סופרבול - ליל הפרסומות הגדול
3.5 מיליון דולר ל-30 שניות של חטיפים, כלבים, תינוקות, דוגמניות ומכוניות. שנות ה-90 כיכבו בפרסומות הסופרבול השנה, שלא השתנו הרבה מאז. הנה פרידה מחגיגות סופרבול 2012 עם אוסף הפרסומות שהכי הרשימו. איזו מהן הכי אהבנו?

כלבים, תינוקות, קומיקאים משנות ה-90, דובי הקוטב של קוקה קולה משנות ה-90 וקלינט איסטווד כל אלה התקמבקו לעייפה בסופרבול 2012. החיים האמריקאיים לא שלמים בלי מכונית או שתיים, ומורכבים מבירה-קולה, חטיפים, קולג' וסדרות טלוויזיה. ופוטבול כמובן. אלה לא אנחנו שמלאים בקלישאות צלופן ריקות, אלה הפרסומות בסופרבול.

 

  • ירושלים: סנדי בר בלי ראש ופוקס בלי בר רפאלי

  • פיתוח ישראלי: פרסומות בזמן ההמתנה לשיחה

 

גם השנה, ממש כמו לפני 20 שנה, הפרסומות בשידור משחק הגמר של ליגת הפוטבול האמריקנית, ה-NFL עלו הרבה כסף. לפי הערכות, המפרסמים שילמו 3.5 מיליון דולר לספוט של 30 שניות, שאולי צפו בו 117-111 מיליון איש, שאולי, לפי CNN, בזבזו רק 63.87 דולר בממוצע על מרצ'נדייז, חטיפים ולבוש למשחק הגדול.

 

70 מפרסמים, מתוכם תשעה יצרני רכב, נדחפו השנה לשידור המשחק בין הניו יורק ג'איינטס שניצחו, לבין הקבוצה של הבעל של ג'יזל. לפחות חצי מהם כבר שחררו את הפרסומות שלהם שבוע-חודש קודם לכן באינטרנט.

 

כבר מההיצף המוקדם ביוטיוב אפשר היה ללמוד שלמרות שהפרסומות בסופרבול, כן התקדמו לסמארטפונים שאפשר להצמיד אותם לפה במקום חיוך, הן לא באמת השתנו הרבה מאז שנות התשעים. הנשים בארה"ב של הסופרבול תמיד יפות, כי באמת כל אישה באמריקה היא דוגמנית של ויקטוריה סיקרט (בעיקר אם היא ברזילאית); והגברים באמריקה הם לרוב מכוערים ומאוד מצחיקים (חוץ מדייויד בקהאם שלמרות שהוא בריטי הוא לא מצחיק, אבל כן חתיך).

  

שילוב של דוגמניות ומכוניות? זה חדש ומרענן. איזכור למלחמת הכוכבים? פעם ראשונה בהיסטוריה של האנושות. ציצים? יש ויש. גם השנה רובן של הפרסומות היו לא אמיצות, אבל מי שמצפה מפרסומת להיות אמיצה הוא אמריקני. שאר העולם עבר הלאה. לאהוב פרסומות זה כל כך ניינטיז.

 

המרגשות

Chrysler: Clint Eastwood: Its Halftime in America

כיוון שאנחנו אוהבים את הניינטיז, אנחנו אוהבים לדרג פרסומות. אז הנה הפרסומת האהובה עלינו בסופרבול 2012. אם נהיה אמריקניים בטירוף, ואנחנו הרי מאוד כאלה. נודה ונתוודה שהפרסומת שהכי ריגשה היתה של קלינט איסטווד לקרייזלר. מי שלצערו גדל על ברכיה של הטלוויזיה אמריקנית לא יכול היה שלא למחות דמעה. המסר: דטרויט נלחמת להשיב את מעמדה כעיר הרכב בעולם הנשלט על-ידי מזרח אסיה. גם אמריקה כולה. "זו המחצית עכשיו. לא רק של הסופרבול, אלא גם בחייה של ארצות הברית של אמריקה".

 

איזו קריצה למעמדה המתערער של ארה"ב כמעצמה עולמית ואיזו העברת לפיד מאמינם, יליד דטרויט, שכיכב בפרסומת בשנה שעברה, לאיסטווד, שהגה חיבה לתעשיית הרכב האמריקנית בסרטו גרנד טורינו ובכל סרטיו. נתנו לכם אגרוף? קומו כמו אמריקאים, הוא דורש, כפי שדרש בסרט אחר שלו.

 

בעוד הצווארון הכחול בדטרויט משקם את תעשיית המכוניות האמריקנית, אתם הצופים שופעי הכרס תקבעו את גורל אמריקה אם תקנו קרייזלר, "מיובא מדטרויט". קלינטווד הוא גם מאמן הפוטבול האולטימטיבי וגם המעודדת הכי טובה על המגרש. אם אובמה הוא נשיא ארצות הברית איסטווד הוא נשיא אמריקה.

 

 

 Chase QuickPay

ציי'ס קוויק פיי מציעים גם הם פרסומת אמריקנה אפקטיבית. הילד טוב בפוטבול. האבא חתיך צנוע וגאה כאחד.

 

 

מצחיקות

Happy Grad – Chevy

בדיחה ישנה, מסרטי נוער/סיטקומים שתמיד עובדת. ופה במקרה גם מבוצעת ומשוחקת היטב.

 

M&M

חמוד 

 

Doritos

דוריטוס, כהרגלם, הפגיזו בלא מעט פרסומות לקראת הסופרבול, כולל כמובן, אחת עם תינוק ואחת נוספת שנאסרה לשידור כי הם כל כך נועזים ואמיצים ובכלל לא רוצים להרוויח מלא כסף משומן מתובל. נודה על האמת: פעם אחר פעם הם הצליחו השנה להביא את הצופה לצחוק ולצפייה חוזרת. הכי אהבנו את הפרסומת עם המדען המטורף שגרם לחד קרן לדמוע ואת כל הסרטונים בהם גברים צעירים ושעירים מתחזרים בכיף, כמו במיטב הקומדיות שגם בנות הוכיחו שהן יכולות לעשות השנה, אבל בסופרבול אין קומיקאיות יש דוגמניות. (או זמרות אם הן מלאני אמארו בפרסומת לפפסי עם אלטון ג'ון או מדונה-ניקי מינאז' ששרו במחצית). 

 

  

 

Hulu Plus

הפרסומת לא מצחיקה, וויל ארנט ("משפחה בהפרעה", קצת "רוק 30") מצחיק. על מה הפרסומת? לא מאוד משנה. על Hulu Plus, אתר שבמילא אי אפשר לצפות בו מישראל.   

 

Reinvented – Toyota Camry

כולם כבר צפו בספות הערומים והערומות ביוטיוב. אנחנו אהבנו את וילונות הפיצה, את הגשם שהופך אותך לסקיני, את הדימיון בין הקריין לנראטור של "הממלכה הקטנה" והכי הכי: את הבלנדר שמנגן את ליונל ריצ'י. 

  

A Dream Car For Real Life – Kia Optima

הפרסומת הזאת – הפתעה שוב למכונית, מתחילה כמו הקלישה המעצבנת בייקום: נשים אוהבות רומנטיקת ערוץ ויוה, גברים אוהבים להיות בהמות מגניבות ואת אדריאנה לימה, ומסתיימת נפלא. אווווו. 

  

דרוש ידע מוקדם 

Transactions – Acura NSX

בפרסומת הזאת כולם כבר צפו אונליין. בתפריט: ג'רי סיינפלד האהוב, ג'יי לנו הנודניק וקמיאו של הסופ נאצי, בפרסומת המשלבת בין סיינפלדיות קלאסית וקלישאות אמריקאיות מביכות. 

 

Matthew’s Day Off – Honda

מתיו ברודריק משחזר את תפקידו האלמותי מ-1986. זר לפריס ביולר לא יבין זאת.   

   

Swamp People – 2012 – Promo

ונסיים עם פרומו לערוץ ההיסטוריה. בסופרבול שובצו לא מעט פרומואים לסדרות חדשות, ואפילו לערוצים שלמים (כולל אחד לטיים וורנר כייבל שכלל את ריקי ג'רבייס) אבל אהבנו את הפרומו הזה לעונה החדשה של סדרת הדוקו "אנשי הביצה" בערוץ ההיסטוריה.

 

 

ואם בא לכם עוד שטיפת מוח פרסומית:

 

לפנייה לכתב/ת
    קישורים ממומנים
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה סופרבול - ליל הפרסומות הגדול
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    צילום: EPA
    סופרבול 2012
    צילום: EPA
    תינוקות, כלבים, דוגמניות וקומיקאים
    צילום: AFP
    נ.ב הג'איינטס ניצחו
    צילום: AFP
    שוק ההון
    ynet ספיישל