שתף קטע נבחר

פרסום לחרדים: שקע ותקע נעלמו, חמודי מתחזק

התינוק של קופת חולים שודרג עם כובע וצמד הבובות של חברת חשמל, שבעבר עלו ספקולציות לגבי זהותם המינית, הוחלפו במשפחה מפלסטלינה – כך מתאימים קמפיינים בין מגזרים

בקופת חולים כללית לא הסכימו לוותר בקמפיין למגזר החרדי על הדמות של חמודי מהפרסומות למגזר הכללי, אולם עדיין היו חייבים לשנות בשל היעדר משמעות והשאירו אותו בקטן. בשל הקושי לדבר למגזר שלם תחת דמות אחת, בגלל ריבוי הפלגים והזרמים, במשרד הפרסום אפיקים בחרו למודעה ארבעה ילדים שמייצגים את המגזרים הגדולים בחברה החרדית.

 

 

לצורך כך לקחו אנשי משרד הפרסום החרדי ילדים הדומים לילד ממוצא ספרדי, חסיד עם מסולסלות, ליטאי עם פאות קטנות וליטאי מודרני יותר עם פאות קטנות יותר. מנהל הקריאייטיב עמיחי עשהאל הסביר כי הבחירה להביא נציג לכל פלג נעוצה ברצון של הקופה לדבר לכולם. "בחרנו באסטרטגיה שמציגה את הילדים במרכז, כי במגזר החרדי הילודה גבוהה וילדים משדרים בריאות ושמחה", אמר.

 

הערת המדור: מהמודעה עולה כי האתיופים עדיין לא הגיעו למגזר החרדי. 


 

בחברת חשמל, לעומת זאת, ויתרו לגמרי על הקמפיין הכללי שלהם לציבור החילוני של תקע ושקע ואימצו בחום את משפחת מגנטי החרדית.

 

מדובר במשפחה ממשחק פלסטלינה לילדים חרדים, שהפכו להיות חלק מקמפיין ההסברה של החברה. לצורך הקמפיין בנושא הסברה על סכנות הבטיחות, פנו במשרד הפרסום מקאן אריקסון למעצב יצחק גרינוולד ובקשו ממנו לעצב דמויות.

 

בתמונות הפונות לקהל החרדי נראים בובות של אב ובנו בחולצה לבנה עם כיפה, זקן ופיאות, כאשר גם החשמלאי שמגיע לביתם חרדי. לדברי צביה שוהם, מנהלת המחלקה החרדית של מקאן אריקסון, לתקע ושקע אין כל ערך מוסף בחברה החרדית וחלק מההתנהגות שלהם לא התאימה לאורח החיים החרדי.

 

"בחרנו במשפחה מוכרת לילדים החרדים דרכם אנו מעוניינים להעביר את המסר להורים", הסבירה. "בדומה לקמפיין של 'מקליק מי שמקליק ראשון' שדיבר לילדים". גם המסרים בקמפיין של חברת החשמל למגזר החרדי עוסקים יותר בבעיות על הקפדה על הבטיחות שלעיתים רופפת יותר בחברה החרדית.

 

הערת המדור: מתי החשמלאי של חברת החשמל חזר בתשובה והפך לחרדי?


 

ועדות רבנים הפכו כבר מזמן לחלק מהנוף החרדי, ובתוכם ועדות הרבנים לענייני צדקה. בשל כך גם משימת איסוף הכספים הפכה להיות קשה מאוד, והאמצעים לשכנע את הציבור הולכים ומתמעטים. בוועד הרבנים לענייני צדקה בארץ הקודש קימטו את המצח בניסיון להוציא קמפיין מקורי, והצליחו. בימים האחרונים יצאו במודעות רחוב ענקיות בהם הובטח לכל תורם אמירת אלף ספרי תהילים להצלחתו.

 

בוועד לא הסתפקו באלף ספרי התהילים ובחרו גם מיקומים אסטרטגיים בהם ייאמרו הספרים: הכותל המערבי, קבר רבי שמעון בר יוחאי וקברה של רחל אמנו. לדברי מנהל הוועד, שייע בקר, שבועות אלו נחשבים לימים בהם מומלץ להעתיר בתפילה. "אנחנו החלטנו לקחת את זה אחד קדימה ולסדר לכל אלו שמעוניינים להתפלל, ומתקשים, לקרוא עבורם אלף ספרי תהילים במהלך כל התקופה. יש לנו כמה עשרות אנשים שמפוזרים בנקודות הציון החשובות, והם יאמרו במהלך התקופה הזו את התהילים עבור התורמים". בקר טוען כי הם מזהים עלייה חדה בתרומות לאור הקמפיין.

 

הערת המדור: במידה ובכל זאת הבקשה לא תיענה, זה יוכיח שאין אלוקים?

 

צילום: חדשות 24

 

האינטרנט במגזר החרדי עדיין פסול וההכשר החלקי שקיבל היה רק לעובדים שזקוקים לו ובמגבלות שונות. פתרון חדש שעוקף את האינטרנט ומגיע למחשב נולד בימים אלו על ידי קבוצת צעירים חרדים המעוניינים לשווק חנויות ושירותים לזוגות נישאים דרך צג המחשב.

 

מדובר בדיסק CD בו יוצגו לטובת זוגות מתחתנים חנויות, אולמות, סלוני כלות ועוד לטובת משפחות המחתנות את ילדיהן, ולא מוצאות את עצמן בתוך כל החנויות הרלוונטיות לקניותיהן. על פי הנתונים של יוזמי הרעיון, כל צד בחתונה במגזר החרדי מוציא בממוצע 10,000 דולר ובשנה ישנם 4,500 חתונות, המסתכמים במחזור כספי של 90 מיליון דולר בשנה.

 

אלישע כהן מיוזמי הרעיון אומר כי "בגלל האיסור באינטרנט, הרצון להגיע לציבור קצת יותר קשה. לאחר מחשבה מאומצת חשבנו על הוצאת דיסק חודשי עם כל הנתונים והפרטים על החנויות הרלוונטיות לחתנים וכלות, מפריטי הלבשה והנעלה, ועד מטבחים וארונות לצפייה חינם לפני שהם יוצאים לקניות".

 

הערת המדור: עם כזו יצירתיות כבר הגיע הזמן למצוא פתרונות לשימוש באינטרנט.

 

ראיתם קמפיין שיווקי מעניין? שלחו מייל לארי גלהר


פורסם לראשונה 09/01/2011 22:09

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים