שתף קטע נבחר

מהיום: אין רכבות לדרום ולי-ם - חשש מעיצומים

קווי הרכבת לדרום הארץ ולירושלים מושבתים החל מהיום (א') ולמשך כשבועיים. לכך מתווספת השבתת כל הקרונועים, המהווים כמחצית הרכבות היומיות. ואם זה לא מספיק, העובדים מאיימים להאט את הרכבות שכן פועלות. הרכבת פותחת את 2011 בסימן קריסה

הקווים לדרום מבוטלים למשך שבועיים, מחצית מהרכבות בכל המדינה מושבתות עד הודעה חדשה, וכעת התווסף גם איום השיבושים היזומים. רכבת ישראל פותחת את 2011 בכאוס גדול, שישפיע החל מהיום (א') על מאות אלפי אזרחים. הסיבה לבלגאן: הרכבות לבאר שבע ולירושלים לא יפעלו במשך שבועיים, מרבית הקווים הקצרים מושבתים עד להודעה חדשה, ואם בית הדין לעבודה לא ימנע זאת מהם בשעה 11:00, יאטו ועדי העובדים את מהירות נסיעת הרכבות הפועלות.

 

עבודות תשתית למשך שבועיים

קווי הרכבת בין תל אביב לבאר שבע וירושלים לא יפעלו במהלך השבועיים הקרובים, עד מוצאי שבת ה-22.1. הסיבה: עבודות הכפלת המסילה לבאר שבע, האמורות להסתיים ב-2011. אותן עבודות אשר מאלצות סגירת קווים לתקופות של שבועות ארוכים בשנתיים האחרונות. במהלך השבועיים הקרובים לא יצאו ויגיעו רכבות אל התחנות הבאות: רמלה, קריית גת, להבים-רהט, באר שבע-אוניברסיטה, באר שבע-מרכז, ודימונה, בית שמש ותחנות ירושלים. תנועת הרכבות מצפון הארץ תסתיים במהלך התקופה האמורה בתחנת ההגנה בתל אביב.

 

מנכ"ל רכבת ישראל, חקי הראל, הודה כי הנוסעים צפויים לסבול אי-נוחות, אך הוסיף ואמר כי זו הכרחית לשיפור השירות. "כבר בתחילת 2012 נפעיל את קו באר שבע-ת"א המחודש, בו תארך הנסיעה 50 דקות בלבד, ויהיו יותר רכבות במהלך כל שעה", אמר.

 

השבתת קרונועים עד להודעה חדשה

 

לפני כשבוע החליטה כזכור רכבת ישראל להשבית את כל מערך הקרונועים, המהווה חלק ניכר ממערך רכבות הנוסעים, עד אשר ועדת הבדיקה לאירוע שריפת הקרונות באזור יקום, יציג את מסקנותיו. המשמעות עבור נוסעי הרכבת חמורה: מספר הקרונות הפעילים ירד מ-340 ל-220, היצע המושבים קטן ב-20%, ומספר הרכבת הנוסעות - בעיקר לאחר סגירת הקו מתל אביב לבאר שבע וירושלים - קטן ביותר ממחצית.

 

קווי הרכבת הלא פעילים עקב השבתת הקרונועים הם: באר שבע צפון-דימונה, תל אביב-רמלה-בית שמש-ירושלים וחיפה (חוף הכרמל)-קרית מוצקין. בהתאם, התחנות הבאות יהיו סגורות עד הודעה חדשה: ראשון לציון (ראשונים), רמלה, בית שמש, ירושלים (מלחה), ירושלים (גן החיות), דימונה.

 

ועכשיו גם איום בשיבושים

"עובדי רכבת ישראל יחלו מיום ראשון אחר הצהרים לשבש את תנועת הרכבות. העובדים יאטו את מהירות הנסיעה כך שזמן הנסיעה עשוי להתארך. השיבושים צפויים בכל הרכבות הנעות מאזור המרכז צפונה וההיפך", כך הודיעה ההסתדרות במהלך סוף השבוע. בלשון פשוטה יותר, נהגי הקטר קיבלו הוראה להאט את מהירות נסיעת רכבות הנוסעים ל-70 קמ"ש בלבד, ואת רכבות המשא ל-30 קמ"ש.

 

צעד זה של ועד עובדי הרכבת, אשר זכה לגיבוי מלא של ההסתדרות, מגיע כמחאה על רצון הנהלת הרכבת להוציא את עבודות התחזוקה של הקרונות לחברה חיצונית. עובדי הרכבת מאמינים כי צעד שכזה יגרום לפיטורי כ-350 מחבריהם. הנהלת הרכבת פנתה במהלך סוף השבוע לבית הדין לעבודה בבקשה למנוע את השיבושים הצפויים, וזה דחה את הדיון להיום ב-11:00. בינתיים קרא בית הדין לעובדים שלא לפתוח בפעולות כלשהן, עד לאחר הדיון.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רכבות מיום א' - סיוט
צילום: רועי עידן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים