שתף קטע נבחר

שירות רפואי בחו"ל? אין צורך להוציא את הארנק

מיזם חדש בתחום ביטוחי הנסיעות יאפשר תשלום ישירות לנותן השירות הרפואי על ידי חברת הביטוח באמצעות כרטיס מגנטי שיחזיק המבוטח. השירות יימכר על ידי סוכני הביטוח. סך פרמיות ביטוחי הנסיעות בישראל - כ-150 מיליון דולר בשנה

חברת שירותי הבריאות DavidShield בשיתוף חברת הפניקס השיקה היום (א') שירות חדש בענף ביטוחי הנסיעות. החברה תציע כרטיס מגנטי שישמש את המבוטח בכל צורך רפואי, בעת שהותו בחו"ל, כאשר התשלום יועבר ישירות לספק השירות (הרופא או מרכז רפואי) ללא צורך בהוצאה כספית מצידו של המבוטח.

 

 

הכרטיס הנקרא PassportCard יחסוך למעשה את ההליך הנוכחי בו נדרש המבוטח לשלם עבור השירות הרפואי ורק אחרי חזרתו לארץ עליו להתחיל בהליך תביעה שעשוי להמשך מספר שבועות עד שיקבל את הכסף חזרה. המבוטח יצטרך להודיע לחברה באמצעות האינטרנט או הטלפון, טרם קבלת השירות והכרטיס יהיה קביל אצל כל רופא או מרפאה בעולם המכבדים ויזה או מסטרקארד.

 

סוכני הביטוח - המשווקים הבלעדיים

ביטוח נסיעות לחו"ל היא הפוליסה הנמכרת ביותר בישראל. כאשר המודעות בישראל לנושא היא מהגבוהות בעולם. 2.5 מיליון ישראלים נוסעים בשנה, עם כמות מצטברת של כ-70 מיליון ימי נסיעה.

 

המפיץ העיקרי כיום של פוליסות ביטוח הנסיעות, הן קופות החולים שאחראיות ל-45% מהפוליסות המשווקות. סוכני הנסיעות מחזיקים ב 25% , חברות כרטיסי האשראי 15% ואילו סוכני הביטוח אחראים רק ל-8% מהפוליסות.

 

הפוליסות החדשות ישווקו באמצעות סוכני הביטוח למעט מקרים חריגים. "הקו המנחה לפעילות שעומד לנגד עיננו הוא שמכירת פוליסת הביטוח תתבצע אך ורק על ידי גורמים מקצועיים, היודעים להתאים את אופי והיקף הכיסוי למבוטח ולצרכיו הפרטניים", מסביר אלון קצף, מנכ"ל DavidShield. לדבריו מלבד עמלת הסוכן שתגבה כמקובל בענף, זו עשויה להיות דרך ליצירת קשר עם הלקוח שתוביל גם למכירת מוצרים נוספים ולרווחיות עבור הסוכן. "לרוב הסוכנים העובדים עמנו, PassportCard הוא אמצעי חשוב לפתיחת דלתות ולריענון קשר עם לקוחות וותיקים והזדמנות ליצירת קשר עם לקוחות חדשים" ציין קצף. מטרת החברה היא להפיץ באמצעות הסוכנים, 2 מיליון כרטיסים ב-3 השנים הקרובות.

 

ביטוח התרמילאים של הפניקס יתייקר

החברה תציע 3 סוגי כרטיסים בהתאם לאופי הלקוח ותדירות נסיעותיו. וכן תציע בשיתוף עם דואר ישראל, העברת כספים באמצעות הכרטיס, כך שהמבוטח יוכל להוציא מזומנים במכשיר למשיכת מזומנים בחו"ל.

 

בנוסף, החברה תציע ביטוחים גם עבור נוסעים מבוגרים, ללא הגבלת גיל וכן חולים במחלות כרוניות (בתוספת פרמיה ובתנאי חיתום שונים). כיום רוב חברות הביטוח אינן מבטחות נוסעים בגילאים מעל 75 וכן חולים במחלות מסויימות. כך לדוגמה תוכנית תייר הכוללת גם ביטוח מטען תעלה 2 דולר ליום למבוטח עד גיל 60. תוספת עבור החמרה למצב רפואי קיים תעלה בגילאים הללו 2.4 דולר. ביטוח לתרמילאים עד גיל 35 הכולל מטען איתור וחילוץ וספורט אתגרי יעלה 1.95 דולר ליום.

 

לדברי קצף, המחירים מעט יותר יקרים בחלק מהמקרים בהשוואה למתחרים, וזאת כתוצאה מהשירות הייחודי שמציעה החברה, בין הייתר, פיצוי כספי של 15 דולר במקרה של אי שביעות רצון של הלקוח מהשירות.

 

אייל בן סימון, משנה למנכ"ל ומנהל תחום ביטוח כללי בהפניקס, אמר כי "השקת הכרטיס מהווה מהפכה שירותית אשר טרם נראתה בתחום ביטוחי הנסיעות. הכרטיס משלב חדשנות טכנולוגית ומתן מענה לצרכים האנושיים של המבוטחים, מפשט את ההתנהלות מול ספקי רפואה בחו"ל בעת הצורך ואת התנהלות המבוטח מול חברת הביטוח".

 

בתוך כך ל ynet נודע כי חברת הפניקס, המבטחת בתוכנית החדשה, תייקר בקרוב ביותר מ-50% את פוליסת הביטוח לתרמילאים שהיא משווקת, שנתיים אחרי הפעלתה. "הפניקס מוצ'ילר" שנמכרה עד כה בדולר אחד ליום (1.25 דולר, כולל מטען) תזנק למחיר של 1.95 דולר ליום ולמעשה המחיר יהיה זהה לפוליסה שתשווק DavidShield. בחברה מסבירים כי מדובר היה במחיר "הרצה" שנמשך כשנתיים וכעת הגיעה העת לעליית מחיר על פי התאמות אקטואריות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים