שתף קטע נבחר

סוכני נסיעות: ישראל מאבדת את השמיים

"קבוצה מצומצמת של בריתות תעופה משתלטות על התנועה האווירית", כך אמר אתמול יו"ר התאחדות סוכני הנסיעות, קובי קרני, שהוסיף שחוסר התחרות גורם למחירי הטיסות הגבוהים

"קבוצת מצומצמת של בריתות תעופה ברחבי העולם העולם משתלטת על התנועה האווירית הבינלאומית ואם מדינת ישראל לא תתעורר בזמן ולא תיערך לביצוע פעולות מייידיות, היא תגלה שהשמיים מעל ישראל אינם בשליטתה". כך הזהירו אתמול יו"ר התאחדות סוכני הנסיעות, קובי קרני, ומנכ"ל ההתאחדות, יוסי פתאל, בכנס השנתי של ההתאחדות שנערך באילת.

 

"תחום התעופה האווירית קשור ישירות לרגולציה וישראל סובלת מנחיתות בכל הקשור לתחום זה. זאת משום שחברות התעופה הישראליות אינן יכולות להיכנס לאף אחת מבריתות התעופה הגדולות, ובפועל עולם התעופה מתגבש כיום סביב 4-3 בריתות שמחלקות את השמיים ביניהן, ובכלל זה את השמיים שמעל ישראל", אמר אתמול יוסי פתאל.

 

"כבר עכשיו כשליש מהתנועה בין ישראל לאירופה נשלטת על ידי ברית התעופה הגדולה 'סטאר אלייאנס' שמונהגת על ידי חברת לופטהנזה", הוסיף פתאל. "ברית זו כוללת, בין השאר, את חברת סוויס, אוסטריאן, בריסל איירליינס ועוד חברות שטסות לישראל".

 

"התחרות היא סתם מושג שלא קיים"

לדבריו, המדינה חייבת להתייחס לבריתות התעופה ולא לכל חברת תעופה בפני עצמה, משום שאחרת היא לא תצליח להבטיח את רציפות התנועה לישראל בעיתות משבר, "כי כל חברות ברית כזו, בשנייה אחת יפסיקו את התנועה לישראל", אמר פתאל.

 

יצויין כי כבר היום חברות התעופה החברות בבריתות תעופה משתפות ביניהן פעולה במבצעים שונים, אף שבשוק הישראלי הן נתפסו כחברות נפרדות. דבר זה גורם לכך שקשה מאוד למצוא כיום תחרות במחירים בין חברות התעופה, מה שגורם למחירים גבוהים בשוק.

 

"כאשר חברת אל על טסה לבנגקוק הממונה על ההגבלים העסקיים מכריז עליה כעל מונופול. אבל כאשר ברית תעופה משתלטת כמעט על כל השוק לאירופה, אף אחד לא אומר או עושה כלום" , אומר קובי קרני, יו"ר התאחדות סוכני הנסיעות ומציין כי מי שנפגע מכל זה הוא הצרכן הישראלי.

 

לדוגמא, הוא מביא את עניין ביטול העמלות של סוכני הנסיעות מצד כמה מחברות התעופה החברות בבריתות השונות. "הסבירו לכולם שביטול העמלות יוזיל את המחיר לצרכן. האם המחירים הוזלו? ממש לא. יתרה מכך, הם נמצאים ברמה גבוהה ואנחנו נמצאים בשוק שהתחרות בו היא סתם מושג שלא קיים, כי אל על אינה יכולה להתחרות בבריתות והן שולטות למעשה במוצר התעופתי," אמר והוסיף כי העלאת מחירי כרטיסי הטיסה בעקבות התייקרות הדלק גובלת בהטעיית הציבור. "חברות התעופה מכנות את תוספת הדלק כ'היטל', אבל בפועל רק למדינה מותר להטיל היטלים ומסים".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איי פי
סוויס ולופטהנזה. חברות בברית התעופה האירופית
צילום: איי פי
מומלצים