שתף קטע נבחר

משרד האוצר: "ועדת זליכה אינה אובייקטיבית"

למרות טענות שר התחבורה לשילוב נציגי האוצר בוועדה להגברת התחרותיות בענף הרכב, באוצר ממשיכים להתעקש כי לא יקום ולא יהיה - הוועדה בהרכבה הנוכחי אינה יכולה להיות אובייקטיבית ולא נשתף עמה פעולה

הקרב על הנציג. ההתנצחות המביכה שנערכה אתמול בין משרד התחבורה למשרד האוצר, כאשר כל אחד מהצדדים משגר בבהילות הודעות מבהירות הסותרות את טענות הצד השני, לא הסתיים עדיין. גורמים במשרד האוצר מאד לא מרוצים מגישתו של שר התחבורה, אשר הבהיר כי נציגים של האוצר יצטרפו לוועדה להגברת התחרותיות בשוק הרכב, אותה הורה להקים לפני מספר שבועות, ובראשה עומד ירון זליכה. "הרכבה הנוכחי של הוועדה אינו מאפשר לה להיות אובייקטיבית בנושא בה היא דנה, ולכן נסרב לשתף עמה פעולה", כך אמר מקור באוצר.

 

עוד בערוץ הרכב של ynet:

 

 

השר כץ מבטיח ומסביר במחאת האוהלים - האוצר מתנגד (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
השר כץ מבטיח ומסביר במחאת האוהלים - האוצר מתנגד(צילום: ירון ברנר)

 

בכך מדגישים למעשה אנשי האוצר כי להבנתם, ועדת טרכטנברג ממליצה על הקמת ועדה מיוחדת "אשר תעסוק באופן מקיף יותר בכלל ההיבטים של ענף הרכב". חדי העין מזהים ללא ספק כי מבחינת האוצר, ועדת זליכה אינה אמורה לעסוק בכל היבטי ענף הרכב, אלא רק בתחומים ייחודיים, כמו למשל נושא התחרותיות. באוצר מבינים כי בהמלצות הובהר כי "יש צורך בהקמת וועדה משותפת למשרדי האוצר והתחבורה", עם נציגים משני המשרדים.

 

כאשר התבקשו אנשי האוצר להתייחס לטענות בכירי משרד התחבורה, לפיהם יצטרפו נציגי אוצר לוועדה אותה הקים שר התחבורה ישראל כץ, הבהירו כי חד-משמעית כי אין כוונה כזו. גישה זו מונעת אגב כל דיון בעל משמעות בנושא המיסוי, שכן ללא נציגי האוצר, לא תוכל ועדת זליכה להתייחס להיבטי המיסוי, שהם הגורם העיקרי למחירן היקר של המכוניות בישראל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ירון זליכה. מה יהיה בגורל הוועדה?
צילום: עידו ארז
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים