שתף קטע נבחר

בטאיוואן, החדשות באנימציה

קונאן אובריאן, גואל רצון, טייגר וודס, בנימין נתניהו (עם כיפה), רופרט מרדוק, הדייל שברח פעם ממטוס ועוד רבים זכו לככב באנימציה תלת מימדית מטאיוואן. אז מה הסיפור שלהם? ספוילר: מדובר בכתבות חדשותיות רציניות

<< איך לא עושים מצגת

 

ג'סטין ביבר מופיע באצטדיון בישראל. נתניהו, שחובש כיפה, צונח כשהוא מלווה באדם נוסף. השניים רודפים אחרי ביבר עם כלוב ומנסים ללכוד אותו. ככה נפתח סרטון שהופץ ברשת בחודש אפריל האחרון.

 

  

מדובר בפרשנות לסיפור על פגישה שנקבעה או לא נקבעה בין נתניהו לבין ביבר, כשהאחרון הגיע לישראל. סרטון נוסף מאותם יוצרים שעלה ביוני שנה שעברה, מביא את סיפורו של גואל רצון ונשותיו. 

 

  

בסרטון נוסף שעלה לאחרונה, מציגים את הסיפור של השלכת קצף הגילוח על איל התקשורת רופרט מרדוק עם תפנית - אשתו הופכת לנמר.

 

 

מציאותי זה מטריד

"ככל שאתה עושה את האנימציה מציאותית יותר", אומר מארק סיימון, מנהל השיווק של Next Media Animation שמפיקה את הסרטונים האלה, "אנשים פחות אוהבים אנימציה מציאותית. זה נהיה מטריד עבורם". חברת NMA היא סטודיו אנימציה שמפיק סרטונים חדשותיים וסאטריים, ופועל תחת Next Media - תאגיד תקשורת גדול שפועל בהונג קונג וטאייוואן ב-20 השנים האחרונות. 

 

החברה החליטה להפיק סרטוני אנימציה ניסיוניים, והראשון שהכה גלים, לדברי סיימון, היה הסרטון על טייגר וודס שעלה בסוף 2009. הסרטון שמשלב אנימציה וצילומים חיים, מתאר את פרשת תאונת הדרכים והזוגיות של וודס. "העלנו את זה באזור מסוים באתר, כחלק מתוכנית נסיונית בשביל לקבל תגובות, מישהו מצא את זה וזה הפך לויראלי ומאז זה התפתח".

 

 

לא מדובר בסרטונים ויראלים רק לשם שעשוע בפינת "תראו משהו מגניב שמצאנו באינטרנט" בתוכניות טלוויזיה, אלא בכתבות חדשותיות לכל דבר שמבוססות על תחקיר וכתיבה. "ג'ימי ליי, יושב ראש החברה, אומר שאנשים אף פעם לא מקבלים את הסיפור המלא", אומר סיימון. "לא תמיד יש מצלמות באזור", הוא אומר, "זה מצחיק, אבל למעשה אנחנו חוסכים לאנשים זמן (...) כשאוטובוס עושה תאונה בגלל בור בכביש - אם מראים את זה, זה עונה על שאלות שעולות על האירוע". סיימון אומר שהסיפור של סטיבן סלייטר, דייל שהתפטר וברח ממטוס שעמד על הקרקע דרך מגלשת החירום, מסכם את מה שהחברה שלו עושה. בוא מאמין שאלמלא היו מפיקים שחזור מונפש של האירוע, הוא היה הופך לסיפור שוליים. רשתות השידור הגדולות בארצות הברית, לדבריו, שידרו את הסרטון. 

 

 

 

סיימון מסביר שהחברה עוסקת באמצעות האנימציה בדיווחי חדשות רציניים ובשחזורים שלהם. "כשחיסלו את אוסמה בין לאדן, כולם השתמשו באנימציה, כי לאף אחד לא היו צילומים של היחידה מחסלת אותו. חלק שידרו אנימציה כמו שלנו, וחלק הראו דמויות קו". עם זאת, הוא אומר שהאנימציה "לא מציגה את הדרמה האנושית", כשאנשים צופים בחדשות, לדבריו, הם בכל מקרה מבינים שזה שחזור וזה לא מציג את הדברים כפי שהם באמת קרו. 

 

 

 

 

 

לצד השחזורים החדושתיים הרציניים, החברה מפיקה גם סרטונים סאטריים, ובהם, למשל, סרטון שמציג את הבית של בין לאדן בסגנון תוכנית על ידוענים.

  

 

במסגרת הסאטירה התהווה גם פינג פונג עם מנחה הלייט נייט האמריקני קונאן אובריאן. ב-NMA סיקרו את טלטלת הלייט-נייט שהייתה עם אוברייאן וג'יי לנו. אובריאן בתגובה פירסם אנימציה משלו בסגנון של NMA אחרי שראה את הסרטון, והחברה בתגובה לכך פירסמה סרטון נוסף שמאשים אותו בהסעקת ילדים בתנאי עבדות ליצירת האנימציה. "היה לנו כיף איתו. אנחנו מכירים אותם, אבל לא היה בינינו קשר במהלך הפרויקט הזה".

 

 

סרטון תלת מימדי תוך ארבע שעות

בחברה יש 400 עובדים ומתוכם 300 מנפישים שיוצרים 32 דקות של אנימציה תלת מימדית מדי ערב. "אנחנו בוחרים סיפור, והכתב יעבוד עליו במשך כמה זמן שהוא צריך. השעון מתחיל לתקתק כשהסיפור מגיע לשלב הסטורי-בורד, שלוקח שעה להכין אותו. אחרי שהוא קיבל אישור הוא עובר להנפשה", מספר סיימון.

 

המנפישים לפעמים נעזרים בשירות צילום הרחובות של גוגל בשביל להציג את הרחוב. הם גם מצלמים שחקנים עם חיישנים בשביל ללכוד את התנועות שלהם, ולהלביש עליהן דמויות שונות. "משם זה לוקח שלוש עד ארבע שעות, ובמקרי חירום אפשר לעשות את זה בשעתיים", אומר סיימון, "יש לנו צוות במקביל יוצר מודלים ודמויות - יש לנו את אובמה וקמרון כבר מוכנים מראש". עם זאת סיימון אומר שלמרות שהטכנולוגיה מאפשרת זאת, החברה נמנעת מלהראות הבעות פנים אצל הדמויות "איך אנחנו יודעים שזה הפרצוף שהוא עשה?".  

 

נהיה ויראלי

אילו סיפורים חדשותיים מקבלים את הטיפול של NMA והאם האנימציה עשויה להפוך גם את הסיפורים הרציניים למצחיקים? "אנחנו מנסים להציג אותם בצורה משעממת", אומר סיימון, "יש סיפור שהנפשנו על חייל שהצית סיגריה בשירותים והיה פיצוץ בגלל דליפת מתאן. הוא נפצע ולא נהרג, אבל הסיפור כמעט מצחיק, במרכאות. אנחנו אוהבים סיפורים כאלה, אני אודה בזה. אנחנו גם אוהבים סיפורים על דב שפגע בנער שניסה להאכיל אותו. אבל כשעוסקים בתאונות דרכים או תאונות עבודה ההנפשה היא די ישר ולעניין. אפשר להראות בדיוק מה קרה".

 

"לא עשינו שום דבר על החובות של ממשלת ארצות הברית כי זה משעמם. נבחר דברים שאפשר להנפיש בצורה טוב. לא נעשה ספורט למשל, כי למה שיצפו באנימציה של ספורט? אפשר להראות את הדבר האמיתי. אנחנו גם לא ננפיש פשעים נגד ילדים, כי אנחנו לא אוהבים את זה".

 

וכסף יש בזה? תשאל סבתא, וכמו כן ישאלו משקיעים ומנהלי החברה. כמו אתרים רבים אחרים, הרווחים של NMA מגיעים מפרסומות באתר אך בעיקר ממכירת הסרטונים לערוצי חדשות בעולם שקונים משהו מגניב שהם מצאו באינטרנט ומשדרים אותו.

 

מירי רגב סופרסטאר: כל הסרטונים >>

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים