שתף קטע נבחר

הפייסבוק שלכם מבלבל? זה בגלל השיפוצים

כדי לא להשאר חייבים לענקית החיפוש, פייסבוק התמקדו בחודשיים האחרונים בשיפור הדרך בה אנשים מתקשרים בתוך הפטלפורמה שלהם. הם הוסיפו דרך לעקוב אחרי אנשים מבלי להיות חברים, רשימות חכמות ומיון הודעות. איך כל זה עובד? בואו נראה

לא חייבים להיות חברים, אפשר גם להיות מנויים 

אם אתם קוראים בפרופילים של בלוגרים, עיתונאים, פולטיקאים ואומנים שלא ממהרים להיות חברים שלכם אל דאגה. השינוי הראשון שפייסבוק יצר הוא האפשרות להיות מנוי בפרופיל של משתמשים. לחצו על הלחצן Subscribe ותוכלו לראות בפיד שלכם את כל העדכונים הפומביים של אותם האנשים. על פי פייסבוק המטרה בתוספת הזו היא לאפשר למשתמשים לעקוב אחרי דמויות שמעניינות אותם, בלי להתחייב ל”חברות” של פייסבוק.

 

לא לדאוג, כמו עם הצעות חברות, גם פה אנשים לא יכולים לעקוב אחריכם ללא אישור. ללחצן Subscribe יש עוד משמעות אליה נגיע בהמשך.

 

אתם בוחרים מה אתם רואים 

כלי נוסף, וחשוב, בארסנל החדש של פייסבוק הוא הכלי שמאפשר לכם לקבוע אילו סוגי התרעות וסטטוסטים אתם רוצים לראות. זה נשמע נהדר, אבל הבעיה היא שמדובר בניהול ברמת המיקרו. עמידה עם הסמן מעל לחצן ה-Subscribed שתיארנו קודם לכן יציג לכם תפריט וגם הוא מחולק לשלושה חלקים.

 

החלק הראשון הוא כמה עדכונים אתם רוצים ותוכלו לבחור לראות את כל העדכונים מאותו החבר, את רוב העדכונים או רק עדכונים חשובים. מה הם עדכונים חשובים? פייסבוק אומרים שאלו דברים כמו מעבר דירה או שינוי עבודה, כלומר עדכונים שהחברים שלכם מבצעים ברמה המערכתית של הפרופיל ולא סטטוסטים. במילים אחרות, אם החבר שלכם כתב “אני בדיכאון ורוצה למות” פייסבוק לא יוכל לשים את זה בפיד שלכם כי הוא לא ידע לזהות את הסטטוס כחשוב בעיניכם. כמות העדכונים שאתם רוצים להציג תפעל בצורה הטובה ביותר אם תחשבו על זה בדרך הזו:

 

כל העדכונים - האנשים שהכי חשובים לכם, אלו שאתם במערכת יחסים טובה גם בעולם האמיתי.

רוב העדכונים - אותם חברי פייסבוק שאתם נהנים לקרוא ולדבר איתם גם אם אתם לא נפגשים איתם הרבה פנים מול פנים. אלו האנשים המצחיקים, המעניינים שמצאתם בפייסבוק.

רק דברים חשובים - חברי בית ספר ואנשים אחרים שהחלטתם לצרף אבל לא באמת אכפת לכם מה קורה איתם. אלא אם נולד להם עוד בן ואתם רוצים להרגיש מנומסים.

 

החלק השני בתפריט הזה קובע איזה סוגי עדכון תראו. אם חברים שלכם משחקים בציפורים כועסות כל היום ואתם לא רוצים לראות את זה תוכלו לסמן שלא מעניין אתכם לראות משחקים. תוכלו גם לבחור להעיף עדכונים של תמונות או אירועים. מבחינה שימושיות החלק הזה של התפריט הרבה יותר מעניין וטוב כי הוא עוזר לכם לסנן את הפיד שלכם ולשמור עליו נקי.

 

סוף סוף אפשר לבחור מה לראות ()
סוף סוף אפשר לבחור מה לראות

 

הצעה שלנו, אל תתחילו לסנן עכשיו. עברו על הפיד שלכם ומידי פעם, כשאתם נתקלים בהודעה מסוג של מעניין אתכם (משחק) הכנסו לפרופיל של אותו החבר ובחרו לא לקבל יותר עדכונים כאלו. החלק השלישי הוא פשוט להסיר את ההרשמה שלכם מכל העדכונים. אם אתם משתמשים בכלי הזה בפורפיל של חבר אתם עדיין תישארו חברים, אבל לא תראו עדכונים יותר.

 

המעגלים של פייסבוק הן רשימות

אחת ההברקות של גוגל היא מעגלים. הכלי הזה לא רק עשה שימוש במטאפורה שאנחנו משתמשים בה בחיי היום יום (מעגלים חברתיים), אלא גם הפך את הדרך בה אנחנו מצרפים אנשים לרשת החברתית שלנו למשחק.

 

בפייסבוק החליטו להשאר עם רשימות במקום לחשוב על שם מקורי אחר אבל הרעיון הוא אותו רעיון: אפשר לחלק את החברים שלנו בפייסבוק על פי נושאים. אתם יכולים ליצור רשימה של חברים לעבודה, רשימה של בני משפחה, רשימה של חברים מבית הספר וכן האלה. המטרה היא שכאשר תחליטו לפרסם סטטוס חדש תוכלו לבחור מי יראו אותו.

 

חוץ מרשימות ידניות, לפייסבוק יש מספר רשימות אוטומטיות: עבודה, משפחה הן רשימות שנוצרות על פי הפעילות ומתעדכנות באופן קבוע. אם אתם נשואים שימו לב שפייסבוק לא חושב שבני הזוג שלכם הם משפחה, אבל תוכלו לתקן זאת די בקלות. פייסבוק מזהה גם אם יש אנשים שכתבו שהם עובדים באותו מקום עבודה שאתם ציינתם והוא מוסיף את מקום העבודה הזה כרשימה.

 

לחיצה על כל אחת מהרשימות האלו תציג לכם קיר ובו סטטוסטים שנכתבו רק על ידי האנשים שברשימה. זהו כלי סינון די נוח. מימין תמצאו רשימה של האנשים שנמצאים ברשימה, שורת חיפוש שתאפשר לכם להוסיף עוד אנשים לאותה הרשימה ורשימה של הצעות של פייסבוק לאנשים שהוא חושב שצריכים להיות חלק מהרשימה שלכם.

 

רשימות במקום מעגלים ()
רשימות במקום מעגלים

 

ניתן גם לאחד רשימות, אם רוצים.

הכנסו לאחת הרשימות

למעלה מימין תמצאו לחצן Manage List

לחצו עליו ובחרו ב-Merge lists

חלון יפתח, בחלקו השמאלי תוכלו לבחור ב-Choose Lists ומשם לבחור את הרשימות שאתם רוצים לאחד עם זו בה אתם נמצאים כעת.

 

נקודה אחרונה בהקשר של רשימות הוא ניהולן. בחרו בכל אחת מהרשימות ואז לחצו על Manage List שוב, הפעם בחרו ב-Updates to Show. התפריט יציג בפניכם רשימה שכוללת: סטטוסים, תמונות ווידאו, משחקים, תגובות ופעילויות אחרות. זה דומה למה שתמצאו תחת תפריט Subscribe בעמוד של אחד החברים שלכם. שפוט סמנו או סוג הסטטוסים שמתאים לכם לקבל מכל קבוצה. כדי לקבל מושג טוב יותר הצצו ברשימות האוטומטיות. רשימת Close Friends מציגה את כל סוגי הסטטוסים, בעוד שמשפחה לא מציגה עדכונים על תגובות שאותם בני משפחה השאירו או פעילויות אחרות. 

 

מעכשיו זה לא מספיק לומר חבר

הכנסו לעמודי החברים שלכם והציבו את סמן העכבר מעל לחצן Friends. על המסך יופיע תפריט המחולק לשלושה חלקים:

  • בחלקו העליון תוכלו לסמן את החברים הקרובים או מכרים.
  • בחלקו השני של התפריט תמצאו רשימות על פי עבודה, אנשים שהגבלתם וכן הלאה. מכאן תוכלו גם ליצור רשימות חדשות על ידי בחירה ב-New List.
  • בחלק השלישי האפשרות להסיר את החברות - הכלי הזה משפר משמעותית את המהירות בה ניתן להעיף נודניקים מהחברים שלכם ואל רשימת האנשים שאתם לא רוצים שום קשר אליהם

 

כדי להוסיף חבר לאחת הרשימות פשוט בחרו ברשימה המתאימה וסימן v יופיע לצידה.

 

פרסום סטטוסים ממוקד

עכשיו שיש לנו רשימות מסודרות אנחנו יכולים גם לפרסם בצורה ממוקדת יותר את הסטטוסים שלנו. אם אנחנו רוצים לבכות לחברים שהמשפחה גורמת לנו לרצות לתלוש את כל השערות שיש לנו בגוף עם פינצטה אנחנו יכולים לעשות את זה תוך שאנחנו בוחרים להשתמש ברשימת החברים. רק מי שנמצא ברשימה הזו יראה את מה שכתבתם.

 

כדי לפרסם פשוט הקלידו את הסטטוס ולחצו על הלחצן שמתחת לתיבת הטקסט, זה שכתוב עליו Public. רשימה תפתח ובה תראו את כל אפשרויות הפרסום. אותן החברים שציינו קודם יופיעו גם פה. בחרו ברשימה המתאימה ולחצו על Publish.

 

אתם בוחרים מי יראה את מה שכתבתם ()
אתם בוחרים מי יראה את מה שכתבתם

 

הכלים האלו הן כלים טובים, הבעיה שהיישום שלהם בעייתי וקשה לעיכול. רוב המשתמשים לא יתחילו לעבור על כל החברים שלהם כדי לבצע את השינויים השונים וגם בזמן פרסום סטטוסים, קשה מאוד לראות איך מיליוני המשתמשים של פייסבוק יתחילו לסגל לעצמם התנהגות שהם בקושי מסגלים בגוגל+. זה טוב לראות שפייסבוק מבצעים שינויים ומגיבים לקהל שלהם, רק חבל שנראה שהם עושים את זה במהירות רבה מידי ובלי מחשבה על חווית השימוש המלאה, תוך מתן פתרונות לכלל המשתמשים שלהם.

 

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים