שתף קטע נבחר

ביוויס ובאטהד: הקלות הבלתי נסבלת של הקידום

ביוויס ובאטהד נשארו מטומטמים ומצחיקים בדיוק כמו שהיו בשנות ה-90 - אבל הקידום המאסיבי של הסדרות החדשות והמזוויעות של MTV מקלקל את חגיגות הקאמבק

רבים מהמבקרים בארצות הברית מיהרו לשפוט את "ביוויס ובאטהד", שחזרו ל-MTV בלילה שבין חמישי לשישי (שעון ישראל) אחרי 14 שנות היעדרות, על כך שלא נעשה בתוכנית שום שינוי שיתאים את התכנים שהיו להיט היסטרי בניינטיז לצופים של 2011. זה נכון, וזה אחלה: ביוויס ובאטהד נשארו מאוירים באותה רמה בסיסית של אנימציה, עם אותם דיאלוגים חצי מטומטמים להחריד, חצי שנונים לתפארת.

 

עוד טלוויזיה ב-ynet

 

זה עבד אז, וזה עובד גם היום. למעשה, אם ביוויס ובאטהד באמת לא היו משתנים כלל - הפרק הראשון בסדרה המתקמבקת של מייק ג'אדג' היה משובח בכל קנה מידה. הבעיה היא שמשהו אחד כן השתנה, והוא מדיף ריח לא נעים של קידום מאסיבי פנימי - של הרשת המשדרת.

 

הטריילר לעונה החדשה של "ביוויס ובאטהד". מה רע בקליפים?

 

זה מתחיל כבר בחציו הראשון של הפרק (הפורמט לא השתנה: שני סיפורים קצרים בכל פרק, מקוטעים על ידי צפייה של השניים בטלוויזיה), בקליפ הראשון ("Kids" של MGMT). ביוויס עוד מספיק לזרוק איזו מחווה קצרה לעצמו (קריאות של "!Fire! Fire", אלא מה) לפני שהביקורת המסורתית על הקליפ שעל המסך דועכת לטובת דיון בסדרה "Teen Mom", של MTV כמובן. סתם, כי זה מזכיר להם את התוכנית. במקרה.

 

זה ממשיך כשהשניים צופים בקטע מ"חוף ג'רזי", סדרת הדגל של הרשת. ובחצי השני, השניים שוב נשאבים ל"ביקורת טלוויזיה" - הפעם כשהם מדבבים את מחשבותיו של המכור לפורנו שמככב בפרק של הסדרה התיעודית "True Life". כן, לא טעיתם: גם הסדרה הזו משודרת באותו ערוץ שביוויס ובאטהד חייבים לו את זמן המסך שלהם.

 

זה לא אומר שזה לא מצחיק. להיפך. בקטע שטרם שודר ונחשף בפרומואים לעונה החדשה, השניים מספקים רגע היסטרי במיוחד בזמן צפייה ב"ג'רזי" ("זה כמו אילן יוחסין, אם המשפחה שלך היתה מורכבת מזונות. אם הם ימשיכו עם זה מספיק, אפשר יהיה לגלות איפה התחיל ההרפס"). זה פשוט מריח לא טוב.

 

ביוויס ובאטהד נולדו כסוג של ביקורת חריפה במיוחד, דבילית מבחוץ ומבריקה מבפנים, על הדור ש-MTV עצמו טיפח. אז נכון שגם הפעם הם למעשה מבקרים את תכני הערוץ, אבל איכשהו זה לא מרגיש נקי כמו הצפייה שלהם בקליפים, אי אז בשנות ה-90. שם, הם דיברו על התעשייה ש-MTV עזרה לטפח. כאן, הם מטפחים את הזוהמה ש-MTV מייצרת בעצמה.

 

זוכרים איך לקראת טקס פרסי הקולנוע של MTV ב-1997, הכריזו על השניים כמועמדים לפרס הזוג הקולנועי הטוב ביותר, כשיצא הסרט "ביוויס ובאטהד דוּ אמריקה", ואת הביקורת שהופנתה אל הרשת בגלל הבחירה הלא ממש אוביקטיבית? ובכן, מתברר שמאז, המוסר הטלוויזיוני של קברניטיה רק צעד לאחור. והטונים הצורמים בחזרתם למסך של ביוויס ובאטהד מעידים פחות על חוסר רלוונטיות שלהם, ויותר על המהפך הבעייתי מאוד שעבר הערוץ מאז הסיבוב הקודם שלהם. 

 

מחלות מהומלס, דמעות מבצל

ואם בכל זאת נחזור לסדרה עצמה, הרי שהחלקים העלילתיים של הפרק הראשון ("Werewolves Of Highland" ו-"Crying") היו מוצלחים למדי: בעיקר הראשון מביניהם, בו ביוויס ובאטהד צופים בסרט "דמדומים", מחליטים שעליהם להפוך לערפדים או אנשי זאב בשביל להשיג בחורות, מוצאים הומלס שעיר ומפוצץ במחלות ומשכנעים אותו (בקלות רבה) לנשוך אותם. דבילי, די דוחה, ותואם ב-100 אחוז את מסורת היוצר.

 

עוד קטעים מהעונה החדשה של "ביוויס ובאטהד". מייק ג'אדג' במיטבו

 

בחלק השני (והקצר יותר), באטהד לועג לביוויס על כך שהוא בוכה במהלך צפייה בפרק של "הרווק" (בגלל בצל, אגב, שהשתחל לנקניקיה. הרי ביוויס לעולם לא יאכל ירק בכוונה תחילה). לא מתוחכם כמו החלק הראשון, אבל בהחלט מהנה, בעיקר עבור המעריצים שנהנים מכל המימיקות האהובות של הצמד הוותיק.

 

מהפרומואים שנחשפו עד כה, נראה כי גם בהמשך העונה לא יחסרו לג'אדג' רעיונות מוצלחים. ההומור שלו עדיין מושחז כשהיה, ואין ספק שהוא בשיאו

כשהוא משתעשע עם שני הטמבלים חובבי המטאל שברא - הרבה יותר מאשר בשאר ההרפתקאות שלו על המסך, בקולנוע ("מהומה במשרד", "אידיוקרטיה") ובטלוויזיה ("המלך היל").

 

אבל אם הוא רוצה לזכות באותה הערכה ובאותה נאמנות מצד הצופים (הוותיקים והחדשים כאחד), הוא לא צריך לשנות בהם שום דבר - רק למתן את הפמפום של תכני MTV. בכל זאת, בשביל לצחוק על "חוף ג'רזי" לא ממש צריך את ביוויס ובאטהד, כל קומיקאי ומנחה טלוויזיה בארצות הברית היה שם קודם, ויותר מפעם אחת. לצעוק "!Fire", לעומת זאת - את זה הם עדיין עושים טוב מכולם.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ביוויס ובאטהד. לא צריכים אתכם בשביל לרדת על "חוף ג'רזי"
איור: MTV
לאתר ההטבות
מומלצים