שתף קטע נבחר
 

פורמולה 1, יפן: באטן מנצח, וטל זוכה באליפות

סבסטיאן וטל זקוק היה לנקודה אחת בלבד בסיום המירוץ שנערך הבוקר ביפן, כדי לפתוח מג'נסן באטן הדולק אחריו, פער שיבטיח אליפות. באטן לעומת זאת, חייב היה לנצח כדי לשמור על סיכוי כלשהו. שניהם הצליחו - באטן ניצח, וטל הוא אלוף העולם הצעיר בהיסטוריה זו הפעם השניה ברציפות

היסטוריה, בפעם השניה ברציפות. סבסטיאן וטל הוא אלוף הפורמולה לשנת 2011, לאחר שסיים במקום השלישי את המירוץ שנערך ביפן. בכך הפך וטל לא רק לנהג הצעיר בהיסטוריה שזוכה בתואר, אלא גם לצעיר מכולם שזוכה פעמיים ברציפות. וטל אגב עושה זאת ארבעה מירוצים לסיום העונה, בה שלט באופן מעורר השתאות. ג'נסון באטן הבריטי, נהג קבוצת מקלארן, אשר חייב היה לנצח כדי לשמור על סיכוי תיאורטי להתמודד על התואר במידה ווטל לא יסיים, עשה את העבודה וניצח באופן מרשים.

 

בארבעת המירוצים הנותרים יתמודד באטן מול פרננדו אלונסו בפרארי שסיים שני, מארק וובר ברד-בול השניה שסיים רביעי, ולואיס המילטון במקלארן השניה, שסיים חמישי. הפער בין הארבעה עומד כעת על 32 נקודות, עם 100 נקודות "בקופה".

 

סבסטיאן וטל - מספר 1 הבלתי מעורער (צילום: AFP ) (צילום: AFP )
סבסטיאן וטל - מספר 1 הבלתי מעורער(צילום: AFP )

 

ג'נסון באטן שהיה נחוש להשיג תוצאות טובות במירוץ הבית של זוגתו, דוגמנית העל ג'סיקה מיצ'יבטה, נאלץ לזנק מהמקום השני בלבד. באטן שהבטיח כי לווטל לא צפויים חיים קלים ביפן, כמעט וקבע את הזמן המהיר ביותר במקצה הדירוג, אך נכנע לבסוף לסופר-פול-מן וטל שקבע זמן מהיר ב-9 אלפיות השניה. באטן זינק מצוין אך נחסם באופן מעורר מחלוקת על-ידי וטל. שופטי המירוץ לא הסכימו עם הנהג הבריטי שנשמע זועם במערכת הקשר הפנימי, תוך שהוא דורש כי אלוף העולם יענש. העיסוק בחסימה גרם לבאטן לאבד את המקום השני לבן קבוצתו, לואיס המילטון, אותו עקף בחזרה כבר בהקפה השמינית.

 

ובכל זאת, כדי לעקוף את וטל, ממנו היה מהיר כמעט בכל שלבי המירוץ, נזקק באטן לעצירה ברחבת הטיפולים בהקפה ה-20. נהג נוסף שניצל את רחבת הטיפולים כדי לעקוף את האלוף החדש, היה פרננדו אלונסו בפרארי. הנהג הספרדי ואלוף העולם לשעבר (תואר בו זכה גם באטן ב-2009), נלחם עדיין על המקום השני בטבלת האליפות, ועשה ככל שביכולתו כדי לצבור כמה שיותר נקודות. מכונית בטיחות שיצאה כדי לאפשר לנקות את המסלול משברי המגע בין פליפה מאסה בפרארי ללואיס המילטון במקלארן, לא שינתה רבות בחוד. מספר הקפות לסיום המירוץ הבהירו אנשי רד בול למארק וובר במקום הרביעי, כי "וטל לא ינסה לתקוף את אלונסו, ואנו ממליצים לך לנהוג כמותו" - אות סיום למירוץ לא מסעיר.

 

זמן קצר לאחר שחצה את קו הסיום, והבטיח לעצמו אליפות נוספת, הרשה סבסטיאן וטל לרגשות להציפו, ואמר לצוות בקול חנוק מבכי: "תודה לכל אחד מכם, לא לקחנו שום דבר כמובן מאליו, אבל עשינו את זה". בכך סיכם הנהג בן ה-24 את אחת מהעונות הפחות תחרותיות שידעה אליפות הפורמולה 1, בכל הנוגע למנצח הגדול. והשאלה היחידה שנותרה תלויה באוויר היא: מי יצליח לנצח אותו ואת רד-בול ב-2012. 

 

תוצאות מירוץ יפן

 

1. ג'נסן באטן, מקלארן

2. פרננדו אלונסו, פרארי

3. סבסטיאן וטל, רד-בול

4. מארק וובר, רד-בול

5. לואיס המילטון, מקלארן

6. מיכאל שומאכר, מרצדס

7. פליפה מאסה, פרארי

8. סרג'יו פרז, סאובר

9. ויטאלי פטרוב, רנו

10. ניקו רוזברג, מרצדס

 

אליפות הנהגים

 

1. סבסטיאן ווטל, 324 נקודות

2. ג'נסון באטן, 210 נקודות

3. פרננדו אלונסו, 202 נקודות

4. מארק וובר, 194 נקודות

5. לואיס המילטון, 178 נקודות

6. פליפה מאסה, 90 נקודות

7. ניקו רוזברג, 63 נקודות

8. מיכאל שומאכר, 60 נקודות

9. ויטאלי פטרוב, 36 נקודות

10. ניק היידפלד, 34 נקודות

 

אליפות הקבוצות

 

1. רד-בול, 518 נקודות

2. מקלארן, 388 נקודות

3. פרארי, 292 נקודות

4. מרצדס, 123 נקודות

5. רנו, 72 נקודות

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים