שתף קטע נבחר

 

גוגל: ייתכן שהשינוי במנוע החיפוש לא מושלם

אתרי תוכן מתלוננים על פגיעה בדירוגם בתוצאות החיפוש של גוגל כתוצאה מאלגוריתם החיפוש החדש, שמתייחס אליהם כאתרי ספאם. מה תעשה גוגל?

<< בחן את עצמך: האם אתה מניאק-פייסבוק?

 

ב-24 לפברואר הודיעה גוגל על שינוי משמעותי באלגוריתם מנוע החיפוש שלה במטרה להילחם במפיצי ספאם. אתר Wired דיווח אמש (ג') שאתרי תוכן ומכירות רבים שאינם ספאם מתלוננים שמיקומם בתוצאות החיפוש נפגע קשות בעקבות השינוי.

 

השינוי, שמשפיע על כ-14 אחוז מכל תוצאות החיפוש ותקף נכון לעכשיו רק בארצות-הברית, מכוון להחליש את האתרים מסוג חוות התוכן וחוות קישורים, שמכילים כמויות עצומות של לינקים או מאמרים שיווקים. זאת על מנת לקבל דירוג גבוה במנוע החיפוש.

 

הבעיה החלה כאשר אתרי תוכן אמיתיים, דוגמת הבלוג Cult of Mac , כמעט ונעלמו לגמרי מתוצאות החיפוש בגוגל, מה שגרם לירידה בשליש מכמות הכניסות לבלוג, תוך סוף שבוע אחד בלבד. אבל למה שאתר תוכן אמיתי ייפגע מהשינוי באלגוריתם?

 

כאן נכנס לתמונה אופי אתרי הספאם מסוג חוות תוכן; חברות קידום אתרים מהזן הנחות יותר נוטות להשתמש באותו התוכן במספר רב של אתרים.

 

בגוגל לקחו זאת בחשבון כאשר שינו את האלגוריתם והחלישו עקב כך אתרים שהתוכן שלהם מופיע פעמים רבות בכתובות שונות. הם פשוט שכחו שאתרים שכל פשעם הוא שחוות הספאם גנבו מהם תוכנים, ייפגעו גם הם מהשינוי. זה גם מה שקרה ל-Cult of Mac, ולאתרי תוכן נוספים, שלא תמיד מודעים לכך שהתוכן שלהם נגנב. 

 

סקר שביעות רצון מגוגל

בראיון ל-Wired, מספר אמיט סינגל, טכנאי בכיר בגוגל, שבנוסף לבדיקות הטכניות הרגילות, החלו לבצע בחברה גם סקרי שביעות רצון שמשווים בין האלגוריתם הישן לחדש בעזרת אנשים שאינם עובדי גוגל. בסקר הופיעו גם שאלות בסגנון 'האם הייתם מרגישים בטוחים לתת לאתר זה את פרטי האשראי שלכם? ו'האם הייתם סומכים על עצה רפואית מאתר זה?' כדי לשפוט טוב יותר את איכות האתרים בעין אנושית.

 

למרות שגוגל מסרבת לדון באתרים ספציפיים ודירוגם, סינגל מודה שייתכן שהשינוי במנוע החיפוש לא מושלם, "לא קיים אלגוריתם מדויק ב-100 אחוז". "אם אתר איכותי מקבל דירוג נמוך, מה שעלול לקרות לפעמים, אנחנו רושמים זאת לפנינו וביום הבא עובדים קשה יותר כדי לקרב אותו לדירוג שמגיע לו". אתר Cult of Mac, נכון לעכשיו, כבר זכה בדירוג המקורי שלו בחזרה.

 

את מה שגוגל מנסה לשווק כשיפור דיוק אלגוריתם מנוע החיפוש, מבקריה יכולים לראות כניסיון מגמגם לחפות על שינוי לא מוצלח במיוחד. "אנחנו מפתחים עכשיו שכבה חדשה שתשב מעל האלגוריתם, כדי להפוך אותו ליעיל אפילו יותר", אומר סינגל. ימים יגידו אם השינוי יחזק את מעמד גוגל כמנוע החיפוש האמין ברשת, או שיביא דוקא להתחזקות מנועי חיפוש אלטרנטיביים.

 

עוד בנושא: גוגל מגייסת אתכם למאבק בחוות התוכן >>

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים