שתף קטע נבחר

רוצים מכונית מ"אלבר"? בדקו היטב את החוזה

כאשר זיהה ע' מכונית משומשת אטרקטיבית במודעה של חברת "אלבר", לא ידע שהמחיר המוצג אינו כולל את כל התשלומים. כאשר ניגש לרכוש, עשה היכרות עם שיטת מצליח. שימו לב

זהו סיפורו של ע', אשר ביקש לרכוש לעצמו מכונית חדשה יותר. כאשר ראה מודעה של חברת אבר, המציעה למכירה פורד פוקוס מודל 2010 בתנאים טובים, חשב שגילה את האחת המתאימה לו. שכן אלבר הציעה את המכונית, שמחירה במחירון 91 אלף שקל, בהוזלה של כ-10,000 שקלים בערך. 39 אלף שקלים מקדמה, 2,376 שקלים מחולקים על-פני 24 חודשים (99 שקלים בחודש) ועוד 39 אלף בסיום השנתיים. בסך הכל 80,376. אלא שכאשר ביקש לרכוש את המכונית בסניף אלבר בהרצליה, גילה שהמציאות קצת שונה.

 

נציג המכירות של אלבר בהרצליה הציע לו את המכונית אמנם, אך טען כי מחירה במחירון 90 אלף שקל - 86 אלף לפי מחירון לוי יצחק, ועוד 1,000 שקל לכל חודש שהייתה על הכביש מאז ינואר 2010. בסך הכל 4,000 שקלים נוספים, שכן המכונית עלתה לכביש במאי. עוד הציע נציג אלבר הנחה של 11% ממחיר זה, משום שמדובר ברכב שהיה בליסינג. בסופו של דבר סוכם שמחיר המכונית יעמוד על 80 אלף שקל - 40 אלף כמקדמה ובסיום התקופה, ובמשך שנתיים 99 שקלים מדי חודש.

 

ע' לא ויתר למזלו על שיעורי חשבון בבית הספר, וחישוב פשוט העלה כי המכונית אותה מציעים לו כעת באלבר, תעלה בסופו של דבר 82.4 אלף שקל, ולא כפי שהוצג במודעה. איך זה קרה? נציג אלבר הסביר כי 99 שקלים לחודש שעליו לשלם במשך 24 חודשים (2,376 שקלים בסך הכל), הם הריבית על ההלוואה של 40 אלף שקל שבעצם מעמידה לרשותו חברת "מימון ישיר"...

 

ע' החליט כי הפער במחיר והעובדות החדשות להן נחשף לפתע, לא מצדיקים ויתור על העסקה. אלא שאז שמע כי פרט נוסף שכחו לציין במודעה המושכת של "אלבר". את העובדה שעליו לשלם גם עמלת פתיחת תיק הלוואה - 480 שקלים נוספים. הפעם ע' כבר התעצבן. לדבריו, מדובר כבר בהטעיה לשמה. לאחר דין ודברים ניאותו אנשי אלבר "לספוג" את עלות פתיחת התיק.

 

סוף הסיפור? לא בדיוק. ע' שכבר היה חשדן, ביקש לדעת במפורש האם "נשכחו" על-ידי "אלבר" תנאים כספיים נוספים. ואכן, הוא צדק. התשלום החודשי של 99 שקלים לחודש, וכן 40 אלף השקלים שאמור היה לשלם בתום התקופה, צמודים למדד המחירים לצרכן.

 

ע' סיפר לנו, ואנחנו החלטנו לפנות לאלבר, כדי לברר כיצד תקפה אותם כזו מחלת שכחה פתאומית בפרסום. ולאחר מספר ימים, קיבלנו הסבר כי מדובר אי הבנה, וכי לאחר שיחה בין ע' למנהל המכירות הארצי, נסגרה העסקה לשביעות רצון ע'.

 

חדשות טובות לע', אבל לא ממש עבור כל שאר הרוכשים. שכן לנו זה נראה כמו גרסה נוספת של עסקת-מצליח. הרי אם הלקוח לא היה מגלה את הכשלים הקטנים והשינויים הגדולים, הוא פשוט היה משלם כמה אלפי שקלים נוספים. לא מכובד, לא הגון. לתשומת לבכם, אנשי אלבר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
האמת מאחורי הפרסום של אלבר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים