שתף קטע נבחר

קץ לבלבול: שם העסק יופיע בדף חשבון האשראי

זה קרה לכולנו. עברנו על פירוט חיובי האשראי שהגיע בדואר, אך לא הבנו מאיפה צץ חיוב של 500 שקל ליוסי ובניו בע"מ. טלפון למוקד הבהיר כי מדובר במסעדה האיטלקית בה אכלנו בסוף השבוע. החל מחודש מרס תחלוף התופעה מהעולם, כאשר שם הספק יופיע בדו"ח כפי שהוא מוצג ללקוחות

המפקח על הבנקים הורה היום (א') לחברות כרטיסי האשראי להנהיג שקיפות בדפי פירוט העסקאות החודשיים שנשלחים ובעל הכרטיס. בנוסף לפרטי העסקה המוצגים כיום, יופיע בדו"ח שם הספק כפי שהוא מוצג ללקוחותיו, והאם במעמד ביצוע העסקה הוצג כרטיס האשראי. ההוראה שתיכנס לתוקף מה-1.3.2012 יצאה בעקבות יוזמת חקיקה של הח"כים נחמן שי (קדימה) ואורי מקלב (יהדות התורה) שהוגשה לפני כשנה.

 

 

הח"כים דרשו לציין בדו"ח החודשי את שם הספק כפי שהוצג ללקוחות, כדי למנוע מקרים שבהם הספק מוכר בשם מסחרי אחד, בעוד שבדו"ח הוא מוצג בשם אחר. אי התאמה בין השניים מקשה על הלקוח לאמת את נכונות המידע המופיע בדו"ח החודשי, והיא גורמת לעיתים לבירורים מיותרים מול הספק וחברת האשראי מנפיקת הכרטיס.

 

מטרת הדרישה לציין בדו"ח אם כרטיס האשראי הוצג במעמד ביצוע העסקה, היא להגביר את ערנות הלקוח ולשפר את יכולתו לעקוב אחר עסקאות שבהן לא הוצג כרטיס בבית העסק (למשל, עסקאות המתבצעות באמצעות טלפון או אינטרנט). בעסקאות אלו גובר החשש מפני שימוש לרעה בכרטיס האשראי בידי צד שלישי.

 

גם הוראת סימון מאפייני העסקאות בדף הפירוט החודשי תסייע להגנה על הלקוח. בהתאם לחוק, כאשר מתעורר חשש לשימוש לרעה בכרטיס האשראי, יכול הלקוח בתוך 30 ימים מיום שנמסרה לו ההודעה על החיוב, לפנות אל חברת האשראי ולבטל את החיוב, בכפוף לבדיקת עובדות המקרה.

 

הפיקוח על הבנקים אימץ את ההיגיון שביוזמת החקיקה הפרטית, כי יש חשיבות רבה להרחבת המידע שעל מנפיק הכרטיס למסור ללקוח, כדי לשפר את יכולת הלקוח לבדוק את המידע שבדו"ח החודשי ובכך לעודד את הציבור להתנהלות צרכנית נבונה. מידע זה עשוי בעיקר לאתר עסקאות שלא בוצעו על ידי בעל כרטיס האשראי ולהימנע מתשלום עבור חיובים שגויים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
כרטיסי אשראי - חידת דף החיוב עומדת להיפתר
צילום: באדיבות דוברות משטרת מרחב שרון
מומלצים