שתף קטע נבחר

שוב: דליפת סולר מסוכנת ברכבת

נוסעים במערך קרונועים, הזהה לזה שהיה מעורב בשריפה הקשה בדצמבר האחרון, הועברו ביום שישי לרכבת חלופית. הסיבה: דליפת סולר חמורה באחד הקרונועים. מקורות אומרים כי מהירות נסיעה נמוכה מנעה אסון. הרכבת: "נסיבות המקרה נבדקות"

דליפה מסוכנת. ביום שישי האחרון (11.2) פונו נוסעים מרכבת שיצאה מכפר-סבא לתחנת ראשונים, לאחר שבאחד הקרונות אותרה דליפת סולר. גורמים ברכבת אומרים היום (א') ל-ynet כי הדליפה הייתה חריפה במיוחד, ורק הודות למהירות נסיעה נמוכה נמנעה שריפה. דליפת הסולר אותרה במערך של קרונועים, הזהה לזה שהיה מעורב בשריפה הקשה ליד שפיים, בדצמבר 2010. בעקבות השריפה, שבה נפגעו 121 נוסעים, החליטה הרכבת להשבית את מערכי הקרונועים, והחזרתם לשימוש נעשתה לאחר שברכבת בדקו את כל המערכים, וקבעו כי הם תקינים.

 

 

על-פי מידע שהגיע ל-ynet, בקרונוע שבו אותרה דליפת הסולר גם נשבר "קרדן" - אחד מחלקי הקרונוע, המעביר את סיבוב המנוע לגלגלים. עדיין לא ברור אם השבר בקרדן הוא שגרם לדליפת הסולר, אך מקורות ברכבת אומרים כי היווצרות השבר היא אירוע חמור בפני עצמו, שעלול להצביע על כשלים שונים - למשל בתחזוקת הרכבת. ראוי להזכיר כי בדו"ח ביניים שפרסמה הרכבת בנוגע לשריפה ליד שפיים, נקבע כי דליפת הסולר באותו מקרה נגרמה ככל הנראה כתוצאה מקריסת חלק אחר בקרונוע.


קרונוע שרוף, דצמבר 2010 (צילום: עידו ארז)

 

מקורות ברכבת ישראל אומרים כי אחד הנוסעים הוא שדיווח לפקח הרכבת על ריח חריף של סולר באחד הקרונועים, ובעקבות זאת אותרה הדליפה. לדבריהם, מהירות הנסיעה הנמוכה של הרכבת - העוצרת בתחנות רבות לאורך הדרך - היא שאפשרה את איתור הדליפה לפני שנגרמה סכנה ממשית לנוסעים.

 

מרכבת ישראל נמסר ל-ynet בתגובה כי "ביום שישי אירעה תקלה טכנית ברכבת שנסעה לתחנת ראשונים. הנהג זיהה את הבעיה במחשב הנסיעה, ועצר את הרכבת לבדיקה, על-פי הנהלים. הנוסעים הורדו מהרכבת בתחנה הסמוכה, ולאחר כ-15 דקות נאספו על ידי רכבת חלופית. הרכבת בודקת את נסיבות המקרה".

 

תאונה קשה ושימוט במוסך בחיפה

בשבוע שעבר נרשמו עוד שני אירועי בטיחות ברכבת ישראל: ביום ראשון (6.2) פגעה רכבת נוסעים ריקה ברכבת אחרת במוסך בחיפה. מעוצמת הפגיעה נגרם נזק חמור לשני קרונות ניהוג - קרונות ייעודיים, שבהם יש תא לנהג - בשני מערכים של רכבות "דאבל-דק". מקורות ברכבת אמרו ל-ynet כי הנזק שנגרם לאחד הקרונות כה חמור, עד כי לא ברור אם אפשר יהיה לתקנו ולהחזירו לשימוש. מהרכבת נמסר כי הסיבה לתאונה היא טעות של נהג הרכבת, וכי הוא "יטופל משמעתית, בהתאם לתוצאות החקירה".

 

יום לאחר התאונה הקשה, ביום שני (7.2), נרשם אירוע בטיחותי נוסף במוסך בחיפה, כאשר רכבת נוסעים "נפלה" מהפסים - אירוע הנקרא בשפת הרכבת "שימוט". למרות שברכבת אומרים כי לא נגרם נזק, ראוי לציין כי כל נפילת קרון או קטר מהפסים מחייבת בדיקה וטיפול.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מערך קרונועים של רכבת ישראל
צילום: אלכס קולומויסקי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים