שתף קטע נבחר

הנוסעים יצטרפו למחאת החיילים? "נקום בשבילם"

ההחלטה להקל על הצפיפות ברכבת בימי ראשון בבוקר באמצעות הסעת החיילים באוטובוס לא משמחת את הנוסעים. "הם שומרים עליי, והייתי נותנת להם לשבת במקומי ברכבת", אמרה אחת מהם

ההחלטה על "הדרת" החיילים מהרכבת בימי ראשון בבוקר התקבלה, על פי הצהרות צה"ל ורכבת ישראל עצמה, לרווחת האזרחים, שנאלצו עד כה לסבול מצפיפות ומשירות לקוי. למרות זאת, נוסעים ששוחחו אתמול (ג') עם ynet הביעו בעיקר תמיכה במחאת החיילים. "הם שומרים עליי, והייתי נותנת להם לשבת במקומי ברכבת", אמרה אחת הנוסעות.

 

עוד בערוץ החדשות:

 

"צריך לאפשר לחיילים לנסוע בחינם, גם אם זה גורם לעומס", אמר ניר, נוסע אחר. "אין מה לעשות, אפשר להצטופף". לדבריו, "לא לעלות לרכבת כאות מחאה זה ללכת יותר מדי רחוק בשלב זה, אבל אני לא פוסל שבעתיד, אם הדבר הזה ימשיך, יש אפשרות שתהיה מחאה מסוג כזה".

 

אילוסטרציה. "סולידריות עם החיילים?" (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
אילוסטרציה. "סולידריות עם החיילים?"(צילום: מוטי קמחי)
 

הילה מראשון לציון אמרה כי "זה נורא בעיניי, לא משנה שזה רק בשעות הבוקר, הרי גם ככה יש עומס בכל היום ביום ראשון. מנסים לחסוך את העומס בתוך הרכבת, אבל יוצרים פקקים על הכביש עם האוטובוסים שמעמידים להם, כך

שהפתרון הזה לא באמת עוזר. הייתי מוכנה לתת לחיילים לשבת במקומי ברכבת. כן, הם שומרים עליי, וזו הסולידריות שאני מוכנה לעשות בשבילם. אחותי חיילת, אז יש לי רגישות גדולה לנושא הזה".

 

גם בת-אל, נוסעת נוספת ברכבת, אמרה כי "אם צריך, אני מוכנה למחות בצורה של לא לקנות כרטיס או לא לעלות לרכבת עד שחיילים יעלו בחינם. האוטובוסים יהיו גם ככה בהקצבה מסוימת, ולכן הם יוכלו גם להתייבש בתחנות שעות עד שהאוטובוסים יתרוקנו וימולאו מחדש, כך שזה לא פתרון. מדובר במצב מאוד מאוד חמור, שאי אפשר לתת לו לקרות".

 

בשבוע שעבר, השיב שר התחבורה ישראל כץ לטענות שהעלו חברי כנסת בעניין הסדר הנסיעה החדש לחיילי צה"ל. השר כץ ציין כי ההסדר נועד לשפר את רמת השירות לכלל הנוסעים ברכבת ישראל, ולהקל על הצפיפות הקשה בימי ראשון בבוקר. "כשאני אומר 200% תפוסה (בקרונות), צריך לדמיין מה זה אומר", הסביר השר, "לשבת על המדרגות, זו כבר זכות גדולה מאוד. המצב בלתי נסבל".

 

על-פי נתוני רכבת ישראל, בין 06:00 ל-09:00 בימי ראשון נוסעים בממוצע כ-18,500 חיילים - יותר משליש מכלל הנוסעים ברכבת בשעות אלה. על פי השר כץ, העומס גורם לפגיעה קשה ברמת השירות לנוסעים, אך גם לבעיית בטיחות חמורה: "אני לא רוצה להשתמש בביטויים שלקוחים מהתחום החקלאי כדי לתאר את מצב הנוסעים באותו זמן בתוך הקרונות, חיילים כאזרחים. יש בזה סכנה בטיחותית ויש כאן בעיה חמורה של שירות", הוא הדגיש.

 

הרכבת: "חיילים נאלצו להצטופף בשירותים"

מרכבת ישראל נמסר בתגובה כי "העומסים הגדולים הקיימים במצב הנוכחי מחייבים עצירות ארוכות יותר ברציפים וגורמים לאיחורים משמעותיים בלוחות הזמנים, ואינם מאפשרים לספק שירות לאזרחים ולחיילים אשר מאחרים ליעדם". ברכבת הסבירו כי "הצפיפות בימי ראשון בבוקר מביאה לעומסים כבדים,

ולכך שחיילים על ציודם נאלצים להידחק על רצפת הקרונות ואף להצטופף בחדרי השירותים".

 

הפתרון שהושג, הדגישו ברכבת, "יכלול שירות אוטובוסים מדי יום ראשון בין השעות 06:00-09:00 ללא תשלום בקווים ישירים, אשר חלקם יסעו דרך כביש 6 ומנהרות הכרמל על מנת לספק נסיעה מהירה ונוחה, וכן קווים מאספים".

 

במקביל, ציינו ברכבת, "ממשיכה רכבת ישראל לקלוט בימים אלו קרונות על מנת להגדיל משמעותית את כמות מקומות הישיבה ברכבות". כמו כן, "רכבת ישראל תהיה קשובה למסקנות הפעלת השירות בפעם הראשונה ותבצע שיפורים אם ייצא צורך על מנת לספק לחיילים שירות מיטבי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אילוסטרציה. "האוטובוסים יגרמו לפקקים"
צילום: מוטי קמחי
מומלצים