שתף קטע נבחר

פולקסווגן פאסאט - טובה ונאה מאי פעם

נהגנו בגרסה העדכנית של הפאסאט, וחזרנו עם אבחנה חד משמעית - המכונית הזו טובה יותר מקודמותיה בעלות השם הזהה. לצערנו, האיכות הזו אינה מגיעה בחינם. על השאלה אם היא עדיפה עליהן לרכישה, ניאלץ לענות בהזדמנות אחרת

פולקסווגן הוא מותג יוצא דופן בעולם הרכב. לא רק מכיוון שהוא גם שם של קונצרן המאגד תחתיו מספר מותגים אדיר ומרשים, ולא רק מכיוון שהוא מבטיח להפוך לגדול ביותר בעולם ב-2018. מדובר במותג רכב שמתעקש לשמור על שינויים עיצוביים מינוריים יחסית, גם כאשר הוא מעדכן דגם כלשהו. ובעולם בו מותגים אחרים משנים פניהם באופן קיצוני ועל בסיס די קבוע - אופל (אסטרה) למשל, מתחרים צרפתים ויפנים - במטרה לקסום לקהל לקוחות חדש, או כדי לשנות תדמית, מדובר ללא ספק בגישה ייחודית. בפולקסווגן מביאים למעשה את גישת ה"אם זה לא מקולקל, למה לשנות" למעמד של אג'נדה. ומבחינת הישגים, חייבים להודות שקשה להתווכח איתם.


תצלומים: רונן טופלברג

 

והפאסאט החדשה אינה שונה מבחינה זו. שימו לצדה את קודמתה, וגם אם אין לכם כל קשר לעולם המוטורי, תזהו ללא ספק את הקשר, וסביר גם להניח שלא תהיה לכם בעיה לגלות מי הקודמת, ומי העדכנית. מה שלא ברור היה לפני אירוע ההשקה לפני ימים אחדים, הוא איזה שינוי עברה המשפחתית הגדולה בדרך מ-2010 ל-2011. ותתפלאו לשמוע - הוא משמעותי.

 

חידה ויזואלית

בפולקסווגן אומרים כי מבחינת מידות למשל, ההבדלים אינם גדולים במיוחד. אחרי הכל, כמה מ"מ לכאן או לכאן אינם יכולים להיחשב כפערים של ממש בין גרסאות או דגמים. גם מבחינה עיצובית אין יותר מדי דרמה. אין כל בעיה לזהות את השינויים הבולטים בסבכה הקדמית, ביחידות התאורה הקדמיות שזכו לנורות לד וליחידות מאחור. קצת יותר קשה לגלות מדוע המכונית נראית כעת יותר שרירית ונעימה לעין.

 

נראה כי שינוי המידות הקל, יחד עם שינויים עיצוביים ההופכים את המרכב לרחב ונמוך-אחוריים, עושים את זה. אפרופו נמוך, למרות שחלקה האחורי מזכיר מעט את זה של הפאסאט CC הספורטיבית למראה, היא אינה חולקת עמה את מרחב הראש למבוגרים מאחור. גם נוסע גבוה במיוחד ישב שם בנוחות מפתיעה. ובכל מקרה, היא הצליחה להתגבר על חוסר איזון קל בין החלק האחורי והקדמי שאפיין אותה בעבר. במילים פשוטות - הפאסאט נראית עכשיו יותר טוב.


 

בניגוד למרכב, תא הנוסעים וסביבת הנהג עברו שינויים קלים בלבד. גלגל הגה דור-חדש אותו מצאנו כבר ב-CC, החליף את האבזר הישן. שעון אנלוגי התווסף במרכז הקונסולה המרכזית, מנופי העברת ההילוכים מאחורי גלגל ההגה שונים אף הם, וזהו פחות או יותר.

 

הודאה בטעות?

ההשקה הישראלית של פוקלסווגן פאסאט בישראל נערכה רובה ככולה על כבישים מהירים, ונעדרה נהיגה של ממש בתנאים עירוניים. כך שבינתיים לפחות, הביקורת שלנו תהיה ממוקדת ביכולתה של המשפחתית הגדולה לגמוע ליטרים של בנזין תוך צבירה מהירה של קילומטרים. והרבה. בת הלוויה שלנו הייתה גרסת מנוע הבנזין המוכר מהדור הקודם, 1.8 ליטרים TSI עם הספק מרבי של 160 כ"ס, ומומנט מרבי של 25.5 קג"מ המגיע בסל"ד סופר-נמוך - 1,500 בלבד. מערך השיווק יציע גם טורבו-דיזל 2.0 ליטרים עם 140 כ"ס, בגרסת blueMotion ידידותית לסביבה, עם מערכת עצור וסע. שתי הגרסות מצויידות בתיבת הילוכים כפולת מצמד (DSG) - הבנזין עם שבעה יחסי העברה, הדיזל עם שישה.

 

מכיוון שמנוע הפאסאט ותיבת ההילוכים שלה מוכרים לנו היטב, ובגרסה הנוכחית ראויים בעיקר למחמאות, נוותר על התייחסות נתמקד דווקא בחדשות - והן טובות. אחת התכונות המאפיינות את הפאסאט הקודמת הייתה נסיעה רכה (רכה מדי, לעיתים קרובות) וניהוג מעורפל וחסר רגש. עם מערך מתלים שכוייל באופן רך במיוחד, נסיעה נמרצת בכבישים מהירים גרמה לא פעם לתחושת מחלת ים קלה. לא עוד.


 

מערך המתלים עבר כיול חדש, נוקשה יותר, והוא מעניק נוחות נסיעה טובה משמעותית מבעבר למעט בכביש משובש. בהתאם, ההגה מרגיש כעת מעט כבד יותר, וגם זו לטובה. הקשחת המתלים עשתה את שלה לא רק ביחס לנוחות, אלא גם לתחושה הכללית. הפאסאט מעניקה כעת ביטחון רב יותר לנהג, כמעט בכל מהירות וכביש. למעט כבישים מאתגרים במיוחד ובמהירות גבוהה.

 

אפרופו נוחות, המושבים החדשים מאפשרים לא רק ישיבה חסרת מאמץ לאורך זמן, אלא גם ניתנים לכיוון מהיר ואופטימלי - לפחות ברמת האבזור הגבוהה ותודות לכוונון חשמלי מלא למעט הזזת המושב קדימה/אחורה. תא הנוסעים יוצא נשכר מרמת בידוד טובה, למעט רעש צמיגים מוחשי שמגיע מלפנים. מחשב הדרך דיווח אגב על צריכת דלק סבירה למדי בתנאי המבחן - כאחד עשר קילומטרים לליטר. חיובי בהחלט.

 

פאסאט, והשוק המקומי

אין ספק שהפאסאט החדשה משודרגת כמעט בכל ממד לעומת קודמתה. היא נראית לטעמנו טובה בהרבה, מצוידת היטב ומרגישה טוב יותר בתנאי מחיה להם נולדה - כבישים בינעירוניים עם מספר נוסעים. מצד שני, תג המחיר שלה מונע ממנה להתמודד בארץ עם אותן מכוניות מולן תוכננה - פורד מונדיאו למשל, אופל אינסיגניה ואחרות. כולן עם תג מחיר נמוך יותר, אבזור דומה, ולעיתים מנועים חזקים בהרבה.

 

דגם הבנזין של הפאסאט מתחיל ב-190 אלף שקל, אך כדי לקבל אותו ברמת האבזור הגבוהה ביותר - הכוללת בין היתר GPS, מצלמת נסיעה לאחור, ריפוד עור, כיוונון חשמלי למושבים ועוד - יש לשלם עוד 50 אלף שקלים. גרסת דיזל בסיסית תעלה 225 אלף, וגם לזו תדרשו להוסיף את אותם 50 אלף, כדי להתפנק בשלל המערכות המוצעות.

 

מה שמסביר מדוע אנחנו ממתינים לרגע בו נוכל לבחון אותה באופן מעמיק יותר. שאלת התמורה לכסף (הרבה), הפכה בפאסאט למשמעותית מאי פעם. היא טובה אמנם מכל פאסאט שקדמה לה בעשור האחרון, אבל היא גם היקרה מכולן - הן במחיר, והן בהשוואה לקבוצת הייחוס.

 


פולקסווגן פאסאט

פולקסווגן פאסאט
מנוע: נפח / סוג דלק 1,798 סמ"ק / בנזין
הספק מרבי 160 כ"ס ב-4,500 סל"ד
מומנט מרבי 25.5 קג"מ ב-1,500 סל"ד
הנעה/תיבת הילוכים קדמית/רובוטית, כפולת-מצמד, 7 הילוכים
מרכב ארבע דלתות
אורך 477 ס"מ
רוחב 182 ס"מ
גובה 147 ס"מ
בסיס גלגלים 271 ס"מ
משקל 1,517 ק"ג
נפח תא מטען 565 ליטר
100-0 קמ"ש 8.5 שניות
מהירות מרבית 220 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 14.2 ק"מ לליטר
מחיר משוער 190 אלף שקל, ללא תוספות
אחריות 24 חודשים
אבזור בטיחות 6 כריות, ABS, ESP ועוד
דירוג בטיחות 5 כוכבים לפני מתיחת הפנים

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נראית טוב מבעבר
צילום: רונן טופלברג
ומאובזרת לעייפה
צילום: רונן טופלברג
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים