שתף קטע נבחר

למה פסק זמן עולה רק 69 סנט בארה"ב?

תמונה אחת של פסק זמן שעולה 2.60 שקלים בארה"ב, לעומת 6.30 שקל בישראל הצליחה להסעיר את הרשת ולהציף את עמוד הפייסבוק של שטראוס בתלונות. שטראוס: "מדובר במבצע נקודתי עליו החליט הקמעונאי בגלל עודף במלאי". הגולשים: "גם ביייגלה אסם, גבינת עמק וקפה טורקי זולים יותר בארה"ב"

מאז מחאת הקוטג', תמונות של מוצרים שזולים יותר בחו"ל עולות לא מעט. גם מוצרים ישראלים שזולים יותר בחו"ל – זה כבר לא דבר חדש. אבל תושב ניו ג'רזי בשם יואב רוקח פן, הצליח להסעיר שוב את הרשת החברתית בגלל צילום כזה בדיוק.

 

רוקח-פן צילם תמונה של חטיף פסק זמן שנמכר ברשת ShopRite בניו גר'זי. לפי התמונה, החטיף נמכר שם ב-69 סנט, 2.60 שקלים. לצד התמונה הזאת הוא צילם את המסך של אתר מגה באינטרנט, שם אפשר לראות שמחירו של החטיף ברשת מגה עומד על 6.30 שקלים.    

  

"צילמתי את הוופל אתמול (14 בפברואר 2012) בסופר בג׳רזי", כתב בפייסבוק. "אז מי אמר צדק חברתי והורדות מחירים? אין ספק שהחברות הגדולות חושבות שאנחנו מטומטמים, אחרת אין הסבר אחר... שתפו והפיצו, אם תרצו".

 

 

 

 

מתוק ויקר בישראל ()
מתוק ויקר בישראל

 

הגולשים: בושה וחרפה

ברגע שהתמונה עלתה לעמוד שטראוס בפייסבוק, היא נמחקה, כך טוענים הגולשים, ואחרי תלונות הועלתה שוב ועוררה סערה. מאתמול עמוד הפייסבוק של שטראוס מוצף בטרוניות של צרכנים זועמים, ונראה שאנשי העמוד לא מצליחים לעמוד בפרץ. לתמונה יש כרגע 2,873 שיתופים ולמעלה מ-2,620 לייקים.

 

מיד לאחר העלאת התמונה, גולשים החלו לדרוש הסברים. הגולשת סיגל אוקאשי כתבה: "בושה וחרפה. אני צרכנית קבועה של שטראוס. מהיום ממש אבל ממש לא". הגולש אייל צדוק כתב: "שטראוס צאו גדולים ובמקום להתגונן תעשו עשרה פריטים במחירים הוגנים לאורך כל השנה !!! רק תרוויחו מכך".

 

הגולשת נחמה דר כתבה: "הייתי עכשיו בקניות וקניתי קפה עלית 200 ג ב-5 שקלים שוקולד פרה ב-2 שקלים ואפילו קניתי בלי מבצע מעדן מילקי ב1.5 שקלים כל כך התלהבתי שקניתי וקניתי וקניתי ועדיין נשאר לי כסף בארנק הייתי כל כך מאושרת ששרתי כל הדרך הביתה. ואז.. התעוררתי".

 

שטראוס: "יש מבצעים דומים בארץ"

בשטראוס מסרו ל-ynet את אותה תגובה שכתבו בעמוד הפייסבוק של החברה זמן רב אחרי שהחלה המהומה בו: "המחיר הסופי לצרכן נקבע אך ורק על ידי הקמעונאיים ואינו נמצא בשליטתנו. החטיף שנמכר בחנות SHOP RITE בניו ג'רזי נמכר במחיר מבצע של 2.70 שקלים (כולל מע"מ), עליו החליט הקמעונאי המקומי בשל עודף מלאי, ואינו מאפיין את המחירים לצרכן במהלך השנה.

 

"בדומה, ניתן למצוא גם בישראל כעת את המוצר האמור במבצעים נקודתיים שונים כגון: 3 ב- 10 שקלים (3.33 שקלים לבודדת) ברשת יש, 3 ב- 12 שקלים (4 שקלים בבודדת) במיני מרקטים וברשת ניו-פארם. ובימים הקרובים 7 ב- 20 שקלים (2.85 שקלים לבודדת) בזול ושפע". יחד עם זאת, המחיר המומלץ לצרכן של שטראוס לפסק זמן כפי שניתן לקמעונאים בישראל הוא 5.2 שקלים.

 

בשטראוס אם כך טוענים שמדובר במחיר מבצע של הרשת האמריקנית. יתכן מאוד, אולם גולש בשם עידו נווה, פרסם בפייסבוק תמונה אחרת מתוך אתר SopeRite of Wyne וטען: "מחיר רגיל של חטיף סניקרס: 69 סנט ויש להם מבצע 2 בדולר.. 69 סנט זה המחיר הרגיל של חטיף ללא מבצעים. כשיש מבצע זה יורד ל-50 סנט".

 

כמה עולה קפה שחור בקרואטיה ובייגלה בארה"ב?

לא ברור אם עידו צודק, אולם רוב הגולשים בעמוד לא מקבלים בברכה את ההסבר של שטראוס. בני גרוברמן מקבוצת המחאה "ישראל יקרה לנו" פרסם בתגובה תמונה של קפה טורקי שטראוס כפי שהוא נמכר בקרואטיה:

 

"בתמונה רואים מוצר של שטראוס, קפה טורקי 200 גרם, על מדף בסרביה", כתב. "שם זה משווק תחת המותג 'דונקפה' ועולה רק 8.90 שקלים ואצלנו בדרך כלל 17 שקל. כמעט כפול. גם אם מתאמצים לא מוצאים בישראל בפחות מ-15 שקל.."

 

זו לא הפעם הראשונה שחברה ישראלית טוענת שהמחירים הנמוכים מאוד בחו"ל הם תולדה של מבצעים מקומיים. הצרכן יעקב פיטרמן צילם לאחרונה תמונה שהוצפצה בפייסבוק, בה נראית אריזת 350 גרם בייגלה אסם שנמכרת ב-1.99 דולר (7.3 שקלים) בארה"ב בעוד שבארץ אותה אריזה נמכרה ב-11.49 שקל במגה, באותו הזמן.

 

באסם מסרו בתגובה ל-ynet כי "המחיר על המדף אינו נקבע על ידי אסם אלא על ידי כל רשת לפי הבנתה. לגבי הצילום עצמו, מדובר במבצע ביוזמת החנות. ניתן לראות בבירור את הכיתוב 'special' אם מחשבים לתוך מחיר זה את המע"מ ניתן למצוא בארץ מבצעים במחירים דומים".

 

גם תנובה גייסה לצידה את עניין המע"מ של 16% שנגבה בישראל ולא קיים בארה"ב על מוצרי מזון, כשצילום של גבינת עמק בארה"ב הופץ והוכיח פער מחירים מעורר השתאות: 11.50 שקל בארה"ב לעומת 18 שקל בישראל.

 

איציק אלרוב, מתנועת מחאת הקוטג' מסר כי "זו עוד הוכחה לכך שהתאגידים הגדולים איבדו את הקשר אל הצרכן הישראלי. החוצפה של חברת שטראוס-עילית אינה יודעת גבולות, אין דרך אחרת להגדיר זאת. בחברה כנראה חושבים שהצרכן הישראלי נחות יותר מעמיתו האמריקאי ולכן ניתן למכור לו בכל מחיר. הדרך שלנו הצרכנים להתמודד עם ברוטליות כלכלית מסוג זה, היא פשוטה. אם כולנו נשאיר את מוצרי החברה על המדפים כאות מחאה על מחיריה המופקעים בישראל, אולי אז החברה תבין שהצרכן כאן הפסיק להיות פראייר. בקיץ האחרון הציבור הוכיח שיש לו כוח אדיר בידיים, זה הזמן לעשות בו שימוש."

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים