שתף קטע נבחר

רכבת התיירים בבית שאן: לשלם בלי לנסוע

מדריכי תיירים סיפרו ל-ynet כי קבוצות נאלצו לשלם על נסיעה ברכבת לעתיקות בית שאן, למרות שלא פעלה עקב הגשם. רשות הטבע והגנים: "הרכבת פעלה באותו יום, ורבים נהנו משירותיה"

קבוצת תיירים מדרום-אפריקה וקבוצות אחרות נאלצו לשלם על נסיעה ברכבת המובילה לגן לאומי בית שאן, למרות שלטענת מדריכי הקבוצות - הרכבת כלל לא פעלה עקב הגשם שירד בעת הביקור. מנגד טוענים ברשות הטבע והגנים כי הרכבת פעלה באותו יום, וכי מאות תיירים נהנו משירותיה.

 

עוד בערוץ התיירות:

 

אחד ממורי הדרך, עודד עמבר, סיפר ל-ynet כי שילם מראש על הביקור בגן הלאומי במסגרת מינוי של "כרטיס ירוק" לגנים הלאומיים של רשות הטבע והגנים,

אולם כשהגיע לתחנת הסראייה - נקודת היציאה של הרכבת - חיכתה לו הפתעה לא נעימה, ובעיקר לא מובנת.

 

"הפקידה בתחנה אמרה לי שהרכבת לא פועלת בגלל הגשם", סיפר עמבר, "אבל אני עדיין חייב לשלם את הכסף לנסיעה עבור התיירים". עמבר סיפר עוד כי נאמר לו שאם לא ישלם חמישה שקלים עבור כל תייר לא יתנו לקבוצה להיכנס. "לא האמנתי למה שאני שומע", הוסיף, "הקופאית הבהירה לי שהיא ממלאת הוראות ובאין ברירה שילמתי כי אני מחויב לכך, לפי תוכנית הטיול".

 

הרכבת במקום מיועדת להכניס את המבקרים לשטח הגן, ולא ניתן לבקר בו ללא נסיעה בה. הסידור הזה כבר העלה ביקורות ושאלות רבות בנוגע לנחיצותו, ואגודת מורי הדרך אף איימה להחרים את הגן הלאומי בית שאן, אם לא ייפסק השירות שמייקר את תשלום הכניסה. לפני כמה חודשים, כאשר מורי הדרך איימו בחרם - הבטיחו ברט"ג לבחון את הסוגייה מחדש, אך עד עתה לא השתנה דבר בסדרי הכניסה לאתר. מתגובות שקיבל עמבר לדברים שכתב בפייסבוק בהקשר לתקרית עולה כי יש מורי דרך שמדירים את רגליהם מהמקום בשל כך.

 

עמבר שילם 170 שקל עבור הקבוצה, ומייד אחר כך עלה עם התיירים לאוטובוס, ונסע לכניסה בחניון הישן של האתר. הוא סיפר כי שם המתין לו עובד האתר, שביקש לבדוק את הקבלה על תשלום עבור הנסיעה ברכבת (ראו צילום). לדבריו של עמבר, באותו רגע לא ירד גשם והוא אינו מורה הדרך היחיד שנאלץ לשלם על נסיעה שלא היתה.

 

 

שילמו ולא נסעו. הקבלה על התשלום לרכבת  ()
שילמו ולא נסעו. הקבלה על התשלום לרכבת

 

גם אבי כהן, מורה דרך שהיה באותו היום בגן הלאומי בית שאן, סיפר ל-ynet על חוויותיו: "הייתי עם אוטובוס של 39 תיירים ואמרו לי לשלם בכניסה. אנחנו, (מורי הדרך - ז.ר), באים בדרך כלל עם מינוי של הגנים הלאומיים, אבל הפקידה במקום דרשה שאשלם 5 שקל לכל אדם ואמרה שזה לא עבור הרכבת, אלא שהמחיר עלה".

 

מאוחר יותר בדק כהן את מחיר הכניסה שלטענתו לא השתנה ונשאר כמות שהוא. "שילמתי 185 שקל סתם", סיפר כהן. לדבריו, היו במקום עוד שני מדריכים שהתרעמו על הדרישה הבלתי-מוצדקת לטענתם.

 

רט"ג: "המדריכים ביקשו להגיע באוטובוס - ונענינו"

יצוין כי עד תחילת פעילותה של הרכבת נהגו מטיילים וקבוצות להגיע לחניון הצמוד לאתר, לשלם שם את דמי הכניסה ולצאת לסיור במקום. מאז תחילת הפעלתה של הרכבת בידי זכיין מקומי נדרשים המבקרים להגיע לתחנת הסראייה, מרחק של 10 דקות הליכה מהגן הלאומי, ולשלם על נסיעה קצרה שתוביל אותם אל הגן.

 

מרשות הטבע והגנים נמסר: "עלות הכניסה לגן הלאומי בית שאן מפורסמת ברבים, גם בקרב ארגון מורי הדרך, מזה מספר חודשים. צר לנו כי המידע שמובא אינו מדויק, בלשון המעטה, שכן הרכבת פעלה באותו היום, ואף נהנו משירותיה לא פחות מ-600 מבקרים בגן הלאומי באותו יום".

 

"המדריכים סירבו להשתמש בשירות וביקשו להגיע לאתר באוטובוס התיירים, הגם שהובהר להם כי התשלום כולל את הכניסה לאתר ברכבת. מאחר והמדריכים עדיין ביקשו להגיע באוטובוס נענינו לבקשתם, ומנהל האתר הגיע על מנת לפתוח במיוחד את הכניסה הישנה לאתר".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הגן הלאומי בית שאן
צילום: ISRAEL IN 3-DVD
מומלצים