שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    ח"כים, תתייחסו אלינו או שתצאו מפייסבוק
    רוב הח"כים נמצאים ברשתות חברתיות, אבל חלקם לא ממש פעילים שם. "הרושם השלילי שזה יוצר גרוע מהיעדר הנוכחות ברשת", אומרת דוקטורנטית שחוקרת את הנושא. וגם, מה צריך לעשות ח"כ שרוצה להצטיין ברשת?

    עם כ-34 אלף חברים בפייסבוק, התקשורת שעזב מאחור היא לא הצינור היחיד של יאיר לפיד לעדכון הציבור במסריו. כמוהו גם רוב הח"כים, שפעילים בפייסבוק וברשתות חברתיות נוספות. ''זה אמנם נדיר שהם ממש מתחזקים את העמוד'', אומרת שרון חלבה-עמיר, שחוקרת את הנושא לעבודת דוקטורט. ''ישנם כאלה שמעלים נושאים, המצטיינים מגיבים לעתים לדברי הגולשים''.

     

    ''בבחירות הקודמות היו פוליטיקאים שרצו לעשות קמפיין כמו של אובמה, אבל הם שכחו ששם הוא עבד על קמפיין וירטואלי של שנה וחצי. להם היו רק שלושה חודשים'', אומרת חלבה-עמיר, חוקרת דמוקרטיה ופוליטיקה מקוונת. בעבודת הדוקטורט שלה שהציגה השבוע בסמינר של מכון אורנג' לחקר האינטרנט, היא מתמקדת בשימוש שעושים חברי כנסת באפליקציות מקוונות כפלטפורמה ליצירת קשר עם הציבור. היא מזכירה שבתקופת הבחירות ישנן הגבלות על התקשורת מבחינת הסיקור שצריך להיות מאוזן ובעצם המועמדים משתמשים במדיה החדשה כדי לעקוף את המגבלה. 

    מצייצת? (צילום: עידו ארז)
    מצייצת?(צילום: עידו ארז)

     

    נכון ליולי 2011, חלבה-עמיר מנתה 103 ח"כים פעילים בפייסבוק, 46 בעלי ערוץ ביוטיוב ו-28 עם פרופיל בטוויטר. משיחות שערכה עם חברי כנסת היא טוענת שהם מאוד שמחים על יצירת קשר בלתי אמצעי עם הבוחר הפוטנציאלי ויש שהפליגו ותיארו את הדבר כ''ירידה מהאולימפוס".

     

    קחו לדוגמה את סגן שר החוץ דני איילון, שמצייץ בטוויטר 3-4 פעמים ביום, מדעתו על מהלכים מדיניים ועד ברכת "שבת שלום", הכל לא פחות ממלכתי מהתנהלותו של איילון עצמו. בין המצטיינים בקשר עם הציבור באינטרנט מונה חלבה-עמיר את ח"כ יואל חסון ואת ח"כ נינו אבסדזה, שניהם מ"קדימה", את שלי יחימוביץ' על פיצ'רים מוצלחים כמו פסיפס וירטואלי וניצן הורוביץ שמרבה להגיב בזמן אמת לסוגיות שעל סדר היום.

     

    מה צריך לעשות ח"כ שרוצה להצטיין ברשת?

    ''עדיף שהעדכון יהיה אישי, של הנבחר עצמו, דוברים מעונבים פחות מתאימים למדיום. כדאי גם להשאיר תגובות שליליות גולשים שיוצאים נגד הנבחר. שיפתח רק את הערוצים שמתאימים לו, שלא ינסה להשתלב ביותר מדי. נניח, אם יש לך חשבון טוויטר ואתה לא מצייץ ימים שלמים, עדיף שלא תצייץ בכלל. אם יש לך פרופיל פייסבוק ואתה לא מעלה נושאים לדיון ולא מתייחס ספורדית לפניות, אז עדיף שלא תהיה. הרושם השלילי שזה יוצר גרוע מהיעדר הנוכחות ברשת''.

     

    עוקבים אחר נבחרי הציבור בפייסבוק או בטוויטר? טקבקו לנו, איך הם מתנהגים?

     

     

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "ח"כים, תתייחסו אלינו או שתצאו מפייסבוק"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים