שתף קטע נבחר

שוב תקלה ברכבת: בלם נתפס, עשן בקרונות

בשעה שיו"ר ההסתדרות, עופר עיני, מתנגד להעביר חלק מתחזוקת הרכבת לחברה פרטית, נמשכות התקלות הקשות. אחר הצהריים עצרה רכבת שיצאה מנהריה בגלל עשן בעקבות בלם שנתפס. נוסעת: "היה מלחיץ, זה לא נעים"

אין עשן בלי אש: עובדי רכבת ישראל מבקשים למנוע בכל מחיר מיקור חוץ, אבל התקלות נמשכות בינתיים. אחר הצהריים (יום א') התמלאו קרונות בעשן ברכבת שיצאה מנהריה לכיוון דרום. לאחר שתוקנה התקלה, המשיכה הרכבת לדרכה. תקלות מסוג זה אירעו בעבר ברכבת.

 

הרכבת עצרה באמצע הדרך (צילום:  אייל) (צילום:  אייל)
הרכבת עצרה באמצע הדרך(צילום: אייל)

 

באיגוד הכבאות גליל מערבי ציינו כי לא ידעו על העשן שעלה מאחד הבלמים. גורם באיגוד סיפר כי נודע להם על המקרה מקריאה ב-ynet. באיגוד הביעו פליאה על כך שהרכבת לא דיווחה על הבעיה.

 

שגית, נוסעת ברכבת, סיפרה ל-ynet: "עליתי על הרכבת בנהריה. כמה דקות אחרי שיצאה, התחלנו להריח ריח שרוף, עצרו את הרכבת, והתחילו לסדר שם משהו בקרונות הקדמיים. כנראה שהייתה תקלה עם הבלמים, הודיעו שיש תקלה טכנית ואחרי כמה דקות חזרנו לנסוע. היה מלחיץ, זה לא נעים, אנשים התחילו לחפש מאיפה מגיע הריח, ועולות לראש כל מיני מחשבות".

 

במשרד התחבורה מסבירים כי יש להעביר חלק מתחזוקת רכבת ישראל למיקור חוץ, בין היתר כדי לטפל טוב יותר בבעיות בטיחות. מנגד, ההסתדרות עתרה הלילה לבית הדין לעבודה בבקשה להשבית שוב את התנועה, בנימוק ש"אין דרך אחרת לעצור את שר התחבורה", המבקש להפריט כאמור חלק מתחזוקת הרכבת. טרם נקבע דיון בבית הדין בבקשה.

 

ביום חמישי הנחה השר ישראל כץ את הנהלת רכבת ישראל לחתום עד סוף החודש על הסכם לתחזוקת חוץ של קרונות הרכבת על ידי היצרנית הקנדית בומברדייה. הוא הביע תקווה שהחתימה תושג בהסכמה, אולם ההסכם לדבריו, ייחתם בכל מקרה. בתגובה, נטש יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, את הפגישה בנושא.

 

ועד עובדי הרכבת מסר בתגובה כי הקרון שבו התגלתה התקלה הוא קרון של חברת סימנס. והוא עדיין נמצא באחריות החברה, כך שהיא מבצעת בו את בדיקות התקינות. הקרון עדיין לא נמצא בתחזוקה של עובדי רכבת ישראל.

 

המידע הראשוני התקבל באימייל האדום

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
עשן בקרונות
צילום: אייל
רוצה להשבית שוב. עופר עיני
צילום: אוהד צויגנברג
מומלצים