שתף קטע נבחר

פרסום ראשון: מצלמות חסינות ירי, לאכיפה בווידאו

משטרת התנועה מעוניינת לרכוש מערכת שתאפשר תיעוד עבירות תנועה אוטומטי בווידאו, בכל תנאי מזג האוויר והתאורה, תוך עמידות בפני ונדליזם ואפילו ירי. על הכוונת: עבירות תנועה אותן מתקשה המשטרה לאכוף כיום

פרסום ראשון: המשטרה תתעד בווידאו נהגים שלא מעניקים זכות קדימה להולכי רגל, חוצים קו הפרדה לבן ונכנסים לצומת חסום. משטרת ישראל תפרסם מחר (ב') מכרז רכש ראשוני למערכת אכיפה אוטומטית של עבירות תנועה. המערכת נועדה להתמודד עם עבירות המוגדרות "מסכנות חיים", אך אינן נאכפות כיום. בין העבירות שיתועדו - חציית קו הפרדה לבן, נסיעה בשול, כניסה לצומת לא פנוי, סטייה מנתיב הנסיעה ואי-מתן זכות קדימה להולך רגל או כלי רכב.

 

עוד ב-ynet בנושא אכיפת על-ידי מצלמות:

 

חייכו - צולמתם עוברים עבירה. הקנס בדרך (צילום: אבי מועלם) (צילום: אבי מועלם)
חייכו - צולמתם עוברים עבירה. הקנס בדרך(צילום: אבי מועלם)
 

 

עוד בערוץ הרכב של ynet:

 

על-פי מסמך של המשטרה, המערכת עשויה להידרש בעתיד לאכוף עבירות תנועה נוספות, כמו עקיפה לא-חוקית, אי-שמירת רווח, אי-ציות לתמרורים, פניה בניגוד לחוק, ונסיעה נגד כיוון התנועה. המערכת שתיבחר על-ידי המשטרה תעבור בחינה - בתחילה בתנאים "סטריליים" - כבר בשנה הבאה. לאחר מכן היא צפויה לעבור לבחינה "מעשית", אם כי במשטרה מבהירים כי אינם מתחייבים לרכוש את המערכת בסופו של דבר.

 

מערכת קבועה, מערכת מדלגת

במשטרה מסבירים כי "הפתרון הטכנולוגי המבוקש נדרש להיות מערכת נייחת, שתזהה ותתעד באופן אוטומטי את העבירות, לצורך אכיפה והרתעה ובמטרה להביא לצמצום התופעה". על-פי מסמכי המכרז, מערכת האכיפה החדשה תותקן בשתי תצורות:

 

  • "קבועה": מצלמות נייחות שיותקנו באופן קבוע בקטעי כביש.
  • "מדלגת": מצלמות ששוטרים יוכלו להעביר בין כמה אתרים.

 

במשטרה מציינים כי מערכת האכיפה החדשה מיועדת לצלם בווידאו את קטעי הכביש הרלוונטיים באופן רציף, והיא תידרש לזהות אוטומטית את ביצוע העבירות. סרטוני הווידאו שיישמרו יועברו באופן אוטומטי למרכז פענוח משטרתי, ושם יקבע שוטר אם אכן בוצעה עבירה ואם יש מקום לפתוח בהליכים נגד הנהג. במשטרה מוסיפים כי המערכת תוכל לקלוט ולאגור את כל המידע המצולם בזמן הפעלתה, גם אם לא זוהתה עבירה.

 

על-פי מסמכי המכרז, בסרטוני הווידאו שתפיק המערכת יופיעו פרטים הכרחיים, כמו מספר הרישוי של כלי הרכב המצולם, וכן תאריך וזמן מדויק של הצילום, שיוטבעו על תמונות הווידאו. דרישה נוספת היא לאפשר צילום רציף וללא איבוד קשר עין, כך שסרטון הווידאו יוכל לשמש ראיה מצולמת בבית משפט. במשטרה גם מציינים כי תינתן עדיפות למערכת שאפשר להתקין ולהפעיל באופן קבוע בכלי רכב.

 

במשטרה מציבים דרישות רבות נוספות, כמו יכולת לצלם בכל תנאי מזג האוויר והתאורה, וכן חסינות בפני ונדליזם, טלטלות ואפילו ירי. עוד נדרשת המערכת לאפשר תיעוד של כמה עבירות במקביל, וללא תלות בסוג הרכב - פרטי, דו-גלגלי, אוטובוסים ומשאיות.

 

ועוד 200 מצלמות מהירות

המערכת החדשה אותה מעוניינת המשטרה לבחון, תשלים - אם אכן תירכש - את מערך המצלמות החדש שיופעל בחודשים הקרובים. הפעלת המערך החדש, שיאכוף עבירות מהירות ומעבר צומת באור אדום בלבד, נדחית כבר תקופה ארוכה. עם השלמתו, צפוי המערך לכלול כ-300 מצלמות: 200 מצלמות מהירות, ו-100 מצלמות רמזור.

 

ראוי להזכיר כי על אכיפה אוטומטית של עבירות תנועה נוספות המליצו מומחי בטיחות רבים, כבר לפני שנים ארוכות. כך למשל, הוועדה שקבעה את התוכנית הלאומית למאבק בתאונות ("ועדת שיינין), קבעה כבר ב-2005 כי יש להקים מערך מצלמות וידאו דיגיטליות, שיתעדו מגוון רחב ככל האפשר של עבירות תנועה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רואה, ומצלם, ומעניש - האח האוכף
צילום: חגי דקל
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים