שתף קטע נבחר

כ-60 פצועים בהתנגשות שתי רכבות בנתניה

מחקירה ראשונית עולה חשד כי נהג קטר שהגיע מכיוון צפון לא ציית לרמזור אדום והתנגש בקרון של רכבת שהגיעה מדרום. "הרכבות נסעו על אותה מסילה", סיפר ל-ynet נוסע ברכבת, "המזל הגדול הוא שהרכבת לא צברה מהירות". 3 מהפצועים במצב בינוני. תנועת הרכבות בין תל-אביב לחיפה הופסקה

שתי רכבות התנגשו הבוקר (יום ה') סמוך לתחנת הרכבת בנתניה, לאחר שאחד הנהגים ככל הנראה לא ציית לרמזור אדום. לפחות 59 נוסעים נפצעו בתאונה, בהם 3 בינוני והיתר קל. תנועת הרכבות בין תל-אביב לחיפה הופסקה באופן זמני בעקבות התאונה. מרכבת ישראל נמסר כי הוקמה ועדת חקירה יחד עם המשטרה לבדיקת נסיבות התאונה.

 

בסביבות השעה 9:15 אירעה ההתנגשות מדרום לתחנה, סמוך להצטלבות המסילות, בין שתי רכבות דו-קומתיות. מבדיקה ראשונית עולה חשד כי נהג הקטר של רכבת שיצאה מבנימינה לתל-אביב לא ציית לרמזור אדום, החל בנסיעה איטית דרומה, ואז התנגש בקצה של קרון הרכבת שהגיעה מדרום. גם לאחר התאונה, הרמזור של הרכבת שבאה מצפון, נותר אדום. נהג הקטר נפצע בינוני בתאונה.

 

צוותים של מד"א שרון שהועזקו למקום טיפלו בחלק מהפצועים במקום ואחרים פונו לבתי החולים. 24 פצועים פונו לבית החולים לניאדו בנתניה, 17 פצועים פונו למאיר בכפר סבא, 21 פונו לבית החולים הלל יפה בחדרה, בהם 3 בינוני. לבית החולים איכילוב בתל אביב פונו שני פצועים במצב קל. הפצועים סובלים מחתכים, חבלות, חבטות יבשות, וחתכים מזכוכיות. ד"ר אבישי נחשוני, סגן מנהל בית החולים מאיר אמר כי "רוב הפצועים הם נפגעי חרדה. הם עדיין נמצאים בבדיקה, אך נראה שישוחררו בשעות הקרובות". 


"בדיוק יצאנו מתחנת נתניה ואז שמענו בום" (צילום: ג'ורג' גינסברג)

 

אבי דוביצקי נסע על הרכבת שהגיעה מכיוון צפון. "בדיוק יצאנו מתחנת נתניה ואז שמענו בום", סיפר ל-ynet. "בתחילה לא נתנו לנו לרדת בגלל שהיה ריח מוזר. אחר כך ירדנו וראינו שממש 300 מטר אחרי היציאה מתחנת נתניה, בהצטלבות בין הפסים, התנגש הקטר של הרכבת שלנו בקרון השני של הרכבת שהגיעה מכיוון דרום".

 

הוא סיפר, כי "קרון אחד ברכבת התנתק מהשני. יש כאן כוחות כיבוי והצלה. כל התנועה כאן מושבתת. המזל הגדול שהרכבת לא צברה מהירות ולא קרה אסון. הם פשוט נסעו על אותה מסילה בהצטלבות שיש פה, מישהו מהם לא ציית לרמזור, כי יש כאן רמזור שמורה למי לנסוע".

 

תמיר גל, נוסע נוסף ברכבת, סיפר כי אנשים נכנסו לבהלה, אך כוחות ההצלה הגיעו די מהר. "ישבתי באמצע הרכבת שנסעה דרומה, לפתע נשמע מעין בום, והחלו זעזועים, כמו בעצירה פתאומית, מעין מכות. לפתע ראינו לידנו רכבת, עומדת לצידנו, קלטנו שהיא משופשפת, אז הבנתי שמשהו לא בסדר, הוצאתי את המצלמה וצילמתי. לאחר כ-5 דקות המאבטחים התעשתו, פתחו את הדלתות והתחלנו לרדת. כוחות החילוץ וההצלה הגיעו די מהר. המזל שהיינו קרובים לתחנה, אז הלכנו ברגל". לדבריו, "היה מפחיד, אנשים נכנסו לבהלה, חלק ממי שישב בחזית הרכבת שנפגעו ממכות יבשות".

 

לדברי נוסע נוסף ברכבת, אריק כרמי, לקח זמן לדלתות להיפתח. "הייתה פאניקה מטורפת, כל האנשים היו בהיסטריה. בחלק האחורי לא ניתן היה לפתוח את הדלתות, ואנשים החלו לשבור חלונות, לבסוף הנוסעים יצאו מהדלתות שבחלק הקדמי". לדבריו, אחד הקרונות נהרס לגמרי. "אם הרכבת הייתה רכבת מהירה היה כאן אסון מטורף".

 

"במהירות יותר גבוהה היו הרוגים"

נפתלי דוד, יו"ר איחוד הצלה שרון, אמר כי "התאונה אירעה בערך 100 מטר דרומית לתחנה. רכבת שהגיעה מכיוון דרום התנגשה ברכבת שנסעה מצפון לדרום. יש קרון אחד מרוסק, אך יתר הקרונות עומדים על המסילה".

 

נדב היה ברכבת שנסעה דרומה. "הקטר פגע במהירות מאוד נמוכה באחד הקרונות של הרכבת שנסעה צפונה, בדיוק במקום שבו המסלול מתפצל מ-2 ל-4 מסלולים", סיפר ל-ynet. "אם זה היה קורה במהירות יותר גבוהה, אף אחד לא היה נשאר בחיים. היתה דקה של קצת פחד. אשה בהריון עפה והיו צריכים לפנות אותה. עזרתי לה לחזור לתחנה. הגיעו המון אמבולנסים".

 

בעקבות התאונה הופסקה תנועת הרכבות באופן זמני בין תל-אביב לחיפה. זאת נוסף לקווי הרכבת בין תל-אביב לדרום שאינם פועלים בשל עבודות תשתית מתחילת השבוע. מהרכבת נמסר כי הקווים מתל-אביב להוד השרון ומודיעין פועלים כסדרם, וכך גם הרכבות בין חיפה לנהריה.

 

בחודש שעבר פרצה שריפה בקו הרכבת בין נהריה לתל-אביב בשל תקלה בבלמים. באירוע הזה לא היו נפגעים. בשלב מסוים החל עשן לעלות מבלמי הרכבת סמוך למושב שבי ציון, שבין עכו לנהריה, ונוסע שחשש משריפה משך את הידית והפעיל את בלמי החירום ועצר את הרכבת.

 

בחודש דצמבר האחרון אירעה התאונה המשמעותית האחרונה ברכבת ישראל.

שריפה שפרצה בקרון רכבת ליד יקום בעקבות דליפת סולר גרמה לפציעתם של 121 בני אדם. בחודש שעבר התברר כי הסיבה לכך היא שימוש בברגים לא מתאימים. ההערכה היא כי הברגים שכשלו גרמו לאותו חלק להישבר, וכתוצאה מכך נפרץ ככל הנראה מכל הסולר, ובסופו של דבר פרצה הדליקה.

 

חודש לאחר מכן פונו עשרות נוסעים מרכבת בתחנת באר יעקב בשל עשן שבקע מהקרון האחרון. איש לא נפגע. ברכבת ישראל אמרו כי "בלם החנייה" נתפס וככל הנראה כתוצאה מכך עלה העשן, והרכבת הושבתה.

 

בהכנת הידיעה השתתפה מיטל יסעור בית אור
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
זירת התאונה בנתניה, הבוקר
צילום: ג'ורג' גינסברג
אחד הנהגים לא ציית לרמזור אדום
צילום: תמיר גל
מומלצים