שתף קטע נבחר

שוק מכוניות היוקרה העולמי: ב.מ.וו שוברת שיאים

תואר יצרנית מכוניות היוקרה הגדולה בעולם שייך לב.מ.וו, עם עליה מרשימה ברבעון הראשון של השנה. גם מתחרותיה הגדולות נהנות ממכירות-שיא

בוואריה שולטת. ב.מ.וו, יצרנית מכוניות היוקרה הגדולה בעולם ובעלת השליטה במיני ורולס-רויס, דיווחה אתמול (ד') על תוצאות שיא ברבעון הראשון של 2011. מכירותיה של היצרנית עלו בכ-21%, מ-315 אלף מכוניות בשלושת החודשים הראשונים אשתקד, ל-382 אלף מכוניות ברבעון הראשון השנה.

 

מותג ב.מ.וו לבדו מכר 321 אלף מכוניות - עלייה של כ-21% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מיני אגב זינקה ב-23%, מ-49 אלף מכוניות לכ-61 אלף.


חשיפת ב.מ.וו M5 החדשה בתערכות הרכב בשנגחאי 

 

נתוני המכירות של ב.מ.וו מחזקים את מעמדה כיצרנית היוקרה המובילה בתעשיית הרכב, למרות שגם יריבותיה העיקריות - מרצדס ואודי - הציגו נתוני מכירות מצוינים ברבעון הראשון. אודי, כמו ב.מ.וו, דיווחה על תוצאות שיא מבחינתה, עם עלייה של כ-18% במכירות - מ-264 אלף מכוניות ברבעון הראשון של 2010, ל-312 אלף השנה.

 

מרצדס, שהובילה במשך שנים ארוכות את שוק היוקרה העולמי, מכרה בשלושת החודשים הראשונים של השנה כ-311 אלף מכוניות חדשות - עלייה של 12% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. נתון זה כולל כ-25 אלף מכוניות שמכר המותג האופנתי סמארט.

 

בב.מ.וו מציינים כי מכירות סדרה 5 החדשה כמעט הוכפלו ברבעון הראשון של 2011 לעומת התקופה המקבילה אשתקד, והגיעו ל-85 אלף יחידות. יריבתה העיקרית של ה-5 היא מרצדס E קלאס, שמכירותיה ברבעון הראשון של השנה הגיעו לכ-79 אלף יחידות. מנגד, בשוק מכוניות הפאר הגדולות ממשיכה לשלוט מרצדס S קלאס הוותיקה, עם כ-17 אלף יחידות שנמכרו בשלושת החודשים הראשונים של השנה. מסדרה 7 של ב.מ.וו נמכרו כ-15 אלף יחידות.

 

כמו יצרניות רבות בתעשיית הרכב, שלוש היצרניות הגרמניות חבות חלק ניכר מצמיחתן לשוק הסיני. מכירות מרצדס בסין עלו ברבעון הראשון ב-78% לכ-43 אלף יחידות, מכירות ב.מ.וו עלו ב-71% לכ-59 אלף יחידות, ומכירות אודי עלו ב-24.6% ל-64 אלף יחידות. עם זאת, שלוש היצרניות צופות כי קצב הצמיחה של השוק הסיני יואט במחצית השנייה של השנה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אודי: שיא מכירות ברבעון הראשון
צילום: AP
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים