שתף קטע נבחר

הרנו החשמלית של אגסי מאכזבת במבחני בטיחות

בסדרת מבחני הריסוק האחרונה שערך ארגון הבטיחות האירופי, הוענקו לרנו פלואנס החשמלית, שתשווק בישראל על-ידי שי אגסי, ארבעה כוכבי בטיחות בלבד. גם יגואר, ג'יפ ושתי יצרניות סיניות, זכו בציון המאכזב. שאר הנבחנות זכו בציון המקובל כיום - חמישה כוכבי בטיחות

a Better Place? אולי, אבל לא בזמן תאונה. רנו פלואנס החשמלית, שתשווק בישראל על-ידי מיזם בטר-פלייס של שי אגסי ומשפחת עופר, זכתה בציון מאוד מאכזב במבחני ריסוק שעורך ארגון הבטיחות האירופי, יורו-NCAP: ארבעה כוכבים מתוך חמישה אפשריים. בארגון הבטיחות מציינים כי הפלואנס החשמלית אינה מעניקה הגנה מירבית לנהג, לנוסעים ברכב ולהולכי רגל.

 

רנו פלואנס חשמלית: ראש הנהג פגע בגלגל ההגה (צילום: יורו-NCAP) (צילום: יורו-NCAP)
רנו פלואנס חשמלית: ראש הנהג פגע בגלגל ההגה(צילום: יורו-NCAP)

 

ראוי לציין כי כיום, ובניגוד לנהוג בעבר, ציון מרבי של חמישה כוכבים מהווה סטנדרט בתעשיית הרכב העולמית - ובעיקר כאשר מדובר ביצרניות מובילות, ובכלי רכב משפחתיים. כך למשל, בסבב מבחנים שנערך בחודש שעבר, זכו 11 כלי רכב מ-12 שנבחנו בציון המרבי, ובכלל זאת טנדר מתוצרת פורד.

 

ומדוע נכשלה הפלואנס ביעד שהציבה לה רנו? בהסבר מפורט של תוצאות מבחני פלואנס החשמלית, הבהירו בארגון כי "לא היה מספיק לחץ בכרית האוויר של הנהג, בכדי למנוע מראשו מליצור מגע - דרך הבד של כרית האוויר - עם גלגל ההגה". במלים פשוטות: למרות הפעלת כרית האוויר, פגע ראשו של הנהג בגלגל ההגה. עוד אומרים שם כי חלקים בלוח המחוונים עלולים לסכן את הברכיים ואת הירכיים של הנהג והנוסע שלצדו.

 

במבחן המדמה פגיעה צדית בעמוד, התברר כי ההגנה על בית החזה הייתה "חלשה". נקודה נוספת שעלתה במבחנים, היא הגנה "גבולית" מפני פגיעה מסוג צליפת-שוט בתאונה אחורית. יש לציין כי רנו הודיעה לארגון הבטיחות כי תחקור את הבעיה בכרית האוויר של הנהג, וזאת מתוך כוונה לשפר את הפעלתה.

 

 

גם יגואר XF וג'יפ גרנד-צ'רוקי אכזבו בסדרת מבחני הריסוק האחרונה, עם ציון של ארבעה כוכבים בלבד מתוך חמישה. בהתייחסות לתוצאות המאכזבות של ג'יפ, מבהירים בארגון הבטיחות כי בזמן התנגשות חזיתית, עיגון חגורת הבטיחות היה "קרוב לשבירה". בארגון קוראים ליצרנית "להשלים את חקירתה בעניין הסיבה לתקלה, וליישם תכנון משופר".

 

ציון דומה לזה של יגואר וג'יפ הוענק לשתי מכוניות סיניות: MG6 וג'ילי EC7. במקרה של היצרניות הסיניות, מציינים בארגון הבטיחות כי ציוני שתי המכוניות מעידים על "רצון היצרניות לשפר את הישגי הבטיחות". מזכ"ל הארגון אף אומר כי "תוצאות אלה מהוות נקודת ציון חשובה עבור תעשיית הרכב הסינית. זה סימן ברור שהיצרניות הסיניות מפיקות לקחים ומשקיעות בבטיחות טובה יותר".

 

מכונית נוספת שקיבלה ארבעה כוכבים בלבד היא פיאט פנדה, וזאת מכיוון שאינה מצוידת בבקרת יציבות כסטנדרט. מנגד, המכונית הקטנה החדשה של פולקסווגן, ה-Up, זכתה לציון מרבי של חמישה כוכבים - ציון שהוענק לשתי "אחיותיה לקונצרן, סקודה סיטי-גו וסיאט Mii. כל שאר המכוניות שנבחנו קיבלו גם-הן ציון מרבי של חמישה כוכבים (פירוט: בטבלה), ובכלל זאת מתחרה אפשרית בישראל של הפלואנס, שברולט וולט ההיברידית.  

 
יורו-NCAP: מבחני ריסוק, נובמבר 2011

יורו-NCAP: מבחני ריסוק, נובמבר 2011
  כללי מבוגרים ילדים הולכי-רגל מערכות עזר
רנו פלואנס ZE 4 כוכבים 72% 83% 37% 84%
MG6 4 כוכבים 73% 71% 42% 71%
ג'ילי EC7 4 כוכבים 75% 80% 42% 86%
פיאט פנדה 4 כוכבים 82% 63% 49% 43%
ג'יפ גרנד צ'רוקי 4 כוכבים 81% 69% 45% 71%
יגואר XF 4 כוכבים 79% 73% 62% 71%
קיה ריו 5 כוכבים 92% 84% 46% 86%
שברולט מאליבו 5 כוכבים 94% 83% 57% 71%
שברולט וולט 5 כוכבים 85% 78% 41% 86%
סקודה סיטי-גו* 5 כוכבים 89% 80% 46% 86%
סיאט Mii* 5 כוכבים 89% 80% 46% 86%
פולקסווגן Up* 5 כוכבים 89% 80% 46% 86%
פולקסווגן חיפושית 5 כוכבים 92% 90% 53% 86%
סובארו XV 5 כוכבים 86% 90% 64% 86%
מרדצס B-קלאס 5 כוכבים 97% 81% 56% 86%
מרצדס C-קופה 5 כוכבים 90% 79% 57% 86%
ריינג' רובר איווק 5 כוכבים 86% 75% 41% 86%

* מבוססות על אותה פלטפורמה

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
MG6: "נקודת ציון ליצרניות סיניות"
צילום: יורו-NCAP
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים