שתף קטע נבחר

הקול שלוחש באזני "The Voice" - מדבר

היועץ הראשי של "The Voice" העולמית מרוצה מהגרסה המקומית שלנו ולא מתפלא מנתוני הרייטינג הגבוהים. בראיון ל-ynet הוא מתעקש שלתוכנית אין נקודות תורפה וגם מגלה כמה סודות מסחריים: "לעולם לא נציג זמר גרוע כדי לצחוק עליו"

העשור הראשון של שנות האלפיים הטלוויזיוניות יזוהה יותר מכל, איך לא, עם עידן תוכניות הריאליטי. המרדף אחרי הקונספט היצירתי ביותר, המפתיע ביותר וכמובן הנצפה ביותר - לא מתכוון לעצור ונראה שאנחנו צפויים לעוד עשור נוסף של הדחות, בחירות ב-sms והכתרת כוכבי אינסטנט בווריאציות יצירתיות שונות ומשונות.

 

המתמודדים מ-The Voice מדברים:

אפרת דהן מ"דה ווייס": "נועדתי לדרך של ייסורים"

אסון התאומים: ראיון עם עמי ויונתן משיח - אחד עבר, שני בחוץ

אריאל בנואש עם "סוף העולם": "ידעתי שאם אביב יסתובב אבחר בו"

וגם ביקורת פתיחת העונה: "The Voice" - הקול דבש

 

הצעקה האחרונה בתחום (תרתי משמע) היא "The Voice", שעל הפורמט החדשני והמצליח שלה כבר נאמר כמעט הכל. אחד האנשים האחראים להצלחה זו ובעיקר לדאגה שבכל העולם ישודר פורמט אחיד ועקבי, הוא ריצ'ארד ריטוולד, המשמש כיועץ לחברת המדיה "טלפא", בבעלותו של ג'ון דה מול. אותו דה מול, שהיה בעברו שותף בבעלות חברת הפורמטים "אנדמול" ("האח הגדול") שכר את שירותיו של ריטוולד כדי שזה ייעץ להם וייפקח מטעמם על הפורמט.

 

ריצ'ארד ריטוולד. "ל-'The Voice' אין נקודות תורפה" (צילום: טל גבעוני ) (צילום: טל גבעוני )
ריצ'ארד ריטוולד. "ל-'The Voice' אין נקודות תורפה"(צילום: טל גבעוני )

 

מעט לפני שהתוכנית עלתה לאוויר והפכה לסיפור הצלחה גם בישראל, הגיע ריטוולד לארץ כדי לראות אם אנחנו מגיירים את הפורמט כמו שצריך. בין יום צילום אחד למשנהו, אנחנו נפגשים לשיחה קצרה בה הוא מספר בהתלהבות על הפורמט שנחטף כמו לחמניות מסביב לעולם ועל העבודה שעושה הצוות הישראלי: "יש פה אנשי מקצוע מצויינים, המנטורים הם שילוב נפלא ואני בטוח שהתוכנית תהפוך להצלחה, כמו בכל העולם".

 

במה "The Voice" שונה משאר תוכניות הז'אנר כמו "אמריקן אידול"?

 

"מלבד השינוי המהותי שהמנטורים בוחרים את המתמודים על פי הקול שלהם בלבד ולא על פי המראה החיצוני, היחס כלפי המתמודדים הוא אחר. אנחנו לא עושים צחוק מהנבחנים באודישן, לא נראה על המסך זמרים גרועים רק כדי לצחוק עליהם וגם מי שלא עובר את האודישן נחבק אותו ונאמר לו להמשיך ולנסות".

 

מה אתה חושב על המנטורים הישראלים?

 

"הם נהדרים. הם שילוב נהדר של מוזיקאים מוכשרים והמון סימפטיה. הם נותנים את הלב ושמים אותו במקום הנכון. הם מבינים את הקונספט היטב ועשו את זה בעצמם. הם צנועים ונדיבים והם אנשים שהקהל אוהב לשמוע ולראות. מוזיקה היא חלק חשוב מאוד בחיים הישראליים אבל זה חייב להיות קרוב ללב של הקהל, אחרת זה לא עובד. והם בדיוק עונים על ההגדרה הזו. זה הרושם שאני מקבל בכל ביקור שלי בשראל".

 

מה הן נקודות התורפה של התוכנית?

 

"אני מבין שכעיתונאי אתה חייב לשאול את זה, אבל אני חייב לומר לך: אין בתוכנית נקודות תורפה. כמובן שתמיד יש דברים קטנים שדורשים תשומת לב ויש כמובן דברים שאפשר לעשות טוב יותר מבחינה אירגונית,

אבל במונחים של פורמט - אין לנו נקדות תורפה. אי אפשר לרמות צופה טלוויזיה. הוא יכול להיות מאוד ביקורתי, ובצדק אני חייב לומר.

 

אם לומר את האמת, בטרם עלתה התוכנית לאוויר, הייתה תחושה שריטוולד (55) מגזים. קצת כמו יחצ"ן טוב שמנסה למכור את המוצר שלו בכל מחיר. אמנם מדובר באיש עם רזומה של למעלה מ-25 שנים של עשייה טלוויזיונית, אבל המחשבה על הלויאליות שלו לחברת ההפקה קצת ערערה את האמון בסופרלטיבים שזרק לכל עבר. נתוני הצפיה והבאז ש"The Voice" עוררה, הובילו לשני דברים: להסכים איתו שצדק ולשאול אותו כמה שאלות נוספות לאחר שידור שלב האודישנים.

 

איך אתה מסביר את נתוני הצפיה המטורפים בישראל?

 

"בגרסה הישראלית יש איזון נפלא בין סיפורים מחממי לב לכישרון שירה וקולות גדולים. נוסף על כך, הבחירה של המנטורים הייתה מצויינת. ארבעה אנשים עם כמות עצומה של כישרון וניסיון. מלבד זאת, הצוות שמפיק את התוכנית מלא תשוקה לעשות טלוויזיה טובה. מניסיוני, אני יכול לומר לך שאם כל הפרמטרים האלה קיימים, תהיה הצלחה גדולה".

 

הסתיים שלב האודישנים. איך שומרים על עניין גם בשלבים הבאים?

 

"זה החלק המעולה בקונספט של התוכנית, שהכל נבנה בשלבים.

את השלב הראשון של הבליינד אודישן כבר ראיתם. השלב הבא שאתם הולכים לראות הוא שלב הדו קרב שנערך בתוך זירה, בו שני מתמודדים מאותה הקבוצה שרים את אותו השיר. השלב האחרון הוא שלב ההופעות החיות. גדולות, מרשימות ובאיכות גבוהה מאוד".

 

יהיו שינויים בעונה השניה?

 

"יש משפט שאומר "הרכב מנצח לא מחליפים" ואנחנו ב"טלפא" מאוד מאמינים בזה. אם משהו כל כך טוב וכל כך מצליח למה לשנות? לאחרונה עלתה העונה השניה בארצות הברית ובהולנד. גם שם לא השתנה כלום, למעט כמה דברים מינורים".

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: טל גבעוני
ריצ'ארד ריטוולד. "אסור לצחוק על מתמודד שהזמנת בעצמך לתוכנית"
צילום: טל גבעוני
לאתר ההטבות
מומלצים