שתף קטע נבחר

באר שבע: אין רכבות, עומס כבד בתחנה המרכזית

השבתת קווי הרכבת בבאר שבע גרמה לציבור הנוסעים להציף את התחנה המרכזית, אך שם לא תגברו את כמות האוטובוסים והעומס גדול. "זו קטסטרופה", אמר אחד הנוסעים

עומס כבד הורגש הבוקר (יום ו') בתחנה המרכזית בבאר שבע, בעקבות השבתת קווי הרכבת  ממנה ואליה בשל עבודות תחזוקה. עיקר העומס נרשם ברציפים המובילים לתל-אביב ולירושלים. כמות האוטובוסים הקטנה שהועמדו לרשות הנוסעים רק החמירה את המצב. 

 

גם אתם נתקעתם בתחנה בבאר שבע או אליה? שלחו לנו סרטונים או תמונות באימייל האדום או ב-SMS למספר 5335.

 

ההחלטה על השבתת הקווים למשך שבועיים במה שהוגדר כ"עבודות שידרוג" עוררה תרעומת קשה בקרב ראשי הרשויות, אך במקביל לא נערכו כראוי לשינוי. "לא שמו פה מספיק אוטובוסים", התלונן חייל. "אין מקום לשבת בתחנה וגם לא באוטובוס. אנחנו כבר רגילים לזה שיש כזה עומס, זה חלק מסדר היום שלנו".

 

עוד בחדשות ynet:

 

רועי כהן, שהעיד כי הוא בדרך כלל נוסע ברכבת או במכונית, הופתע מאוד מהעומס: "זו הפעם הראשונה שלי פה, אבל למרות שזה יום שישי לא אמור להיות עמוס כזה. אני מקווה שיתגברו את האוטובוסים".

 

תחנת הרכבת בבאר שבע. מושבתת לשבועיים (צילום: הרצל יוסף) (צילום: הרצל יוסף)
תחנת הרכבת בבאר שבע. מושבתת לשבועיים(צילום: הרצל יוסף)

 

"אני אגיע הביתה ממש מאוחר", הוסיף חייל שהמתין לאוטובוס לתל-אביב, "התחנה פה בנויה בצורה נוראית. לפעמים צריך פשוט לקחת את התיקים וממש לקפוץ לאוטובוס. המקום צפוף, אבל העומס היום הוא משהו מיוחד, אבל היום זו קטסטרופה". "במקום להגיע הביתה בעשר בבוקר אני אגיע בארבע אחר הצהרים", קבל נוסע נוסף. "מגיעים מכאן מכל הבסיסים בדרום ויש ברדק, אבל התרגלנו".

 

דורון בוחבוט, תושב גבעות בר בנגב, קרא לשים סוף לסאגה המתמשכת של בעיות הרכבת בקו לדרום: "הגיע הזמן שמנכ"ל הרכבת יציב לוח זמנים המפרט את הפרויקט להרחבת פסי הרכבת ותאריכים מדויקים של השבתה לשנה מראש ולא ינחית עלינו השבתות ואיחורים. אנחנו, אזרחי הדרום, עושים שימוש ברכבת על בסיס יומי, ולא יכולים לדרוש מאיתנו לעבור לתחבורה חלופית מעכשיו לעכשיו. הגיע הזמן שראש הממשלה ייקח את הנושא לטיפולו באופן אישי".

 

נסעו לבאר שבע במקום לאשקלון

ראש העיר באר שבע, רוביק דנילוביץ', קרא לרכבת ישראל להאיץ את העבודות בקו, ולהשלימן לאלתר: "קו הרכבת באר-שבע לתל-אביב הוא מרכיב חשוב באיכות חייהם של תושבי הנגב. זו משימה לאומית וכל עיכוב מהווה פגיעה בתושבים שלנו". ברכבת ישראל ציינו מנגד כי זו הפעם האחרונה שהקו לבאר שבע ייסגר, ו"אחר כך יהיה דרום אחר לגמרי, דרום חדש. הנסיעה תתקצר ל-52 דקות נסיעה, 24 שעות ביממה רכבת שעוצרת דרך נתב"ג ויותר רכבות, 4 רכבות בשעה. זה יהפוך את באר שבע לקרובה ולנגישה יותר ואת הדרום בכלל. אנו מבינים שזה לא נוח ומפריע, אבל זה ישתלם".

 

באגד ציינו כי הם מתגברים את הקווים ככל שיידרש. אילן קרני, מנכ"ל מטרופולין, החברה המפעילה את קווי האוטובוס מבאר שבע, ציין כי הסיבה לעומס החריג נעוצה בכך שכל הנסיעות המיוחדות של הצבא הגיעו לבאר שבע במקום לאשקלון: "זה היה בניגוד לסיכום שלנו עם הצבא".

 

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "בין צה"ל לחברת מטרופולין אכן קיים הסכם בנוגע להסעות חיילים לעיר אשקלון. עקב תקלה, הגיעו האוטובוסים לבאר שבע, בניגוד להסכם. הנושא יתוחקר בימים הקרובים על מנת למנוע הישנותו בעתיד".

  

מטרופולין גם פנתה למשטרה וביקשה ממנה לשמור על הסדר הציבורי בימים בהם הרכבת מושבתת. "אנחנו תמיד מתריעים מראש, מתוך איכפתיות וחשש לחיי אדם. כך יהיה גם ביום ראשון", אמר קרני וציין כי בעקבות השבתת הרכבת, תיגברה מטרופולין את הקווים מבאר שבע לתל-אביב ואת הקווים לקריית גת. "אני מקווה שנעמוד בעומס".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מחכים לאוטובוס. היערכות לא נכונה
צילום: אילנה קוריאל
דנילוביץ'. "להאיץ את העבודות"
צילום: הרצל יוסף
מומלצים