שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    המרדף אחר התמונה המושלמת: חלק ראשון
    קמתם בבוקר, התמתחתם והתרעננתם ביחד עם הפיד של פייסבוק, ותוך כדי גלילה, העין שלכם נתפסה על תמונה שגרמה לכם לעצור הכל, להגדיל אותה ולפרגן בלייק ותגובה. מה היה שם שתפס אתכם? האם גם אתם יכולים לצלם תמונה באותה רמה ואפילו יותר? הנה כמה טיפים לצילום התמונה המושלמת

     

    מערכת היחסים המתקיימת בין המציאות לחוש הראייה שלנו הגיעה לשלב של השגרה הבנאלית. העין, או מערכת העיבוד הויזאולי שבמוח, כבר רגילה לצורות,

    לצבעים ולזוויות שסובבות אותה בכל יום. כל מה שהיא מבקשת זה קצת גיוון. מנוסי הקשרים ביניכם יודעים שאם באמת רוצים להפתיע את בן הזוג, או את העין שלכם במקרה הזה, הפתעה משמחת תהיה הצעד הנכון.

     

    אז איך מפתיעים?

    א. צלמו את האובייקט שלכם מזווית לא שגרתית: מלמטה או מלמעלה כדי להוציא אותו מהפרופורציה המוכרת. צילום מזווית נמוכה תאדיר את הנושא בעוד שצילום מלמעלה יהפוך את הנושא לקטן ומגומד. נסו לצלם את הילדים הקטנים או חיית המחמד מלמטה וראו את התוצאה.  

     

     

     (צילום: טל דואק, גליץ)
    (צילום: טל דואק, גליץ)

     

    צילום דרך חפץ אחר יביא משהו חדש שהעין של הצופה לא היתה רואה ביומיום.

     

     (צילום: טל דואק, גליץ)
    (צילום: טל דואק, גליץ)

      

    ב. מצאו לוקיישן חדש: האינטרנט רווי בתמונות שצולמו על רקע המעקה בנמל, והחוף מתאילנד. מצאו מקום שכוח אל או פינה שלא ניתן יהיה לזהותה בבירור. זכרו שלפעמים המקומות המפתיעים ביותר נמצאים ממש מתחת לאף שלנו, ואף אחד פשוט לא טורח לעצור ולבחון אותם מחדש.

     

     (צילום: טל דואק, גליץ)
    (צילום: טל דואק, גליץ)

     

    ג. צרו צורה גאומטרית מעניינת באמצעות הנוף הקיים: שילוב אובייקטים לכדי צורה חדשה תעשה את העבודה. בדומה לצילום אדריכלי, בחנו את הסביבה שלכם, הסתכלו על הזוויות והולכת העין. נסו ליצור דרמה בין אלמנטים המאופיינים בקווים ישרים, כמו ריצוף או דק של עץ, לבין קווים עגולים יותר כמו מזרקות מים וגרמי מדרגות עגולים.

     

     (צילום: טל דואק, גליץ)
    (צילום: טל דואק, גליץ)

     

    ד. השתמשו בצבעים בחוכמה: מצאו שילובי צבעים וטקסטורות שיעשו נעים בעין. קחו בחשבון כי עודף רוויית צבע (סטורציה) בהחלט מושכת תשומת לב אבל יוצרת תחושה של עיבוד מוגזם.

     

     (צילום: טל דואק, גליץ)
    (צילום: טל דואק, גליץ)

     

    ספרו סיפור 

    הסיפור נותן לצופה המפענח אותו תחושה של סיפוק המטובלת בקתרזיס של רגש (הומור, עצב, כעס, תקווה וכדומה) התרברבות בכמות הפיקסלים והאפקטים שקיימים במצלמה לא יועילו אפילו במקצת לנושא זה. 

     

    א. חפשו אחר אינטראקציה: אינטראקציה בין אובייקטים בפריים תיתן מקום לפרשנות סיפורית. לא משנה אם האובייקטים הם צמד כלבים, ציפור ועץ או זוג מעקות. התבוננו בסביבה, הסיפור קיים בכל מקום.

     

     (צילום: טל דואק, גליץ)
    (צילום: טל דואק, גליץ)
     

      

    ב. הפכו לבלתי נראים: רבות הפעמים בהן הרמתי את המצלמה בליבה של ההתרחשות ושיניתי את הסיפור. נסו להשתלב במאורע עד לרמה בה אינכם מעוררים תשומת לב כלל. בשלב מיוחל זה כבר תוכלו לנופף במצלמה לכל עבר ולהוציא תמונות שיעבירו את הסיפור בצורה השקופה ביותר.

     

     (צילום: טל דואק, גליץ)
    (צילום: טל דואק, גליץ)
     

     

    ג. תבלטו: סעיף זה אומנם סותר לחלוטין את הסעיף הקודם, אך ההסבר לכך פשוט: מצב בו הנוכחות שלכם כצלמים תהיה מורגשת תיצור סיפורים חדשים ואותנטיים לא פחות. הבחירה היא שלכם - שקיפות או התערבות.

     

     (צילום: טל דואק, גליץ)
    (צילום: טל דואק, גליץ)

     

    ד. לכו אחר הדימיון והיצירתיות שלכם: בחרו כיצד תרצו לספר את הסיפור ומה יהיה תוכנו. צרו את הסיפור בעזרת קומפוזיציה, זווית ומרחק מהאובייקט. ככל שתתנסו יותר תגלו כי ניתן להוציא אינספור סיפורים מהתרחשות אחת קטנה.

     

     (צילום: טל דואק, גליץ)
    (צילום: טל דואק, גליץ)

     

    החלק השני של הכתבה יעסוק בטכניקה, עיבוד מחשב ובעיקר בצלמים הנהדרים שאתם. עד אז, תהיו טובים ואל תפסיקו לצלם עד שתשמעו את ה"וואו!".

     

    טל דואק הוא צלם ומדריך בגליץ - בית הספר לצילום.

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "המרדף אחר התמונה המושלמת: חלק ראשון"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים