שתף קטע נבחר

הרשות השנייה הסירה פרסומת של אירוקה

אירוקה טענה בתשדיריה ברדיו, שהמותגים אמפוריו ארמני, טומי הילפינגר ולאקוסט זולים בסניפיה יותר מאשר בדיוטי פרי, אולם אופטיקנה, שמפעילה חנות בדיוטי פרי, טענה שכלל אינה מוכרת את המותגים הללו

הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו החליטה לאסור על שידור תשדיר רדיו פרסומי של רשת אירוקה . בהחלטת הרשות נאמר כי ישנו חשש שרשת האופטיקה הציגה נתונים לא מבוססים לכאורה, לפיהם מותגים שנמכרים בה זולים יותר מהמותגים המקבילים הנמכרים בדיוטי פרי. הרשות השנייה פנתה למנהלי הרדיו האזורי בבקשה לוודא כי הפרסומת אכן לא תשודר.

 

<< החזר כספי על משקפיים? לא בכל הרשתות

 

ההחלטה הגיעה בעקבות פנייה של רשת אופטיקנה, שטענה כי ההצהרה של אירוקה בפרסומת נה נכונה. באופטיקנה טענו כי אירוקה פירסמה שהמותגים אמפוריו ארמני, טומי הילפינגר ולאקוסט, נמכרים בסניפי הרשת במחיר נמוך מהדיוטי פרי, בעוד שבחנות המשקפיים היחידה בדיוטי פרי, המופעלת על ידי אופטיקנה, כלל לא משווקים את המותגים הללו.

 

עורכי הדין רמי בן נתן ונועה גבע פנו לרשות השנייה בשם רשת אופטיקנה, וטענו כי "מדובר בפרסומת כוזבת ופוגעת המהווה הפרה בוטה של החובה הנוגעת ל'אמת בפרסום'. בנוסף, הפרסומת מטעה, שכן היא מאפשרת למאזין לסבור, בטעות כי המחירים המוצעים באירוקה נמוכים מאלה המוצעים בחנות אופטיקנה בדיוטי פרי".

 

"הפרסומת הורדה עד להצגת ביסוסים מתאימים"

בעקבות המכתב, עידית צ'רנוביץ, סמנכ"ל לרדיו בפועל ברשות השנייה הנחתה היום (ה') כי יש "להוריד את הפרסומת לאלתר ולחדול מלשדרה". במכתב ששלחה למנהלי תחנות הרדיו האזורי כתבה:

  

רשת המשביר תפסיק את מבצע עדשות המולטיפוקל >>

 

"לאחר שנתקבלה מאירוקה התייחסות שאינה עולה בקנה אחד עם דרישותינו ובהעדר ביסוסים לעניין המותגים הנמכרים בחברה, החליטה ועדת פרסומות של הרשות השנייה כי אין לשדר את הפרסומת, עד להגשת בסוסים מתאימים כנדרש ו/או תיקון נוסח התשדיר והגשתו לאישור מוקדם, כך שיעמוד בכללי הרשות השנייה. תחנות אשר עדיין משדרות את התשדיר, נדרשות להורידו מהאוויר לאלתר".

 

מאיר רסין, בעלי רשת אופטיקנה: "אנו מאמינים כי האמינות והמקצועיות כלפי קהל הלקוחות הם הדבר המשמעותי ביותר. אנו מקווים כי חברות נוספות הפועלות בתחום יעמדו בסטנדרטים אלו ויפעלו כנגד התופעה של פרסום כוזב ושקרי אשר מטעה את הלקוחות."

  

מהנהלת הרשות השניה נמסר כי אכן "הפרסומת הורדה עד להצגת ביסוסים מתאימים בנוגע לנתונים המוצגים בה".

 

מרשת אירוקה נמסר: "אירוקה רואה לנגד עיניה את טובת הצרכנים ולכן משווקת ברשת חנויותיה את משקפי השמש במחירים הטובים ביותר בישראל. אנו שמחים שמדיניות המחירים המצוינת שלנו מטרידה את מתחרנו ולכן אנו מזמינים את כל בית ישראל ליהנות במהלך חול המועד משלל מותגים במחירים הטובים ביותר בארץ".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
הרשות השנייה. יותר זול בדיוטי?
מומלצים