שתף קטע נבחר

מאיפה את מוכרת לי? הדוגמניות הכי עסוקות

הן עובדות קשה, מתרוצצות מקמפיין לפרויקט בארץ ובחו"ל, אנשי תעשיית האופנה מכירים אותן היטב ואתם לא יודעים את שמן

הן קורעות את המסלולים, מצטלמות לרוב הקמפיינים הנחשבים של מעצבי האופנה והרשתות השונות ואפילו מספיקות לטוס מעבר לים ללונדון, פריז וניו-יורק לפרוייקטים שונים. הכירו את הדוגמניות מתוצרת הארץ; אותן בחורות שכל סטייליסט יודע את מידותיהן בעל פה, הצלמים מכירים את הצד המחמיא שלהן, ובכל זאת הן עדיין לא נחשבות לידועניות מן המניין. אחרי הכל, מתי בפעם האחרונה קראתם באחד ממדורי הרכילות אייטם על דוגמנית שהיא לא גלית גוטמן, אילנית לוי או בר רפאלי?

 

"יש לנו בארץ דוגמניות מדהימות", קובעת סמדר גנזי, במאית ומפיקת תצוגות ואירועי אופנה. "בכל תצוגה שאני עושה מגיעות להיבחן כל כך הרבה בנות יפות ולצערי מספר המקומות מוגבל. יש פה שילוב נדיר בין בין יופי ישראלי כמו שאנחנו אוהבים לקרוא לו, היופי המזרח האירופאי, בנות שחומות, בהירות ומה לא?! מה שכן, בגלל שאנחנו מאוד לא רשמיים במדינה, הבנות המצליחות יותר הן דווקא אלה בעלות היופי היותר מסחרי, ופחות הייחודי. במקרים יוצאי דופן כמו התצוגה שעשיתי לויצ"ו חיפה, היה ביקוש לדוגמניות עם מראה מערכתי, ייחודי יותר. מכאן מגיע גם הקושי: השוק פה קטן, אין יותר מדי עבודה, ויש כל כך הרבה בנות. מה שכן, יש לנו דוגמניות רבות שאתה לא שומע עליהן אפילו, אבל בתעשיית האופנה הן לא מפסיקות לעבוד. רק תסתכל על תצוגות ההלבשה התחתונה ובגדי הים: מוריאל סגל, ויקי מקריאנס ודנה סררו מככבות באופן קבוע על המסלול, אבל מעט מאוד אנשים ידעו לזהות אותן ברחוב". 


תזהו את מוריאל ברחוב? (צילום: יח"צ)

 

אחת הדוגמניות הוותיקות בחבורה הזו היא דנה סררו, בת 28 שכבר שנים קורעת תצוגות אופנה של בגדי הים וההלבשה התחתונה. בניגוד לקולגות למקצוע היא דווקא כן מצליחה להתפרנס מהעבודה על המסלול. "אני חושבת שהכל שאלה של מקצועיות", היא מסבירה. "אנחנו מדינה קטנה וכולם מכירים את כולם. הרבה חברות אופנה יעדיפו לעבוד עם אותה דוגמנית שהם מכירים וסומכים עליה שתספק את התמונות שהם רוצים. אני יודעת שיש דוגמניות שלא מצליחות להתפרנס, אבל מבחינתי זו לא בעיה; כבר שנים שאני דוגמנית במשרה מלאה. מה שמצחיק אותי כשלפעמים כשאני הולכת ברחוב ניגשים אליי אנשים ואומרים לי, 'את מוכרת לי מאיפשהו' ולא מצליחים לקשר בין הפנים לשם שלי".


דנה סררו. מאיפה היא מוכרת לכם? (צילום: יח"צ חו"ל)

 

 

  • אולי בגלל שעדיין לא השתתפת בתכנית ריאליטי?

"תראה, זו חלק מהסיבה שלא מכירים את רוב הדוגמניות; אנחנו עובדות בתעשייה וברוב המקרים זה מסתכם שם. אני כן יכולה להגיד לך שבשלב מסוים חשבתי על להשתתף בתכנית כזאת אבל בינתיים נעים לי עם המקום שלי". 


מקבץ דוגמניות עובדות בתצוגת גוטקס האחרונה (צילום: לם וליץ סטודיו)

 

אם את לא בריאליטי - את לא קיימת

"אני חושבת שהציבור בישראל מאוד מושפע מתופעת הריאלטי שמאוד גדלה בשנים האחרונות", מוסיפה רימה לוביץ', 22, שמדגמנת כבר 8 שנים והעונה הצטלמה למעצבת רינה צין. "אנשים לא יודעים לעשות את ההפרדה בין דוגמנית לפליטת ריאליטי בקונטקסט של אופנה. אני מאוד מרוצה מהמקום שאני נמצאת בו ולא מחפשת פרסום או חשיפה נוספים כרגע. בעבר עבדתי בלונדון, טוקיו, פריז ומילאנו אבל התחום בישראל מאוד התפתח בשנים האחרונות; מעצבי האופנה מעזים יותר בכל הקשור לאופנה גבוהה יותר וגם מבחינת התקציב הלקוחות מבינים שכדי לקבל תוצאה טובה צריך דוגמניות מנוסות יותר. לגבי פרנסה זה עדיין טעון שיפור".


"אנשים לא יודעים להפריד בין פליטי ריאליטי לאנשי מקצוע" רימה לוביץ' (צילום: עמית ישראלי)

 

ממש כמו רימה, דוגמניות רבות בארץ פוזלות לתעשיית האופנה מעבר לים, בעיקר משום שהשוק שם גדול יותר וכך גם היצע העבודה. למרות זאת ניתן לראות כאלו שבוחרות דווקא לעבור לארץ, כמו הדוגמנית הגרמניה מריים רוט ובסופו של דבר רובן מעידות שאין כמו להצטלם לקמפיינים כחול-לבן.

 

"אני מאוד נהנת לעבוד בארץ", מספרת לנה ז'לז'ובה, 24 שהצטלמה העונה למותג עלמה, לרשת טוונטי פור סבן ולמעצבת מאיה נגרי. "בגלל שהשוק הוא לא גדול אפשר לעבוד עם איתו לקוח כמה פעמים ונוצרת מין אינטימיות משפחתית שכזו. כולם יודעים שבקיץ מצלמים את החורף ולהיפך, אבל למזלנו יש תמיד את המאחרים שמצלמים קטלוגים קצת באיחור ולכן העבודה מתחלקת פחות או יותר על כל השנה. במצב כזה, כן אפשר להתפרנס מזה כמעט כל השנה".


לנה ז'לז'ובה על המסלול בחו"ל (צילום: יח"צ)

 

משנות מראה כמו זיקית

"מקצוע הדוגמנות מושפע מענף שמתחדש כל הזמן ומשתנה ולכן בכל עונות השנה יש עבודה", מוסיפה נעם פרוסט, 18, שכבר הספיקה להצטלם לקמפיינים של המעצבים אלון לבנה, נעמה בצלאל, קארן אוברזון והמותג רוס אובאטה. "ההבדל בינינו לבין שאר העולם הוא רק במינון. אני מאוד אוהבת את התעשייה שלנו; הציבור פחות מצליח לזהות דוגמניות בגלל שהן כלי לביטוי של דימויים מסויימים ובכל צילום המראה משתנה, כמו זיקית ולכן קשה לזהות את הדוגמנית ואילו פליט ריאליטי מזוהה לפי הדברים שהוא אומר והאופי שלו יותר. ככל שהדוגמנות נעשה יותר מקצוע מבחינתי הפרסום בשבילי הוא כלי לקידום הקריירה".


מקדמת את הקריירה, נעם פרוסט (צילום: איתן טל)

 

בשנים האחרונות בוגרי תכניות הריאליטי תופסים פעמים רבות את מקומן של הדוגמניות שגם ככה נלחמות בשיניים על כל קמפיין, בסטים השונים ואפילו על מסלולי הדוגמנות.

 

חלקן נאלצות להשלים הכנסה בעבודות זמניות ובכל זאת מעדיפות להישאר בארץ. "כואב לי הלב מהסיפור הזה", מסכמת הסטייליסטית מזל חסון. "עם כל הפליטי ריאליטי האלה נהיה ממש ביזיון של מקצוע הדוגמנות. אני חושבת שכל חברת אופנה או כל מעצב צריכים לעבוד רק עם הדוגמניות המקצועיות ובאמת שיש לנו בשפע. אז נכון שיכול להיות שהן לא יהיו הדבר הבא במדורי הרכילות אבל הן יהיו סופר מקצועיות ויצטלמו בצורה הטובה ביותר".


מרים רוט לשוגר דדי, נעים מאוד (צילום: גורן ליובנצ'יץ')

 

 

  • ואם הן עובדות כל כך קשה איך זה שעדיין אנחנו לא מכירים אותן?

"בדיוק מהסיבה הזאת; כי הן לא השתתפו בתכנית ריאליטי או לחילופין לא יוצאות עם כדורגלן ידוע. ואין שוב סיבה שהן יעשו את זה. זה בסדר שיש פה דוגמניות עובדות והמקצוע שלהן הוא לא להיות מפורסמות. אני רק מקווה שתהיה לכולן מספיק עבודה. אין על הדוגמניות שלנו".

 

דנה סררו ומרים רוט לסוכנות יולי

נעם פרוסט ולנה ז'לז'ובה לאלינור שחר-ניהול אישי

רימה לוביץ' ל-mc2




 

עוד כתבות באתר לאשה




 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רשמו לפניכם: מוריאל סגל
צילום: ענת מוסברג
מרים רוט
צילום: גורן ליובנצ'יץ'
נעם פרוסט
צילום: איתן טל
לנה ז'ולז'ובה
דנה סררו
רימה לוביץ'
צילום: עמית ישראלי
לאשה בפייסבוק
מומלצים