שתף קטע נבחר

קצר ולעניין: 10 טיפים להכנה ל"נאום המעלית"

מה הסיכוי שייפלו לידיכם 60 שניות, בהן תוכלו לעשות את עסקת חייכם? "נאום המעלית" הוא הזדמנות להעביר מסר מהיר של רעיון עסקי, שיעזור לכם להשיג לקוחות חדשים או להרשים משקיעים פוטנציאליים. כך תתכוננו אליו כמו שצריך

במציאות של היום, עסקים לא תמיד עושים בדרכים המקובלות. לעתים הדברים קורים כבדרך אגב ויש מי שמכין את עצמו לאפשרות כזו. אחת הדרכים השכיחות היא "נאום המעלית" -  הזדמנות להעביר רעיון עסקי זריז שאמור לעזור לבעליו להשיג לקוחות חדשים או להרשים משקיעים פוטנציאליים.

 

"נאום המעלית" מבוסס על ההנחה שבפרק זמן קצר של פחות מדקה יכול אדם להספיק להעביר את עיקר המסרים שהוא רוצה - בדומה לזמן שלוקח למעלית לרדת מקומה עליונה לקומת קרקע.

 

מנכ"ל ארגון הנטוורקינג הבינלאומי BNI, ירדן נוי, מציעה 10 טיפים להצגה אפקטיבית ב-60 שניות.

 

חוקי המעלית

1. הכנה מראש: לפני הנאום הקטן שלכם רצוי לכתוב את כל הדברים החשובים שהייתם רוצים לומר. שלב לאחר מכן החליטו על מה ניתן לוותר הפעם ומה אתם חייבים לומר.

 

2. מיקוד: ב-60 שניות אף פעם לא תוכלו לומר כל מה שאתם רוצים. על כן יש להתמקד במסר החשוב ביותר שאתם מעוניינים להעביר. השתדלו לא למנות "רשימת מכולת" של כל תחומי עיסוקכם ולגרום להצפת מידע אלא למקד לתחום אותו אתם מעוניינים לקדם.

 

3. ספרו סיפור: נאום המעלית אמור להיות כלי המסייע להסביר למישהו - לעתים ללא כל ניסיון בתחום - אודות מה שאתם עושים, איזה בעיות אתם יכולים לפתור לאנשים, מי הלקוחות שלכם. הדרך הנכונה לעשות זאת היא על ידי סיפור. דוגמה: "ללקוח שלי, בעל בית קפה, נוצרה בעיית תזרימים קשה, יום לאחר שנכנסתי לתמונה הוא כבר קיבל אישור להלוואה בתנאים מצוינים".

 

4. תרגול: הצגה עצמית היא לא דבר טבעי לאף אחד, ולכן כדאי וצריך לתרגל אותה על מנת לחוש יותר בנוח עם הדברים הנאמרים, וגם כמובן כדי להקפיד לשמור על מסגרת הזמנים שקבענו לנו. התאמנו על הנאום לבד, מול המראה, ברכב, ואפילו מול בן משפחה שאתם מרגישים עמו בנוח.

 

5. דברו עברית: נסו להימנע מניסיון להרשים את השומע על ידי שימוש במילים הנהוגות בז'רגון של תחום עיסוקכם, כך לא תעמידו את השומע במבוכה - אף אחד לא נהנה "להיתפס" כמי שלא מכיר או מבין את התחום.

 

6. "הנותן מקבל": כשאתם מציגים את עצמכם ב-60 שניות, במקום להתרכז בעצמכם - התרכזו באדם שמולכם. אולי אתם יכולים לעזור לו למצוא פיתרון רלוונטי למקרה שלו, לחבר אותו עם אנשים אחרים. אם תעזרו לאחרים להשיג את מטרתם גם לכם יעזרו להשיג את מטרתכם.

 

7. שפרו הופעתכם: דאגו להיות לבושים בהתאם לאירוע, מצוידים בכרטיס ביקור. נסו לחייך במהלך הדברים, שמרו על קשר עין עם קהל השומעים (לא מנומס להציץ מעבר לכתפו של בן שיחכם) והימנעו משימוש מונוטוני בקולכם על מנת ליצור עניין.

 

8. פגישה ולא מכירה: צריך לזכור לאורך כל הדברים שמטרת ההצגה העצמית היא ליצור עניין בקרב השומעים, כך שירצו בעקבות הנאום לשוב ולהיפגש עמכם. לא מדובר בניסיון למכור או להשיג עוד לקוח.

 

9. שימרו על מסגרת הזמן: בכנסים ואירועים יש להתחשב בזמנם של המשתתפים, הם הגיעו כדי לפגוש כמה שיותר אנשים ולא באו לשמוע מכם הרצאה. אל תתעכבו יותר מ-3 דקות לאחר שסיימתם את נאום 60 השניות שלכם.

 

10. הצטרפו לקבוצה עסקית: הדרך הטובה ביותר לתרגל מצגת קצרה היא במסגרת קבוצה עסקית בה כל שבוע מתרגלים את המסרים השיווקיים. המצב האידיאלי יגיע כשיעירו אתכם בלילה ותדעו מיד לומר איזו הפניה עסקית אתם מחפשים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ויז'ואל/פוטוס
יש לך 60 שניות
צילום: ויז'ואל/פוטוס
צילום: זיו אבן צור
מנכ"ל BNI ירדן נוי
צילום: זיו אבן צור
מומלצים