שתף קטע נבחר

מחקר בריטי: 45% מהטייסים סובלים מתשישות

מי מוביל אתכם בשחקים ועד כמה הוא עירני? באיגוד עובדי ענף התעופה הבריטי מדליקים סימני אזהרה

הטייסים הבריטים רוצים לישון – ועדיף על קרקע בטוחה. מחקר שפורסם לאחרונה מציג נתונים מפחידים על מידת העייפות שעמה מתמודדים טייסים בחברות תעופה. על פי המחקר, שנערך בידי University College London ופורסם באתר איגוד עובדי ענף התעופה בממלכה (BALPA), טייסים רבים סובלים מתשישות.

 

במהלך המחקר נבדק מדגם של 492 טייסים, כשני שלישים מתוכם קברניטים, ומהנתונים עולה כי 45 אחוזים מהם סובלים מתשישות. 40 אחוזים טענו כי הם נאלצים לטוס שעות ארוכות יותר מאלה שמתירות התקנות הרגילות, לפחות פעמיים בחודש.

 

על פי המחקר, חמישית מהטייסים העידו כי תפקודם במהלך טיסה נפגם בשל העייפות יותר מפעם אחת בשבוע. עורכי המחקר טוענים כי עייפות היא גורם סיכון מוכר העלול לגרום לתאונות מטוסים.

 

ג'ים מקאוסלן, יו"ר איגוד הטייסים הבריטי, אמר כי "עם התגברות התחרות בענף התעופה, תמיד קיים סיכון שרמת העייפות של הטייסים תגדל". לדבריו, המחקר מראה כי הסיכון אמיתי. "הדאגה העיקרית שלנו היא להתמודד עם התפשטות הבעיה", הוסיף.

 

מקאוסלן ציין כי בארה"ב שונו לאחרונה התקנות וניתו לטייסים שעות מנוחה רבות יותר, בעקבות התרסקות מטוס של חברת "קולגן", שבה נהרגו כ-50 בני אדם, הוא הביע חשש כי תקנות האיחוד האירופי ישתנו במגמה הפוכה, ואמר כי על הנוסעים להיות מודעים לכך.

 

מפרסומים שונים בנושא עולה כי האיחוד האירופי מציע להעלות מ-900 ל-1,000 את מספר שעות הטיסה המותרות לכל טייס בתקופה של 12 חודשים.

 

בדיווחים בבריטניה צוטט טייס שלא הזדהה בשמו, שטען כי גם הוא וגם טייס המשנה שלצדו נרדמו במהלך טיסה, למשך כ-10 דקות. "כאשר התעוררתי הייתי מוצף באדרנלין. הדבר הראשון שעליך לעשות הוא לבדוק את גובה הטיסה, המהירות, וכל המכשירים", סיפר.

 

עורכי המחקר ממליצים לעדכן את לוחות הזמנים כדי להפחית את העומס המוטל על הטייסים, ולאפשר מנגנון שקוף יותר לדיווח על עייפות אנשי הצוות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נמל התעופה הית'רו. ארכיון
צילום: איי פי
מומלצים