שתף קטע נבחר

חופשי וממוחזר

העונה הרביעית של "קליפורניקיישן" התמידה במתכון הממכר של הסדרה, רק עם פחות בחורות, והסתיימה עם פרק ממוחזר אך גם עם מעט תקווה לסיום הסאגה המעיקה של האנק וקארן מודי

הנתון המפתיע ביותר בעונה הרביעית של "קליפורניקיישן" שהגיעה אמש (ב') לסיומה היה עניין הכמות. בניגוד למה שהורגלנו אליו עד כה מדמותו של הסופר ההולל האנק מודי, מספר הבנות שעברו אצלו במיטה בעונה החולפת היה חד ספרתי. אולי העובדה שלאורך 12 פרקי העונה ריחפה חרב משפט האונס מעל ראשו של מודי, היא זו שאחראית לשינוי הגישה. מעבר לכך, ובהתאם לציפיותיהם של צופי הסדרה האדוקים, העניינים היו ממש כרגיל באל-איי שטופת השמש והזימה.

 

 

האנק (דיוויד דוכובני), לעולם צ'ארמר משפריץ כריזמה, התמיד בסירובו להסיר את חליפת הטפלון שעוטפת אותו תמידית בכל סיטואציה בחייו, חמורה ככל שתהיה. זה קצת מוזר, ולא תמיד אמין. בעוד המקרים שלהם שונים בתכלית והבלורית של דוכובני אטרקטיבית בהרבה, יכולת ההדחקה של מודי ועוצמת הפאסון שלו חזקות פי כמה מאלה של הנשיא לשעבר שלנו.


"קליפורניקיישן". בפרק הזה כבר היינו

 

בתו, בקה מודי, הוסיפה לתת גם בעונה זו פייט ראוי לבוב הבנאי בקטגוריית הדמות השטוחה ביותר בטלוויזיה. בקה, בגילומה הנוראי של מדלן מרטין, היטיבה להפגין יכולות משחק מזעזעות וחוסר דמיון פיזי מוחלט בינה לבין מי שאמורים להיות הוריה בסדרה, מה שמעלה תהיות לגבי עצם בחירתה של השחקנית הזו לתפקיד מלכתחילה. ובאשר לקארן, ובכן, תפקידה הפעם התמצה בלצאת עם גבר חדש ( ושחור, איזה טוויסט!) ולגלגל בעיניה הגדולות והיפות מבטים מאוכזבים לכיוון בעלה לשעבר, המפשל תמידית.

 

צ'רלי רנקל, שמשוחק היטב על ידי אוון הנדלר, הגיע לשיאים חדשים של פאתטיות קריפית, מעודנת רק בזכות הצבתו לצד מרסי הוולגרית (פמלה אדלון), שילוב צרוד בין הפה של חנה לסלאו למחבת שמנונית. לשני אלו, גילינו העונה, ממתין תינוק בתנור. מי שעוד מתעניין בחיי הגירושין של השניים ודאי מסוקרן לדעת מה יעלה בגורלו של התינוק האומלל ביותר שטרם נולד. והיו שם גם רוב לאו ואדיסון טימלין, אבל ממש לא בטוח שעוד שנשמע מהם בהמשך.

 

הוא עוד ישוב

בפרק סיום שבישר את סופה של תקרית האנק-מיה והמשכב הלא ראוי, החליט בית המשפט לגזור על גיבור הסדרה שלוש שנות מאסר על תנאי. כל מי שחשש לרגע שמא עונה 5 תיפתח ביציאה של מודי מבית הסוהר התבדה תוך רגעים ספורים. המשך הפרק ייעד לנו את המתכון הקבוע שהופך את קליפורניקיישן לכזו סדרה ממכרת ומופרכת לחלוטין.


מודי, האמיתי והקולנועי. נתראה בעונה הבאה?

 

מתכון קבוע עד ממוחזר, שכן גם פינאלת עונתה השלישית של הסדרה כללה ארוחת ערב שאיחדה בין כל חלקי הפאזל של העלילה, וגם זו הסתיימה בסצינת קרב די מאולצת, יש להודות. אפילו מבחינה תסריטאית אין באמת סיבה להפגיש את כל הנפשות הפועלות למפגש מלא תיעוב, פרט לעובדה שכולם, בלי יוצא מן הכלל, אוהבים לדבר בחופשיות רבה על איברי המין שלהם ושל כל הסובבים אותם.

 

עוד עונה של קליפורניקיישן הגיעה לסיומה ואפשר להירגע: האנק ושותפיו המטורללים לסדרה ישובו אלינו בשנה הבאה לעונה חמישית, שצילומיה אמורים להתחיל כבר בחודש הבא. בואו נקווה שהעונה הבאה תיקח את האנק למחוזות טריים ורעננים יותר ולצרות קצת יותר כיפיות ממשפט אונס או

בעילת קטינה. בנוסף, באמת הגיע הזמן לסיים את עניין האהבה והכמיהה הלא ממומשת לקארן. מה שלאנשים מסויימים נראה כחמצן הכרחי להמשך קיומה של הסדרה ודלק להתפתחות דמותו של האנק המיוסר, הפך מעיק ומייסר עבורנו הצופים, לא פחות מלשני המעורבים בפרשה.

 

ועדיין, נראה שזה לא נגמר. העונה שהתחילה ב-"Sympathy For The Devil" של הרולינג סטונס הסתיימה ב-"You Can't Always Get What You Want", סוף סגור עם פתח להתפתחות עתידית ושיר שאולי מסמל יותר מכל את סוף סאגת האנק-קארן והילדה המעצבנת שלהם. חייו של מודי מעובדים לכדי סרט עלילתי, קלישאת מסך הוליוודית שלוקחת אותו לסיבוב קצר בשבילי הזיכרון שלו, שלא ברור כיצד נותרו צלולים אחרי כמויות האלכוהול שהבחור הזה צורך. היה שלום האנק מודי, ותודה על הנשים.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לאתר ההטבות
מומלצים