שתף קטע נבחר

יוסי דהן, אלדן: השוק יצטמק משמעותית ב-2012

בעל אחת מחברות ההשכרה והליסינג הגדולות בישראל, מזהיר כי בשנה הבאה צפויה קריסה של יותר מ-25% ברכישת מכוניות חדשות. הוא גם טוען כי על חברות הליסינג להמנע ממכירת רכב "עם אפס ק"מ", ומביע ספק רב בהצלחת מיזם בטר פלייס

"ההאטה המסתמנת במכירות רכב חדש בחודשיים האחרונים, תמשך עד סוף השנה. במהלך 2012 ימכרו בשוק הישראלי רק 150-170 אלף מכוניות חדשות, לעומת יותר מ-200 אלף שנה", כך אומר יוסי דהן, הבעלים של קבוצת הרכב אלדן. ובאותה נשימה, הוא מעריך כי היקף הרכישות של חברות הליסינג לא צפוי להשתנות מהותית, וימשיך לנוע סביב 60-70 אחוז מכלל מכירות מכוניות נוסעים.

 

עוד בערוץ הרכב של ynet:

 

דהן סבור כי ההאטה הצפויה בהמשך פעילות המשק הישראלי, תשפיע בשנה הקרובה על כל ענף הרכב. ובמקביל הוא מעריך כי מחירי הליסינג צפויים להתייקר בשנה הקרובה ב-7-10 אחוזים, שכן התחרות בענף גרמה לשחיקה גדולה בתעריפים. "היו באחרונה מספר מכרזים גדולים של ליסינג תפעולי, בהם החברות הזוכות חתמו על עסקות במחירי הפסד מובהקים, לדעתי רק משיקולי יוקרה. אבל באחרונה מורגשת כבר התפכחות מסוימת בשוק, ומי שלא יכלכל את צעדיו בתבונה, עלול למצוא עצמו בפני שוקת שבורה".

 

דהן מזהיר גם כי על חברות הליסינג להפסיק את שיטת המכירה של "מכונית חדשה עם 0 ק"מ", מכוניות הנרכשות על-ידי חברות ליסינג מהיבואנים בהנחות גדולות, ונמכרות במחירים אטרקטיביים כמכוניות 'יד ראשונה מליסינג'. "השיטה הזו היא בומרנג, ותפגע בסופו של דבר בחברות. שכן היא גורמת לירידה בערכן של מכוניות אלה בשוק המשומשות.

 

"מדי שנה נפלטות לשוק כ-100 אלף מכוניות מליסינג, אותן צריכות החברות למכור. מחירן נגזר במידה רבה ממחיר מכוניות חדשות. אבל חברות ליסינג מוכרות מכוניות חדשות בהנחות גדולות, ויתקשו מאוד למכור את המכוניות המשתחררות מליסינג במחיר סביר. לכך יכולה להיות השפעה רוחבית על ערכן של מכוניות הנמצאות בידי החברות, ומשמשות להן ביטחונות כלפי הבנקים", אומר דהן.

 

לדבריו, בחברות הליסינג שמוכרות מכוניות עם 0 ק"מ, לא עושים חשבון נכון. "בעסקת המכירה של כמה עשרות מכוניות חדשות כאלה, החברה מרוויחה אמנם חלק מההנחה שהיא מקבלת מהיבואן, העשויה להגיע אפילו ל-30%. אבל ההפסד לאחר מכן במכירת אלפי מכוניות משומשות שסיימו את תקופת השרות בליסינג, גדולה פי כמה".

 

ומה הוא חושב על מכוניות חשמליות? דהן עדיין מעט סקפטי לגבי מעמדו של רכב חשמלי בשוק המכוניות המקומי. "אנו מתכוונים לספק מכוניות כאלה ללקוחות רק לפי דרישה. אין לנו בינתיים כוונה להזמין מכוניות כאלה, אם לא תהיה לכך דרישה מהלקוח. וגם אז, הרכישה תותנה בעסקת ביי-בק (רכישה חוזרת, ב.ב) של מי שישווק אותן. בכל מקרה, אין לנו כוונה לקלוט בינתיים מכוניות חשמליות לצי רכבי ההשכרה. נעשה זאת רק בהסכמי חכירה לטווח ארוך, וכאמור רק אם הלקוח ידרוש, ורק אם המשווק יתחייב לרכוש את הרכב מאיתנו בסוף החוזה. נכן להיום, לא היו לנו בינתיים פניות כאלה".

 

דהן גם מעביר ביקורת על מגבלת הטווח במיזם הרכב החשמלי והסוללה המתחלפת של בטר פלייס. "מי שרוכש רכב משפחתי, רוצה להיות בטוח שהוא יכול להגיע אתו גם למרחקים ארוכים. נכון להיום אין די תחנות החלפה לסוללות, וטווח הנסיעה של המצברים קצר. לכן, היתרון של רכב חשמלי מתבטא בעיקר בתנועה עירונית וטווח נסיעה קצר, להם מספיקה טעינה לילית בבית. אם וכאשר יפותח מצבר שיאפשר נסיעה לטווחים של 300 ק"מ ויותר, והוא יתפוס פחות מקום ברכב, אני צופה ביקוש גדול גם למכוניות משפחתיות חשמליות, אפילו בחברות השכרה וליסינג.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יוסי דהן, אלדן: השוק יקרוס
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים