שתף קטע נבחר

קונצרן פולקסווגן מתעקש - אנחנו מספר 1 בעולם

מיד לאחר פרסום נתוני המכירות העולמיים של הקונצרנים הגדולים, ואישור חזרתו של הענק האמריקאי למקום הראשון, מודיעים הגרמנים כי אינם מקבלים את הנתון - האמריקאים ספרו מכוניות שלא היו אמורים, ואילו אצלנו לא נספרו כולן". כך מדווח הוול סטריט ג'ורנל

חברת הרכב הגדולה בעולם: בקונצרן הרכב GM האמריקאי עסוקים כנראה עדיין בחגיגות, אצל פולקסווגן הגרמני בעיקר כועסים. נתוני מכירות הרכב השנתיים שהתפרסמו במהלך הימים האחרונים, העניקו לקונצרן הרכב GM סיבה מיוחדת לחגיגה. מספר שנים לאחר שנושל מתואר "יצרן הרכב הגדול בעולם", תואר בו החזיק במהלך מספר עשורים, חזר להוביל את עולם הרכב עם מכירה של למעלה מ-9 מיליון מכוניות חדשות במהלך שנה אחת בלבד. טויוטה שהובילה את מצעד החברות ירדה למקום השלישי, ואילו פולקסווגן הגרמני טיפס למקום השני, עם יותר מ-8 מיליון מכוניות.

 

עוד בערוץ הרכב של ynet:

 

פולקסווגן אפ החדשה - לבטח תסייע בדרך לתואר ()
פולקסווגן אפ החדשה - לבטח תסייע בדרך לתואר

 

אלא שהגרמנים, כך מסתבר, לא מסתפקים בסגנות. למרות שהצהירו בעבר מספר פעמים כי ב-2018 יהפכו ליצרנית הגדולה בעולם, לגישתם היעד הושג כבר השנה. שכן פולקסוגן טוענת כי האמריקאים כוללים בסך מכירות הרכב עליהן דיווחו, גם 1.2 מיליון מכוניות שנמכרו בסין בעזרת שיתוף הפעולה עם היצרניות המקומיות SAIC ווולינג, בו GM אינה מחזיקה בבעלות או אפילו במרבית המניות.

 

לטענת אנליסטים התומכים בגישתה של פולקסווגן, היצרנית הגרמנית - בניגוד לאמריקאית - אינה כוללת בנתוני המכירה מכוניות אותן שיווקה כחלק משיתופי פעולה בהם אין לה רוב, למשל השת"פ עם סוזוקי בו היא מחזיקה ב-20% בלבד, או אפילו חלקה בפורשה. לטענת בכירים בענף, אם פולקסווגן תאמץ את הגישה המקלה בה נוקטת GM ביחס לנתוני מכירה, 2011 אמורה הייתה להסתיים עם למעלה מ-10 מיליון כלי רכב חדשים, כמיליון יותר מהאמריקאים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הכי גדולים? יוטה קליינשמיט וחיפושית
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים