שתף קטע נבחר

ישראכרט תאריך את תקופת מימוש הכוכבים

בעקבות הלחץ הציבורי, חברת כרטיסי האשראי שביקשה למחוק יותר ממילארד כוכבים שצברו לקוחותיה, תאפשר שימוש בכוכבים שצברו לקוחותיה במשך 6 חודשים נוספים עד 30 ביוני 2012

ישראכרט הודיעה כי נענתה לבקשת חברי הכנסת ותאפשר המשך שימוש בכוכבים שצברו לקוחותיה בתוכנית הכוכבים שהסתיימה. השימוש בכוכבים יתאפשר במשך 6 חדשים נוספים - עד 30 ביוני 2012.

 

 

כפי שפורסם לראשונה ב-ynet, בסוף השנה התכוונה ישראכרט למחוק יותר ממיליארד כוכבים שצברו לקוחותיה (נכון לחודש יוני) בשווי של 84 מיליון שקל. כוכבים אלו נצברו מרכישות שביצעו הלקוחות בהיקף של מאות מיליארדי שקלים. כמו כן מתכננת לאומי קארד, ששווי הנקודות שצברו לקוחותיה עומד על 45 מיליון שקל, לבצע מחיקה דומה בשנה הבאה.

 

בעקבות הפרסום, המהלך המתוכנן של ישראכרט עורר זעם רב בקרב ארגוני הצרכנים שדרשו מהחברה שלא למחוק את הזכויות שצברו הלקוחות. חלק מהארגונים אף פנו לחברי כנסת כדי שיפעלו לביטול המהלך. לפני מספר שבועות פנה ח"כ איתן כבל (עבודה) למנכ"ל ישראכרט וליו"ר, בבקשה לאפשר לציבור הלקוחות של החברה להמשיך ולממש את הכוכבים שצברו, גם במהלך 2012.

 

כבל, שניהל בשבועות האחרונים משא ומתן עם חברת כרטיסי האשראי, גם הגיש הצעת חוק בעניין שאושרה היום בכנסת בקריאה טרומית - "הצעת חוק הגבלות בעניין תכנית הטבות לצרכן (תיקוני חקיקה)".  מטרת הצעת החוק היא להתמודד עם תופעות של ניהול תכניות הטבות בדרך בלתי ראויה, כמו חיוב צרכן המבקש לנצל הטבות, להוציא כספים מכיסו, וכן עם אפשרות של מחיקת יתרת ההטבות המגיעות לצרכן אם לא מימש אותן לאחר שמפעיל תכנית ההטבות לא יידע אותו בצורה ראויה על סיום התכנית, לא נתן לו זמן מספיק לניצול ההטבות או סיפק מגוון הצעות דל, ולעיתים בלתי רלוונטי לציבור רחב.

 

מישראכרט נמסר כי "בתקופה זו תמשיך החברה להציע מבצעים אטרקטיביים תמורת כוכבים זאת במקביל להשקת שיטת הטבות חדשה אשר תוצג בקרוב.

 

"ישראכרט מייחסת חשיבות רבה לתגובת קהל הצרכנים ונציגיהם במשכן הכנסת לנושא הכוכבים, ועל כן החליטה לאפשר לנצל את הכוכבים לפרק הזמן הנוסף".

 

לפני מספר שבועות, בעקבות הפרסום ב-ynet, נושא מחיקת הכוכבים הגיע גם לדיון בוועדת הכלכלה בכנסת שיזמה חברת הכנסת רונית תירוש (קדימה). בדיון תקפה הממונה על הרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן, עו"ד תמר פינקוס, את חברות כרטיסי האשראי, על עצם התוכנית המועדדת את הלקוחות לבזבז את כספם וזאת בתמורה לתגמול דל במיוחד: "חברות האשראי צריכות לתת את הדין אם פיתו את הלקוחות לבזבז את כספם כדי לזכות בסוף הדרך בהטבה שהיא שווה יותר מסוכרייה על מקל. גם אם לא הייתה כאן הטעיה, יש כאן פיתוי פסיכולוגי של הצרכן. תבזבז ואולי תקבל משהו". לדברי פינקוס, הלקח שלקוחות חברות האשראי צריכים להפסיק בעניין הנקודות ותמורתן הוא כי "יש למושג צרכנות נבונה יש ערך ואין מתנות חינם.

   

"חובת הצרכן בארגון קניותיו היא לשקול היטב אם לתת עדיפות לתכנית ההטבות שמציעה חברת האשראי כי ברגע שיש הצעת הטבה או פיתוי, הצרכן, בשל העדפתו למתנות נוטה להוציא כסף ללא חשיבה מושכלת אם הוא צריך את המוצר הוא יכול לעמוד ברכישה מבחינה כלכלית". היא קראה לחברות האשראי להאריך את תוקף הנקודות והכוכבים.

 

השתתפו בהכנת הכתבה: צבי לביא ומירב קריסטל
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים