שתף קטע נבחר

שכטמן: חצי לא לומדים ליבה - זה חור ענק

חתן הנובל התריע על חולי מרכזי במערכת החינוך, ותקף את התנהלות המשרד. "הורה שלא שולח את ילדיו לבית הספר חייב לשבת בבית סוהר"

פיתוח תורת הגבישים מתחיל מלמטה. פרופסור דן שכטמן, זוכה פרס נובל לכימיה, ניצל הבוקר (יום ג') את מעמדו החדש והתריע על הבעיות העמוקות הנובעות מהפער בלימודי הליבה במגזרים החינוכיים השונים. שכטמן אמר כי "הורה שלא שולח את ילדיו לבית הספר חייב לשבת בבית סוהר".

 

משבר בלימודי המדעים - כותרות אחרונות ב-ynet:

  • הבונוס החדש: "תלמידים יעדיפו מדעים על סוסים"
יותר קודש, פחות מדעים: "חרדיזציה של החינוך"

 

עוד בערוץ החדשות:

  • תמונה ראשונה: אילן גרפל עם נציגי ישראל בכלא
מרוץ נגד הזמן בטורקיה: הרבה גופות, מעט ניצולים

 

בכנס ביוזמת הוועדה למחקר יישומי באקדמיה הלאומית למדעים, שעסק בנושא פדגוגיה בעידן המידע, הוסיף שכטמן כי "בחינוך ישנם חורים לא קטנים ואפילו גדולים מאוד, כאשר רק חצי מהתלמידים לומדים מתמטיקה, כימיה וביולוגיה והחצי השני כלל לא לומד לימודי ליבה. זהו חור ענק שתפקידו של משרד החינוך לטפל בו ובעיה שממשלת ישראל חייבת להכיר בה. העוול הזה חייב להיות מתוקן".

 

צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ
שכטמן, ראש הממשלה ושרי החינוך והמדע (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)

 

חתן הנובל תיאר סיטואציה נקודתית המעידה, לדבריו, על כשל מהותי גורף במערכת החינוך הישראלית. מדי שנה, סיפר שכטמן, הוא משתף פעולה עם האקדמיה המלכותית למדע, אשר שולחת לו פוסטרים של זוכי פרסי נובל מתורגמים לעברית. "בשנה האחרונה שלחתי 600 פוסטרים לבתי ספר ברחבי הארץ, אך רק עשרה חזרו אליי והשיבו

שהם תלו אותם במסדרונות. המשמעות היא שזריתי לרוח פוסטרים. שאלתי את התלמידים שנפגשתי איתם אם מישהו מהם ראה את הפוסטרים הללו, הם ענו לי שאף אחד לא ראה אותם ולא מכיר את המחקרים".

 

לדברי שכטמן, "פעמים רבות אנחנו מבקרים את התלמידים, אבל עניין כמו תליית פוסטרים בבתי הספר זה עניין רק של המורים, המבטא את חוסר המודעות שלהם לנושא".

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שכטמן. "600 פוסטרים נשלחו"
שכטמן. "600 פוסטרים נשלחו"
צילום: אבישג שאר-ישוב
מומלצים