שתף קטע נבחר

השר כץ: נמאס לציבור מהכוחנות, הרכבת תנוע

לאחר חתימת ההסכם למיקור חוץ ולפני הדיון בבית הדין לעבודה, תוקף שר התחבורה את התנהלות ועד עובדי הרכבת. בראיון לערוץ 1, אמר כי "נמאס מההתעלמות מהזכויות של הציבור שנוסע ברכבת". לדבריו, "יש כאן ויכוח מי מנהל את הרכבת"

עם ההחלטה שהתקבלה הערב (יום א') בדירקטוריון הרכבת להוציא למיקור חוץ את תחזוקת הקרונות החדשים בידי היצרנית בומברדייה, תקף שר התחבורה ישראל כץ את התנהלות ועד העובדים. בראיון לתוכנית "מבט" בערוץ 1, אמר השר כי לציבור "נמאס כבר מהכוחנות הזו, מההתעלמות מהזכויות של הציבור שנוסע ברכבת, מהרצון למנוע מהרכבת להתפתח, למלא את תפקידה".

 

עוד בחדשות ynet:

 

כץ הסביר כי הציבור מוקיע את עובדי הרכבת, שאיבדו כל תמיכה ציבורית: "כולם עוד מאיצים בי לעשות עוד הרבה יותר דברים". הוא האשים את הוועד בהפרת צווים של בתי דין, "כנראה מתוך רצון של מישהי או מישהו להראות מי שולט ברכבת". לדברי כץ, "יש כאן ויכוח מי מנהל את הרכבת".

 

בשבוע שעבר - חיכינו וחיכינו, אבל הרכבת לא הגיעה (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
בשבוע שעבר - חיכינו וחיכינו, אבל הרכבת לא הגיעה(צילום: ירון ברנר)

 

מרכבת ישראל נמסר מוקדם יותר שלפי ההסכם שנחתם, תהיה יצרנית הקרונות הקנדית בומברדייה אחראית על תחזוקה של יותר מ-130 קרונות חדשים שנרכשו מהחברה על ידי רכבת ישראל. עוד נמסר כי בשנה וחצי האחרונות התנהל משא ומתן בין הנהלת הרכבת לוועד העובדים בנוגע לאחזקת הקרונות החדשים. במהלך המשא ומתן ניסתה הנהלת הרכבת להגיע להסכמות עם ועד העובדים, אולם כל הניסיונות לא צלחו.

 

בהנהלת הרכבת האשימו את הוועד בטרפוד כל התקדמות בנושא, למרות התחייבות הממשלה וההנהלה לספק ביטחון תעסוקתי לכל עובדי הרכבת ולגייס מאות עובדים נוספים שיועסקו בחוזה קיבוצי. בנוסף לכך, הנהלת הרכבת אף הציעה תוספת של 12% לשכר העובדים במסגרת מהלך זה. "להנהלת הרכבת לא נותרה עוד ברירה אלא לקבל החלטה על תחזוקת הקרונות החדשים. זאת לנוכח הגעתם הצפויה של עשרות קרונות, קטרים וציוד נוסף לרכבת במהלך השנתיים הקרובות".

 

מחר הדיון בבית הדין לעבודה

הם מציינים כי למרות "השביתה הפראית" של עובדי הרכבת והפרת צווי בית המשפט של ועד העובדים, הנחה השר כץ למצות את המשא ומתן במהלך השבועיים הקרובים. אולם, לאחר שיו"ר ההסתדרות עופר עיני וועד עובדי הרכבת הודיעו כי אין בכוונתם לקיים משא ומתן על נושא התחזוקה, הוחלט לחתום על ההסכם. ברכבת ישראל מוסיפים כי מהלכים אלה יאפשרו לחברה להיערך לפיתוח רשת המסילות הארצית ולקלוט רבבות נוסעים חדשים במקביל לשיפור השירות, הגברת התדירות, הוספת מקומות ישיבה ושיפור הדיוק.

 

יו"ר ועד עובדי הרכבת, גילה אדרעי (צילום: גיל יוחנן) (צילום: גיל יוחנן)
יו"ר ועד עובדי הרכבת, גילה אדרעי(צילום: גיל יוחנן)

 

מההסתדרות ומוועד עובדי הרכבת נמסר מוקדם יותר כי "שר התחבורה הכריז מלחמה לא רק על עובדי הרכבת אלא על העבודה המאורגנת כולה. הצעד הזה יביא להחרפה ביחסי העבודה ברכבת ויגרום לאי שקט לתקופה ארוכה. ההסתדרות והעובדים ימשיכו במאבק נגד הכנסת עובדי הקבלן בכל האמצעים העומדים לרשותם ולא יירתעו מהניסיונות לכופף את ידיהם בצעדים כוחניים".

 

מחר ידון בית הדין לעבודה בתל-אביב בעתירת עובדי הרכבת וההסתדרות, שבה ביקשה לנקוט עיצומים. בעתירה נטען כי העברת עבודות התחזוקה לידי היצרנית מנוגדת להסכמות שהושגו רק לאחרונה, בין ההסתדרות והממשלה, ולפיהן תפעל המדינה להרחבת ההעסקה הישירה של עובדי קבלן או עובדים המועסקים במסגרת הסכמי מיקור חוץ.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
השר ישראל כץ
צילום: ירון ברנר
שביתה קרובה?
צילום: מוטי קמחי
מומלצים