 2005.

 

"ההסתדרות דורשת כי תינתן תוספת שכר של 5% לעובדים אלה שלא נהנו מתוספת השכר שניתנה לכלל העובדים במגזר הציבורי ואילו משרד האוצר אינו מוכן לתת את התוספת הזאת. בנוסף קיימת מחלוקת לגבי גובה תוספת השכר החל מפברואר 2010".

 

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, אומר כי "במשך כ-10 חודשים אנו מנסים להגיע להסכמות עם האוצר באשר להסכמי השכר. למרות שהפערים בין האוצר לבין ההסתדרות קטנים, האוצר ממשיך להתבצר בעמדתו. אנו יוצאים היום למאבק חסר פשרות עד אשר נגיע להסכם שכר ראוי עבור עובדי הנמלים".

 

מהאוצר נמסר לפני הפגישה כי "עובדי הנמלים הם מבעלי השכר הגבוה במגזר הציבורי. למרות זאת, ולמרות ששאר עובדי הציבור חתמו לאחרונה על הסכם שכר, עובדי הנמלים דורשים תוספת מופרכת של 5% לשנה - פי שלושה יותר משאר עובדי הציבור. כנציגי ציבור משלמי המסים לא נותר לנו אלא להצטער על כך".

פורסם לראשונה 02/01/2011 23:25

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים