שתף קטע נבחר

פורים חרדי: הרב עובדיה ומלכת החמניות כבר לא

ביקורת של מעריצי הרב אילצה את כפר השעשועים להזיז את התחפושת שלו, שהוצבה סמוך למלכת החמניות, לצד אברהם אבינו. במקביל, אסם גייסה את חז"ל כדי לקדם משחק מונופול החרדי. וגם: התינוק של האגיס מתנצל, אך מקפיד לשמור על צניעות. שיווק ופרסום בעולם החרדי

חברת אסם יצאה בשבועות האחרונים בקמפיין חדש לציבור החרדי, במסגרתו יזכו רוכשים של מוצרי החברי בהנחה בקניית משחק "המרוץ אל השבת, עם אסם". בחברה לקחו את פורמט של משחק קיים – סוג של מונופול למגזר החרדי – והחליטו להפוך אותו למשחק של אסם.

 

 

מאחורי הרעיון עומד אינטרס כפול: גם שיווק מוצרי החברה דרך המשחק הפופולרי בקרב הילדים, ובנוסף הגברת כמות הקניות של מוצרי החברה על ידי פיתוי של קניית המשחק בהנחה משמעותית.


 

יגאל רווח, מנכ"ל משרד הפרסום אפיקים, מסביר כי הכוונה שלהם היא להכניס את החברה גם לתחום התוכן במטרה למתג אותה יותר. בתוך המשחק בו קונים הילדים מוצרים לשבת מופיעים מוצרים שונים של אסם, ובכך כורכים בחברה את קניות השבת עם המותג.

 

במגזר החרדי הקניות לשבת הם עניין מרכזי ומהוות את עיקר ההוצאה של המשפחה. את הקמפיין מלווה הסלוגן "מי שטורח בערב שבת משתתף במשחק" המושתת על מאמר חז"ל "מי שטרח בערב שבת יאכל בשבת".

 

הערת המדור: מי שבזבז בשישי הקרוב, בטוח לא יאכל בשבת הבאה.

 

השכנים של הרב

ברשת כפר השעשועים יצאו גם השנה במבצעים ובפרסומות של תחפושות לקראת חג הפורים. אלא שבפרסומות לתחפושות במגזר החרדי לא מצאו ברשת פתרונות יצירתיים לתחפושות הבנות והחליטו פשוט להעלים להן את הפנים.

 

בעוד המודעות שיצאו למגזר החילוני הציגו תחפושות של מלכות ונסיכות עם מחשוף נדיב, בפרסומות למגזר החרדי הכלות והנסיכות הופיעו בצניעות רבה. מי שחשב שהשינוי יסתכם רק בשרוולים ובבגד צנוע התבדה וגילה שבמודעות בעיתונים החרדים, הפנים של הילדות נעלמו לחלוטין.


 

טלי מולה, מנהלת ירושלים והמגזר החרדי ברשת, מסבירה: "כל כבודה בת מלך פנימה. אסור להראות פנים של אישה או ילדות, בעיתונות החרדית ולכן ברוב התחפושות השתמשנו במסכות בכדי להתגבר על כך, אולם בחלק מהמודעות זה נשמט".

 

אבל למרת הזהירות וההתחשבות, בציבור החרדי ברשת נפלו דווקא בתחפושתו של הרב עובדיה יוסף מנהיגה הרוחני של ש"ס. בתחילה התחפושת שלו הוצבה על יד מלכת החמניות ועליה נכתב רק "הרב עובדיה". לאחר ביקורת שעלתה מצד מעריצי הרב, התנצלו ברשת והכיתוב מעל התחפושת של הרב שונה ל"הרב הגה"צ הרב עובדיה" וגם דמותו הוזזה לצדו של אברהם אבינו.

 

הערת המדור: מעניין מה חושבים על המהלך מעריציו של אברהם אבינו.

 

תינוק צנוע

חיתולי האגיס התנצלו בשבוע האחרון בפני לקוחותיהם על פגם שיצא בחלק מסדרת הטיטולים החדשה של החברה. במודעות שפרסמו בעיתונות התנצלה החברה. במרכז המודעה מופיע הפרזנטור של החברה – התינוק.

 

אולם, בעוד שבעיתונים החילוניים הופיע התינוק של האגיס במודעה ללא בגדים, בעיתונות החרדית שונתה המודעה. הכיסא והחיוך אמנם נשארו אותו דבר, אבל במודעה לעיתונות החרדית הלבישו את התינוק הקטן בבגדים, ושינו לו את התנוחה. לא בגלל הקור, אלא בשם הצניעות.


 


 

הערת המדור: אנחנו מקבלים את ההתנצלות, אבל מה עם כיפה לתינוק?

 

פאה בליסינג

ברשת חנויות הפאות גלית איטליה הבינו שהתחרות על כיסן של הנשים החרדיות, עוברת דרך הראש. הרשת יצאה במבצע חדש: מכירת פאות בליסינג. לדברי מנהלת הרשת, מהיום אישה כבר לא צריכה להגיע לחנות, לבחור פאה באלפי שקלים ולשלם, אלא יכולה לקחת פאה בשיטת הליסינג, ולהחליט לאחר מכן.

 

"ממש כמו עם רכב, אישה תוכל לקחת פאה חדשה בשיטת ליסינג וליהנות מעיצוב חינם, שירות חודשי מלא לפאה, תמורת תשלום חודשי של 270 שקל", הסבירה המנהלת. "לאחר תקופה היא תוכל להחליט אם היא רוצה לקנות את הפיאה או להמשיך באותה השיטה". במסגרת זמן הליסינג, יזכו הנשים לשירותי תסרוקת וצביעה חינם בסלוני הרשת.

 

הערת המדור: הבעלים החרדים כבר נכנסים לכוננות ספיגה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
הרב עובדיה יוסף
צילום: גיל יוחנן
מומלצים