שתף קטע נבחר

השבוע ברשת: מי אמר סקייפ ולא מכר?

אתם יכולים ממש עכשיו לקיים שיחות בנוגע לרכישת סקייפ ואפילו לשקול את זה. וגם: התמונות של בן-לאדן, כמו כל תמונה שאי פעם פורסמה, עברו פוטושופ

<< פוקימון: המחזמר הקצרצר

 

"החל הקרב על סקייפ", הודיעה מהדורת החדשות בבוקר. זוכרים את סקייפ? זו התוכנה הזאת שעושה רעשים מגניבים ומשונים במחשב ומאפשרת לעשות שיחות בחינם (או בזול יותר) מהמחשב ומהסלולרי. אז עכשיו מתברר לפי רויטרס שהיא לקראת אקזיט. אבל המייסדים שלה כבר מכרו אותה פעם. אז מה בדיוק קורה שם?

 

ההסטוריה בקצרה: כשסקייפ יצאה לפני כשמונה שנים, היא הייתה ממש מוצלחת. שירות VoIP שפשוט עובד. בלי התחכמויות, בלי לסדר פרוקסי או כרטיס קול או כל מיני הגדרות. איזה יופי. מייסדיה, ניקולאס זנסטרום ויאנוס פריס, שגם הביאו לעולם לפני כן את רשת שיתוף הקבצים קאזה, מכרו את סקייפ לאיביי ב-2005 בכ-4 מיליארד דולר, ועברו הלאה. ו"בעברו הלאה" הכוונה יצרו תוכנת טלוויזיה-ברשת מוצלחת בשם Joost. ובמוצלחת, הכוונה לא-מוצלחת. הם לא הצליחו להיכנס איתו לכל בית ולשדר לנו תוכניות, ובינתיים שוב עברו למיזמים אחרים.

 


סקייפ - רוצים לקנות?

 

ומה עם סקייפ? לפני שנה וחצי איביי זרקה אותה למשקיעים חיצוניים. זנסטרום ופריס ניסו להקשות על המכירה, בטענה שטכנולוגיה מסויימת שנמצאת בסקייפ עדיין שייכת להם. בשביל להסדיר את הנושא, הם קנו בחזרה מאיביי אחוזים מסקייפ. כלומר, מדובר במקרה נדיר בעולם ההייטק שנעשה תהליך הפוך מאקזיט. ועכשיו מה? יש דיווחים ברויטרס על כך שגוגל ופייסבוק שוקלות לרכוש את סקייפ על פי מקורות אנונימיים.

 

אפשרויות נוספות שעלו: לקיים שיתוף פעולה כלשהו. שיתוף פעולה כזה יכול להיות גם האפשרות להיכנס לחשבון הסקייפ שלכם באמצעות פייסבוק. אפשרות נוספת: סקייפ תנפיק בבורסה, ואז כולם יוכלו לקבל חתיכה מהסטראטאפ המזדקן. גוגל, פייסבוק וסקייפ לא הגיבו לרויטרס על הדיווחים - אז בעצם אף אחד עדיין לא יודע כלום בוודאות. כרגע, גם אתם יכולים לשקול לקנות את החברה. אתם יכולים אפילו לקיים שיחות פנימיות כמו שעשוים בסקייפ. אבל לא יכתבו על השיחות שלכם, כי אתם לא מארק זאקרברג.

 

כן. יש דבר כזה פוטושופ

חדשות מפתיעות: צילומים עוברים ריטוש. תמונות עוברות פוטושופ. אחרי שמצלמים תמונה, ומעלים אותה לאינטרנט, היא לא באמת מופיעה כפי שהיא צולמה. זה מתחיל בלתקן צבעים, בהירות ותאורה ממשיך בלחתוך את המסגרת ולשנות את הגודל - וממשיך בהוספת פרטים לתמונה, כמו שנעשה במלחמת לבנון השניה, למשל.

 

היכן עבור הגבול שבין הפיכת התמונה לברורה ובהירה יותר, לשינוי המציאות? התשובה לשאלה הזו היא עניין של השקפה. יש כאלה שיגידו שגם בחירת הרגע לצילום ועיצוב הפריים כבר משנים מציאות ולא משקפים את משקרה באמת.

 


צילום: AP. התמונה הזאת גם עברה פוטושופ

 

והנה, כשפוטשופ הפכה כבר מזמן לשם שגור לשינוי בתמונות, ולתוכנה מורכבת מאוד לעיבודים גרפיים, פתאום מתברר ש(ואני מקווה שכולם יושבים) תמונה של גופתו של בן-לאדן שהופצה בימים שלאחר החיסול היא מזוייפת! ולא סתם מזוייפת, אלא זיוף שנעשה בצורה חובבנית. אבל נוצרה בעיה אחרת - יש תמונה אמיתית של בן-לאדן שלא מראים לנו. העולם רוצה לסגור מעגל, רוצה לראות גופה,רוצה לדעת שהוא אמת מת - וארצות הברית מסתירה את התמונה מסיבות שונות של בטחון ומה לא.

 

ואם תצא תמונה, ונראה שהוא באמת מת, אנחנו נאמין לה? אחד מנציגי הרפובליקנים חושב שגם אז יקומו חובבי קונספירציות ויגידו שזה זיוף. ובצדק. יש מצב שבבית הלבן קנו עותק של פוטושופ. או לפחות צייר של חלונות.

 

מה יהיה ב-Wii 2? >>

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בן-לאדן. אחרי פוטושופ
צילום: AP
מומלצים