שתף קטע נבחר
 

הרכבת הקלה: כוחות ההצלה מתבקשים להמתין

תכנון לקוי, חוסר התחשבות או סתם חצי עבודה? תרגיל חירום מפתיע של כוחות ביטחון באזור הרכבת הקלה בירושלים, התבטל היום. הסיבה: חלק מכוחות הביטחון לא יכולים להכנס לאזור, אחרים נדרשים להמתין לאישורה של הרכבת

האסון המיותר הבא בדרך? למרות שנדמה כי תושבי ירושלים הספיקו לעבור את כל תלאות הרכבת הקלה, כעת מתברר כי מנת הצרות עדיין לא הסתיימה. הבעיה החדשה, הנחשפת כאן לראשונה: כניסת רכבי חילוץ והצלה לאזור הרכבת הקלה בעייתית עד בלתי אפשרית. הסיבה לכך הם קווי מתח גבוה שנמתחו מעל מסלול הרכבת, ומונעים אפשרות גישה לכלי רכב גבוהים. מנופי כיבוי למשל, אינם יכולים לעבור כלל. כניסת כלי רכב אחרים מחייבת תיאום מוקדם לצורך ניתוק זרם החשמל במקום.

 

  • הצטרפו לעמוד הפייסבוק של ynet

 

 

התרגיל בוטל, המצב מגוחך

היום (ה') בשעות הצהרים, ערכה משטרת ירושלים תרגיל פתע, בו דווח על שריפה ברחוב יפו 38. למקום יצאו בין כשבעה עד שמונה צוותי כיבוי, מנוף, אמבולנסים וכוחות משטרה נוספים. אלא שלמרבה התסכול של הצוותים המתרגלים, לא ניתן היה להגיע אל מוקד האירוע. למעלה מחצי שעה המתינו הצוותים בפינת הרחובות קינג ג'ורג' ויפו, עד ההכרזה הרשמית על כשלון התרגיל ופיזור הכוחות.

 

בדיון פנימי שנערך מאוחר יותר בין כוחות ההצלה והמשטרה, הועלו טענות קשות לגבי דרכי הגישה בזמן חירום: "אין ספק שמי שזקוק לאמבולנס ברחוב יפו היום, לא יקבל את השירות שקיבל אתמול", כך סיפר ל-ynet חובש באחד מארגוני ההצלה בעיר. "אני לא יודע כמה אם הגורמים שמטפלים בדבר, הן בעירייה והן בחברת סיטי-פס (האחראית על פרויקט הרכבת, י.א), נתנו דעתם על הבעיה. לא רק שצריך תיאומים מורכבים ומיותרים כדי שאמבולנס פשוט יכנס לרחוב, אלא שכלל לא ברור אם הדבר ניתן לביצוע. עד כדי כך.

 

"יש אפילו נוהל חדש שכנראה הומצא בשבילנו: נסיעה אחרי רכבת. כשהיא עוצרת, גם אנחנו עוצרים. אני ממש לא בטוח שלפצוע הזקוק לטיפול דחוף ומציל חיים, תהיה סבלנות להמתין עד לעליית וירידת נוסעים מהקרונות...", אמר.

 

כיצד קרה אם כך, שלמרות כל השנים וסכומי העתק שהושקעו בפרויקט הדגל של העיר, לא התחשבו בבעיה כה בסיסית? התשובה שהועברה ל-ynet על-ידי בכיר בארגוני החירום בעיר, פשוטה ומקוממת: "אף אחד לא חשב על זה. פשוט כך. אחרי שגילו את הבעיה, החליטו לשלוח מספר קציני כיבוי לצרפת, על-מנת להבין איך הם מטפלים בנושא. הבעיה הייתה שאף אחד לא חשב על זה קודם, וכל הפרויקט הזה נראה כמו סוג של ניסוי. יש המון שאלות שנותרו פתוחות".

 

דוברים רשמיים: "אין בעיה"

למרות הטענות הקשות של גורמי חירום בשטח, דוברים רשמיים טוענים כי אינם מבינים על מה מדובר. כך למשל תגובתו הרשמית של רוני בשרי, מנהל מד"א מרחב ירושלים, אשר מסר כי "ישנו מסמך המגדיר את כניסת כוחות מד"א לשטח הרכבת הקלה בזמן הרצה. לא קיים עיכוב של כוחות מד"א בזמן הצלת חיים".

 

בעיריית ירושלים מסרו כי "המידע אינו נכון. במקרה של אירוע חירום, שירותי החירום וההצלה מורשים להיכנס לרחוב יפו על-מנת לתת מענה. על-פי הנוהל, בזמן קבלת מידע על אירוע מסוג זה, תתבצע פנייה מיידית למרכז הבקרה של הרכבת וכניסת כוחות ההצלה תתואם בזמן אמת".


פורסם לראשונה 20/01/2011 20:32

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הרכבת קלה - איך יכנסו כוחות?
צילום: רועי גזית שי רוזנצוויג
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים