שתף קטע נבחר

ראינו את ב.מ.וו M5 החדשה - אבל לא נהגנו

אחת המכוניות המשפחתיות המסעירות ביותר של עולם הרכב בעשור האחרון, היא ב.מ.וו M5. לרגל חשיפת גרסת הכמעט-מוכנה-לייצור שלה, טסנו עד מינכן. היו גם צחוקים

באחד באפריל נערכה מסיבת עיתונאים בינלאומית ב-M סטודיו, אולם ההשקות במרכז המחקר והפיתוח של חטיבת M (קיצור: Motorsport) של ב.מ.וו. מקום חביב עבור הציבור הרחב, וסוג של מקדש עבור חובבי מכוניות ספורטיביות. בכל מקרה, אחרי סדרת נאומים וברכות נפתחה דלת ענקית בירכתי ההאנגר, ומבעד למסך עשן סמיך, ניתן היה לזהות רביעיית פנסים השייכת לסדרה 3. כשהתפזר העשן עמדה במרכז האולם גרסת טנדר(!) עם גג טארגה(!!) של ה-M3(!!!). מתיחת 1 באפריל, אם תהיתם, שגררה המון צחוקים ושיגועים.


 

אחריה התגלגלה פנימה הפתעה נוספת, מציאותית יותר: גרסת פיתוח עתידית ומעט אזוטרית של M3 קלת-משקל ומוגברת-הספק ועמוסת טסטוסטרון שתתמקם בין ה-M3 הקלאסית ל-GTS המוכנה למירוצים. פרטים נוספים על המכונית אין, אבל בב.מ.וו טוענים ששווה להתעניין בהתרחשויות סביב מירוץ לה-מאן הקרוב. אז נתעניין ונעדכן.

 

ואז הגענו למנה העיקרית, לשמה נגררו עשרות עיתונאי רכב עד מינכן: חשיפת דגם קונספט-ממש-מוכן-כבר-לייצור של הדור החמישי ל-M5 המיתולוגית. וזה כבר בכלל לא מצחיק, ולא אזוטרי, אלא עניין ממש רציני, שתעשיית הרכב כולה מביטה בו בעניין רב.

 

היסטוריה, בשביל הכיף

ה-M5 החלה את דרכה ב-1984, כשילוב בין ה-535i למנוע של ה-M1 - המכונית הראשונה שפיתחה חטיבת הספורט של ב.מ.וו. יחד עם שיפורי מתלים, דיפרנציאל ואווירודינמיקה, ה-E28 M5 הפכה לסדאן הסדרתית המהירה על הפלנטה. הרעיון היה כה מוצלח, עד כי הפך בסיס לדגמים דומים אצל יצרנים נוספים.


 

הגרסה הראשונה הפיקה 286 כ"ס ממנוע שישה צילינדרים, וב-91' גדל הנפח ל-3.8 ליטר וההספק המרבי צמח ל-335 כ"ס. ב-1998 הושק הדור הבא של ה-M5, הפעם כבר לא בעבודת יד קפדנית, אלא על פס ייצור רגיל של סדרה 5. המנוע תפח עוד יותר ל-V8, וההספק הגיע לכמעט 400 כ"ס. ב-2005 הסתערה על השוק הגרסה המודרנית והסופר-מתקדמת, עם מנוע V10 ו-507 כ"ס. בדרך הפכה גם ל-M5 הנמכרת ביותר.

 

לקראת סוף 2009 השיקה ב.מ.וו את סדרה-5 החדשה. וכמיטב המסורת, המתינה מעט לפני שהחליטה לשחרר את גרסת העל. באותו זמן עומד עולם הרכב וממתין, אך לא בחיבוק ידיים. מרצדס E63 AMG, אודי RS6, יגואר XF-R, קדילאק CTS-V, ואלה רק דוגמאות אחדות. שוק הספורט-סדאן מעולם לא היה תחרותי ומעניין כל-כך, ובמקביל - מעולם הוא לא היה גם מנותק כל כך מההוויה הציבורית.

 

האם ראוי בכלל שחברה מובילה כמו ב.מ.וו תמשיך ותדחוף את מנוע הבנזין למקומות שכבר מספר שנים נחשבים ללא ממש פוליטיקלי קורקט, שלא לומר מזוהמים?

 

והנה היא באה

התשובה היא כן. זאת אומרת, בהחלט ראוי. מתחת לכיסוי כסוף התגלתה ה-M5 החדשה. מפלצת-על עם חישוקים שחורים, ניפוחי מרכב עדינים וחצאיות אווירודינאמיות בטוב טעם. כצפוי, סדרה 5 עכשווית, עם פוזה של כוח. אגב, כדי להבהיר היכן מרכז הכוח העולמי של תעשיית הרכב - החשיפה הרשמית של הדגם הכמעט-סדרתי תהיה בשנגחאי.


 

בכל אופן, את פנים הרכב ותא המנוע לא ניתן היה לראות, ובוודאי לא לצלם. ב.מ.וו נשבעים עם זאת, ואין לנו שום סיבה להניח שמתיחות 1 באפריל הגיעו עד שם, שה-M5 החדשה תצוייד במנוע V8 טווין-טורבו שמשודך לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. מה שאומר שלראשונה נפגוש במנוע מוגדש ב-"M". ושנית, שזו גם פעם ראשונה שבה לא מדובר במנוע ייעודי, אלא בגרסה ליחידה הממוקמת ב-X5 וב-X6. הספק מרבי? השמועות דיברו על "עד 600", אבל הגרמנים לא שחררו פרטים מדויקים.

 

ומה על הנעה כפולה אפשרית, או על M5 היברידית? התשובה החד-משמעית של אנשי ב.מ.וו היא "לא" מוחלט. זה כבד מדי, וחשמלי מדי. אוקיי, לפחות מישהו חושב עלינו, חולי ההגה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ב.מ.וו M5 - כמעט לייצור
ומאחורה, תמיד יפה
M3 טנדר - איזה קטעים
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים