שתף קטע נבחר

תמיכה לתומכים: כך עוזרים למשפחה וחברים

אבא, אמא, החברים במוסך, בעלך והילדים שלך משתמשים בך כתמיכה טכנית? כך תהפכו את התיק הזה להרבה פחות מעצבן - וגם תלמדו מה עושים כדי להתחמק באלגנטיות

<< טיפ: להתעדכן ב-RSS על דפי פייסבוק

 

לא קל להיות תומך טכני של כבוד: בעבודה נוהרים אליכם כדי להלוות כבלים ומטענים, אמא מתקשרת ביום ההולדת שלכם כדי לשאול איך עוברים שלב באנגרי בירדס, וחברים מביטים עליכם בעיניים מלאות תחינה ומבקשים פירמוטים והתקנות.

 

אם המשפט השכיח ביותר יוצא לכם מהפה הוא "תעשה ריסטארט קודם", המדריך הזה בשבילכם; אספנו שירותי תמיכה טכנית שיעשו בשבילכם את העבודה, או יותר טוב, ילמדו אתכם איך להתחמק ממנה באלגנטיות.

 

קופי פייסט

מרבית השאלות ששואלים אתכם כבר נשאלו, שוב ושוב, על ידי אנשים ברשת. כל מה שצריך לעשות הוא ליצור מאגר מוכן מראש של הוראות פשוטות ומדריכים מקוונים. בפעם הבאה שמישהו שואל אתכם איך בודקים מה ה-IP של המחשב, פשוט שלחו לו במייל את התשובה וכך ייחסכו מכם עשר דקות של טלפון שבור.

 

בין מאגרי השאלות והתשובות הגדולים ברשת תמצאו את שירות Yahoo Answers הוותיק בו אפשר לבצע חיפוש בצורת שאלה ולמצוא תשובות מדורגות לפי יעילותן. בנוסף, לגוגל יש שירות תמיכה מקיף ויעיל למדי וכך גם למיקרוסופט - בעברית, ועם טופס פנייה אישי.

 

אם אתם ממש מוצפים בשאלות טכניות, עשו מה שטכנאים מקצועיים רבים עושים: הכינו את האימיילים

עוד מראש, כך שתצטרכו רק למלא נמען וללחוץ על "שלח".

 

פלישת חוטפי הדסקטופ

במקום לבזבז זמן בנסיון להסביר לדוד לזוז ימינה או שמאלה במסך או מה זה תפריט התחל, פשוט הזיזו את העכבר בשבילו; תוכנות שליטה מרחוק במחשבים (Remote Desktop) הן הדרך היעילה ביותר לבצע שינויים במחשב של אדם אחר מבלי לזוז מהמקום.

 

Team Viewer תאפשר לכם לגשת בקלות ובמהירות למחשב רחוק. לאחר התקנה זריזה במחשב שלכם ושל דורש העזרה, תונפק במחשב הרחוק סיסמה אוטומטית אותה אתם צריכים להזין אצלכם. הכניסו את הסיסמא ותוכלו לשלוט במחשב הרחוק ולבצע את השינויים. התוכנה עובדת על פי.סי, לינוקס, מק ועל סמארטפונים.

 

תמיכה ויראלית וירטואלית

למי מכם שתומך טכנית בהורים בעלי שליטה טובה באנגלית, גוגל מציעה שירות שכבר סקרנו, בשם "למדו את ההורים טכנולוגיה". בשירות תמצאו סרטוני וידאו של סטודנטים המסבירים את הפשוטות שבפעולות המחשב, בצורה חביבה וסבלנית: איך להדביק ולהעתיק, לכוון את שעון המחשב, לצלם צילום מסך, להזמין פיצה ואפילו יצירת בלוג.

 

לחילופין, קנו לקרוב המשפחה מנוי שנתי לשירות Tech Support for Dummies, שמבטיח לתמוך בשיחה חיה במחשבים, חיבור לרשת, מערכות בידור, מערכות הפעלה ועוד. השירות זמין שבעה ימים בשבוע, 24 שעות ביממה, ויפנה לכם זמן רב לתחביבים שלא כוללים את המשפט "תוציא מהתקע ותחבר שוב".

 

איך להתפטר

אם כבר ממש נמאס לכם להיות גורו הטכנולוגיה השכונתי, הצעדים הבאים יגרמו לכך שיפסיקו לבקש מכם תמיכה תוך שבוע לכל היותר, באחריות:

 

1. אם מישהו מתקשר ומבקש עזרה, שימו אותו בהמתנה למשך 10 דקות גם אם אתם פנויים, או אמרו שתחזרו אליו כי אתם באמצע משהו, ותשכחו.

2. כאשר המתקשרים מסבירים לכם מה הבעיה, בקשו שיסבירו לכם את מה הבעיה שלוש פעמים לפחות, למרות שהבנתם כבר בפעם הראשונה.

3. לעולם אל תשמרו התקנות של תוכנות ואפליקציות לאחר שהורדתם אותם.

4. נתק בטעות את השיחה ברגע מכריע.

5. צפו בסרטון הלימודי הבא:

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים