שתף קטע נבחר

 

הפתעה: גוגל מתנגדת לזיהוי פנים

אריק שמידט, מנכ"ל גוגל לשעבר, טוען שזיהוי פנים היא טכנולוגיה פולשנית ומפחידה, שגוגל לא תבסס עליה שירותים. הוא קצת שכח מפיקאסה web ומהעובדה שגוגל ניזונה ממידע אישי. ומה יותר אישי מהפרצוף שלכם?

<< למה המחשב שלי כל כך איטי?

 

מנכ"ל גוגל לשעבר, אריק שמידט, יצא נגד טכנולוגיית זיהוי הפנים והגדיר אותה בתור איום מוגזם לפרטיות הגולשים, כך דיווח הדיילי טלגרף. הדברים נאמרו בכנס Big Tent של החברה בנושא פרטיות אינטרנט.

 

שמידט הסביר שטכנולוגיית זיהוי הפנים מתפתחת במהירות שיא, ושהוא אישית מופתע מאוד מרמת הדיוק שלה – ואף מודאג ממנה. לדבריו, לא סביר שגוגל תשיק שירות שמבוסס על טכנולוגיית זיהוי פנים מתקדמת, משום שמדובר בחציה בוטה של ה"קריפי ליין". למי שלא מכיר, נספר שאותו Creepy Line הוא מונח שטבע שמידט, והוא גבול דמיוני אותו לא תעבור גוגל בניסיונותיה לדלות יותר ויותר מידע עליכם (דרך אגב, לאסוף תעבורת קבצים מרשתות WiFi פתוחות זה כנראה בסדר בעיני גוגל).  

 

האמת? גם אנחנו מופתעים. מופתעים לשמוע כאלה דברים בשבח הפרטיות באינטרנט מהאדם שאמר "אנחנו יודעים איפה הייתם, אנחנו יודעים לאן אתם הולכים, אנחנו יכולים לדעת, פחות או יותר, מה אתם חושבים" כשנשאל באוקטובר האחרון מה יכולה גוגל לעשות עם המידע שברשותה.

 

מה באמת מדאיג את שמידט?

המנכ"ל לשעבר כבר שחרר בעבר לא מעט הצהרות של קור רוח ושאננות מדאיגה, בתור תגובה לטענות ודאגות של משתמשים ורגולטורים.  

 

כשכתב CNN שאל אותו באוקטובר שעבר מה תעשה גוגל לגבי תלונות של אנשים שצולמו על ידי ניידות Street View מבעד לחלונות בניינים ברחבי עולם, ענה שמידט בפשטות "היי, הניידות עוברות בכל מקום רק פעם אחת. הם פשוט יכולים לעבור דירה, לא?" באוגוסט 2010 התראיין שמידט לוול סטריט ג'ורנל ואמר שמי שמוטרד ממידע שעלולים למצוא עליו בתוצאות חיפוש, יכול תמיד להחליף את  השם.

 

אנחנו גם מופתעים ששמידט קצת שכח את פיקאסה web, אלבום התמונות המקוון של גוגל בו קיים כלי זיהוי פנים בסיסי (אתם מתייגים בעצמכם תמונה ומגדירים מי מופיע בה, התוכנה מתייגת את שאר התמונות). אבל מנכ"ל גוגל לשעבר מתכוון לזיהוי פנים אוטומטי, חכם ועתיר יכולות. ואתם רוצים לנחש למה זה מדאיג אותו? משום שלמיקרוסופט יש כזה, ולגוגל עדיין לא.

 

הגבול הקריפי ומעבר לו

לפני כחודשיים חשפנו את יכולות הכלי המתחרה שפיתחה מיקרוסופט, שמסוגל לזהות פנים גם בווידאו. הכלי הזה מצליב נתונים מפייסבוק, מתוצאות חיפוש בבינג ומידע נוסף כדי לקשר בין הפנים שלכם ובין הפעולות שלכם ברשת ליצירת זהות אינטרנט מלאה.

 

מדובר בזיהוי פנים מתקדם מאוד, בעל אינספור שימושים פוטנציאליים בתעשיית החיפוש, הפרסום המקוון וכריית המידע. חברה כמו גוגל לא יכולה להפסיד נקודות בקרב על הפרסום המקוון, בטח לא כשמתחרות קשוחות כמו פייסבוק, אפל ואחרות מאיימות על רווחיה. מה זה אומר? שכנראה שההערכה של שמידט שגויה, וגוגל תיישר קו עם התחרות גם בתחום זיהוי הפנים.

 

תהיתם היכן בדיוק עובר הגבול הקריפי? אם תשאלו את שמידט, התקן שיושתל מתחת לעור שלכם, ויאפשר גם מעקב וגם גישה נוחה לשירותים מקוונים הוא כבר פולשני מדי.

 

סקירה: סמארטפון 3D של אל ג'י >>

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
שמידט נגד כלים פולשניים באינטרנט. מה, באמת?
צילום: רויטרס
מומלצים