שתף קטע נבחר

רכב סיוע עלה על מוקש

הנהג נפצע קשה ברגלו. במירוץ, לאחר שספג אתמול שעת עונשין, מתקשה שלסר לחזור לעצמו

נהג ברכב של צוות הסיוע במירוץ, נפצע היום (ב') מפיצוץ מוקש בשטח מאוריטניה, באפריקה.
הנהג הפורטוגלי, חוסה אדוארדו ריביירו, ליווה את הקטע השמיני של המירוץ, בין סמארה שבמרוקו לאל-חלאואייה שבמאוריטניה. לאחר חציית הגבול עלה ריביירו על מוקש קרקעי, שהתפוצץ ופגע ברכב ונהגו. הוא פונה מיד לבית חולים בלאס פלמאס שבספרד, בעזרת מסוק של כוחות האו"ם במקום. מהאו"ם נמסר שכף רגלו השמאלית של הנהג נקטעה כתוצאה מהפיצוץ.
האיזור, מערב מדבר סהרה, מוכה במאבקים אלימים בין השלטונות המקומיים ללוחמי גרילה מורדים ומנהלת המירוץ הזהירה מכניסה לשטחים ממוקשים.
בשלב זה נערכת חקירה לבדיקת הנסיבות שהובילו את ריביירה לאיזור האסור. מנהל המירוץ, הוברט אוריול, טוען כי 50 מ' לאחר חציית הגבול החליק רכב הסיוע אל מחוץ לממסלול הבטוח שנסלל במיוחד על ידי בולדוזרים לצורכי המירוץ, ואל תוך שדה מוקשים. אנשי הצבא באזור ניסו להזהירו בצעקות, אך מייד נשמע הפיצוץ.

היום השמיני

היום מצאו עצמם המתחרים נאבקים בקטע הראשון מתוך שמונה במאוריטניה. עד כה היה זה הקטע הארוך ביותר במירוץ, עם 619 ק"מ "מיוחדים". נהגים ורוכבים נעו דרומה במהירות גבוהה כשפניהם מול הסהרה הענק והמסוכן. 300 הקילומטרים הראשונים היו המהירים ביותר, אחריהם גילו המתחרים דיונות חול גבוהות וטובעניות - לקראת נקודת הסיום במבצר גהלויה.

הקטע הארוך ביותר במירוץ נפתח היום עם ההודעה הרשמית על שעת עונשין לשלסר, המוביל עד יום אתמול. הפייבוריט הצרפתי נחשד בקבלת עזרה לא חוקית במהלך המירוץ אתמול מהצוות המלווה.
118 אופנועים, 103 מכוניות ו-28 משאיות יצאו לדרך - שלוש מכוניות ואופנוע אחד פחות מאתמול.

מכוניות

בקטגוריה הארבע-גלגלית ניצח סרביה עם הבאגי כשהוא קובע זמן של 5:14:27. אחריו סיימו מאסוקה ופונטניי. שלסר, אשר צריך להשתדל מעתה קצת יותר, לא הצליח לצמצם את הפער הגדול כתוצאה מהחלטת המארגנים ושלסר שתופס את המקום הרביעי בלבד, 5:22 אחרי המוביל. ראוי לציין שגם אם שלסר לא היה נקנס בשעת העונשין, הוא עדיין היה מוצא עצמו במקום השני. לאחר סיום השלב והעונשים שחולקו, מוביל את הטבלה סרביה בזמן כולל של 18:06:45 ואחריו פונטניי, מסוקה, סוסה וקליינדשמיט הגרמניה שנכנסת לראשונה לחמישיה הפותחת.

אופנועים

היום הדו-גלגלי הזה שייך ללא ספק לחואן רומה. לא רק בשל העובדה שרוכב הב.מ.וו ניצח היום בזמן כולל של 5:16:41, אלא גם בגלל שנראה שסיינקט צריך להתחיל לדאוג למרות שהוא מוביל בראש הדירוג הכללי עם הפרש של 5:11. סיבה נוספת למסיבה היא העובדה שזהו הניצחון השלישי לרומה במירוץ הנוכחי. אחרי רומה סיים סיינקט, כשאחריו קוקס, מאוני וארקרונס. מאוני שילם על המיקום היומי בירידה של מקום בדירוג הכללי, מהמקום השני שעבר לרומה - אל המקום השלישי. טבלת המובילים באופנועים עדיין שייכת ל-KTM ששולטת בחמישיה הפותחת, למרות שהחשש הגדול שב.מ.וו יתפסו את המקום הראשון עלול בקרוב להתממש.
בפן הישראלי של המירוץ ממשיך ברקת לשמור על מקומו בדירוג הכללי, לאחר שהוא מסיים את השלב במקום ה-15.

משאיות

בקטגוריה הכבדה עדיין לא נתקבלו תוצאות סופיות ואולם כבר עתה מסיימים זוג נהגי הקאמאז, קבירוב וטשגואין את הקטע, כשקבירוב שומר על מקומו בראש מאתמול ואף מגדיל את הפער ל-7:06.
תוכלו לעקוב אחר המירוץ כרגיל בערוץ היורוספורט על פי לוח השידורים המופיע בקישור "על המסך".

מחר ישתתפו המתחרים בשלב המרתון הראשון במירוץ. קטע מיוחד ארוך (512 ק"מ) ומעגלי המתחיל ונגמר בגהלויה ללא קטעי קישור. הניווט יהיה משמעותי ומסביב צפויים למתחרים מעברי דיונות קשים.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום איי פי
הנהג הפצוע מובהל לבית החולים
צילום איי פי
שלסר על הרצפה
סרביה מוביל במכוניות
סיינקט מוביל באופנועים
מאוני מאבד את המקום השני לרומה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים