שתף קטע נבחר

 

הסרת שיער? עבודה בחו"ל? בחור כלבבך?

לא מוצאים אהבה בפייסבוק? איתן בורקט חשב לעצמו "למה בעצם לא להשתמש ביכולות הפרסום כדי לעזור בעולם הדייטינג?", ופירסם מודעה בתשלום ברשת החברתית בשביל למצוא בת זוג

איתן בורקט, מפתח תוכנה בן 31 מתל אביב, חיפש אהבה בפייסבוק. הוא לא נקט בדרכים המוכרות, כמו פואוקים, פניה בפייסמייל לבנות זוג פוטנציאליות ושימוש באפליקצית הכרויות, אלא העלה שם קמפיין פרסומי.

 

"ישבתי על קפה עם חבר אחד שלי ואח"כ עם חבר אחר, התחלנו לדבר על פרסומות, על איך עובד העולם של פרסום באינטרנט, והיו לי גם סיפורים על דייטים שהיו לי שבאותו הזמן. בין השיחות עלה הרעיון: למה בעצם לא להשתמש ביכולות הפרסום כדי לעזור בעולם הדייטינג?", מספר בורקט על ההשראה. "אני עובד בחברה שנקראת סמנטינט, שאחרי שש שנים עשתה שינוי כיוון לעולם הפרסום באינטרנט. סיפרתי על הרעיון לבוס שלי בחברה, אז הוא אמר, 'קדימה, מנסים'.

 

הוא נכנס לפייסבוק, התחיל ליצור מודעה ותהה – 'רגע, אבל את מי נקדם?' אמרתי, 'אותי אותי!'. הוא התחיל לרשום – איתן, מחפש חברה, נתתי לו את תמונת הפרופיל שלי, כתב את הנוסח ושלח את זה לפרסום".

 

בפייסבוק אישרו את המודעה?

"האמת שהוא קיבל ריג'קט, הם לא הסכימו לקבל את המודעה הזאת. ניסיתי עם החשבון שלי, הכנסתי כרטיס אשראי, שלחתי לפרסום וזה התחיל לרוץ. בדיעבד הסתכלתי ב-FAQ של הפרסומות ויש שם שאלה מפורשת, האם פרסומת יכולה להפנות לדף פרופיל בפייסבוק, והתשובה היא לא".

 

דבר אחד שמשותף לעולם ההכרויות ולעולם הפרסום הוא פילוח קהל היעד. בורקט השתמש בכלי הפרסום של פייסבוק לבחור את המשתמשים שייחשפו למודעה שלו: נשים, רווקות, הטרוסקסואליות, גילאי 24-32, שגרות עד 25 מייל מת"א. הוא בחר לשלם לפי חשיפות, קצת פחות מ-20 סנט לאלף חשיפות של המודעה.

 


 

זה לא הביך אותך?

"זה דווקא נראה לי מגניב. מי שנחשף לזה זה בחורות שהן רלוונטיות, על פניו".

 

באתר הכרויות, כשאתה רואה פרופיל של מישהי והיא רואה את שלך, שני הצדדים הגיעו לצורך מציאת דייט. כשמישהו רואה את המודעה שלך זה לא המצב.

"לא הובכתי. אני אוהב סיפורים משעשעים, וזה אחד מהם".

 

המודעה רצה ארבעה ימים, נחשפה ל-2000 נשים, 20 פעמים בממוצע לכל אחת, ובסך הכל 40 אלף צפיות. המודעה הניבה 35 הקלקות ופניה אחת, שעברה מפייסבוק לטלפון ולא הבשילה לכדי דייט. "בזה הסתיים הניסוי", מסכם בורקט. "שילמתי 6 דולר ו-87 סנט עבור פניה. שזה יותר זול מאתרי הכרויות".

 

היו תגובות למודעה חוץ מהפניה הטלפונית?

"לא, מלבד חברים שלי ששלחתי להם את המודעה וצחקו מזה ורצו סיפורים בחבר'ה. הם חשבו שזה מגניב. האמת, חלק חשבו שזה מוזר".

 

למה הפסקת בנקודה שהפסקת?

"כל העניין הזה היה יותר סיפור מאשר באמת מחשבה שזה אפקטיבי לייצר קשר אמיתי דרך פייסבוק. מהנסיון האישי שלי, אתרי הכרויות ופייסבוק והדרכים הווירטואליות לא עבדו לי, אלא יותר בחיים האמיתיים. אז היה פה משהו מגניב, אבל לא ראיתי בזה משהו פרקטי שיכול לעבוד בשבילי".

 

אתה ממליץ על השיטה הזאת?

"בדיעבד ע"פ פייסבוק זה לא חוקי, אבל עבד, נחמד, יכול להיות משעשע".

 

לא מזמן שינה בורקט את סטטוס הזוגיות שלו בפייסבוק מ"רווק" ל"במערכת יחסים". על השאלה המתבקשת הוא משיב: "הכרנו אופליין בחיים האמיתיים במפגשי טוויטר, 'שלום שלום', לא דיברנו אף פעם. התחלנו לצאת דרך פייסבוק – היא עשתה לייק למשהו שכתבתי, התחלנו לדבר והשאר היסטוריה".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קמפיין פירסומי לאהבה בפייסבוק
צילום: shutterstock
מומלצים