שתף קטע נבחר

נגד הרוח: אוזניית קסדה ששורדת

רוכבים על אופנוע? מפספסים שיחות טלפון חשובות? כנראה שאתם צריכים אוזניית קסדה אלחוטית. לקחנו את ה-Rider Solo של סקאלה לסיבוב של 100 קמ"ש בכבישי ישראל

<< עוד ב-dtown: ה- iPad 2 כאן: דק יותר, קל יותר, מהיר יותר. טוב יותר?

 

בין החסרונות של רכיבה על זוג גלגלים מהירים ניתן למנות גם את מספר השיחות הרב שמתפספס במהלך הרכיבה, נושא שעלול להיות קריטי עבור אנשי עסקים שמפספסים עסקאות חשובות, רווקים שמדלגים על שיחה נכנסת מאשת החלומות, או סתם רוכבים שרוצים להעביר את השעמום שברכיבה על כביש מונוטני זה או אחר. עבור כל אלו, רק פתרון אחד יהיה מעשי: התקנה של אוזניה בתוך הקסדה.

 

בתור רוכב שמאמין בחשיבותו של ריכוז מקסימלי בזמן רכיבה ואינו תומך, למשל, בהאזנה למוזיקה או דברים אחרים שעלולים להסיח את הדעת, בחרתי לסקור את אוזנית הבלוטות' מדגם סולו של סקאלה. אתרכז בתכונות הבסיסיות והחשובות שיש לאוזניה להציע.

 

חברת סקאלה מציעה כיום שבעה דגמים שונים של אוזניות בלוטות' לאופנוע. הדגם הבסיסי של החברה, אוזניית הסולו, אינו כולל רדיו FM, תקשורת אינטרקום עם המורכב או עם רוכבי אופנוע אחרים. כפועל יוצא גם תמיכה בתקן הסטריאופוני A2DP לא קיימת, אך בכל זאת ישנן שתי אוזניות בערכה - מה שמתגלה כיתרון במהלך השימוש.

 

התקנה  

חוברת ההוראות לא מעניינת לטעמי, לכן העדפתי לצפות בסרטוני ההסבר באתר החברה העולמי (בשפה האנגלית). בשלב הראשון, משחררים את ברגי האלן שעל התופסן ואז מכניסים אותו ברווח שבין ריפוד הקסדה לבין החומר הקשיח, זה מפחיד קצת לסכן את שלמות הקסדה היקרה שלי (דגם של Shoei). חיבור התופסן מחייב להפריד את הריפוד מגוף הקסדה החיצוני, ואז לחזק שוב את הברגים של ההתקן.

 


 

גוף המשדר נפרד מההתקן ויש להסירו כדי להטעין את האוזניה (או להציב את הקסדה עצמה בסמוך למטען). שתי האוזניות שטוחות בצורתן ונתפסות על הריפוד הפנימי בעזרת סקוץ'. את הכבלים יש להעביר דרך הריפוד באופן כזה ששום חוט לא יהיה רפוי ויפריע לאוזניים, או ייקרע בזמן שחובשים את הקסדה על הראש. בחלק מהקסדות, ניתן להעביר את הכבלים מתחת לריפוד, באחרות אי אפשר - ולכן רצוי לבדוק את הנושא מראש כדי לא להזיק לריפוד הקסדה.

 

המיקרופון שמגיע בערכה מותקן על גבי מנשא קשיח יותר אבל עדיין גמיש, שמאפשר לשנות את מיקום המיקרופון - דבר שמשפיע באופן ישיר על איכות השמע של הצד השני בשיחה. איכות השיחה נבדקה באופנועים חסרי פיירינג (מגן רוח) מלא כגון ימאהה XT600.

  


 

הדלקה וכיבוי

בכדי להדליק או לכבות את האוזניה יש ללחוץ שניות ארוכות על הלחצן המתאים, במדריך כתוב "איזור הלחיצה האופטימלי הוא על הלוגו", אבל כדי לדעת האם הפעולה הסתיימה בהצלחה, יש לוודא כי הנורה מהבהבת בכחול או באדום. כאן מתגלה בעיה קטנה בממשק: מיקום הנורה הוא בתוך הלוגו והוא מוסתר ע"י האצבע הלוחצת - נקודה בעייתית שטעונה שיפור.

 

איכות דיבור ושמע

בתמונות המופיעות בפרסומים מופיע רוכב עם קסדה פתוחה ואת מיקרופון הערכה כשהוא מותקן מחוצה לה, אל מול הרוח. לפחות במקרה שלי נוכחתי לדעת שמדובר בתמונה בלתי אפשרית: פספסתי לפחות תריסר שיחות בגלל שהצד השני שמע בעיקר רעש של רוח עזה וניתק לבסוף את השיחה.

 

מתוסכל מהמשך ניתוק השיחות העברתי את גוף המיקרופון אל תוך הקסדה, צמוד לדופן הפנימית ובמיקום קרוב לפה ומאז השתפרו העניינים פלאים ושותפי לשיחות העידו כי שומעים אותי היטב. דגם הסקאלה ריידר סולו מצוייד במנגנון DSP, שמזהה את רעשי הרוח האופיניים ומסנן אותו מתוך הדיבור. בחלק גדול מהמקרים זה עבד, באחרים, שמעו המאזינים בצד השני של הקו רחשים שהעידו על כך שאני נמצא במצב רכיבה, אך זה לא מנע מהשיחה להתקיים.

 

הימצאותן של שתי אוזניות בערכה משפרות בהחלט את יכולת השמע בהשוואה להאזנה דרך אוזניה בודדה. איכות השמע תלויה גם עוצמת הרעש שמפיקה הקסדה עצמה. בדגם שלי, Shoei x-spirit, העניינים היו בסדר עד למהירות של כ-100 קמ"ש, אך מעבר לכך רעש הרוח כבר לא איפשר לשמוע כמו שצריך.

 

ומה עם גשם?

במהלך תקופת הבדיקה ביצעתי מספר נסיעות בגשם שוטף, שאחת מהן נערכה באחד הימים הפחות נעימים של החורף, כששילוב של אובך, אבק כבד וגשם יצר טיפות בוץ כבדות שנפלו משמיים וציפו את האופנוע, המעיל והקסדה בשכבה לא סימפטית. כל אלו לא יכלו לאוזניה והיא המשיכה לתפקד ללא בעיות מיוחדות. במצבים כאלו, חשוב להקפיד על סגירת לשונית הגומי שמכסה על שקע הטעינה, אחרת יחדרו אל האוזניה מים ויגרמו לנזק.

 

מענה לשיחות יכול להתבצע ע"י פקודה קולית (אם דגם הטלפון שלכם תומך בכך), או ע"י לחיצה על המיקום המתאים בהתקן האוזניה. בימים הראשונים גילישתי שלחיצה במקום הלא נכון (באיזור האחורי) הביאה דווקא לניתוק במקום למענה. לאחר תרגול אינטנסיבי, ממוצע המענה עלה לכמעט 100 אחוז.

 

זמן הסוללה משביע רצון. בשימוש ממוצע סוללת האוזניה מחזיקה יום או יומיים של שיחות ארוכות, ומספר ימים בשימוש פחות אינטנסיבי. היא גם נטענת בזמן קצר יחסית ואינה מכבידה על השימוש השוטף.

 


 

סיכום

לרוכב האופנוע המודרני, שעסוק במטלות עסקיות או חברתיות במהלך הנסיעה, דיבורית לקסדה היא מצרך חשוב ואפילו הכרחי. שני דברים החשובים ביותר באוזניית קסדה הם איכות שיחה ושרידות. את שני הפרמטרים הללו צלחה הסקאלה ריידר סולו בהצלחה.

 

החיסרון שלה נמצא בתקופת ההסתגלות הארוכה יחסית שנלוותה לשימוש באוזניה - תקופה שארכה מספר שבועות ושהיו בה ניתוקי שיחות בלתי מכוונים מצידי, ורעשי רוח שצומצמו רק לאחר נסיונות מיקום שונים של המיקרופון בתוך הקסדה. בסיום אותה תקופה, חוברתי רשמית לעולם הסלולרי - גם בזמן הרכיבה על האופנוע.

 

ציון:

מחיר רשמי: 769 שקל

אחריות: שנה מברקום

 

עוד ב-dtown: אחת, שתיים, איקס: X8 ו- X10 של 'סוני-אריקסון' במבחן >>

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ריידר סולו. אוזניית קסדה אמינה, אבל לא מושלמת.
מומלצים