שתף קטע נבחר

גוגל יוזמת: להעלות אלפי עסקים קטנים לרשת

מחצית מהעסקים בישראל אינם פעילים ברשת, ויוזמה משותפת של גוגל, התמ"ת וגופים נוספים, נועדה לסייע להם. מנכ"ל גוגל ישראל: "השאיפה היא להעלות לרשת 20,000 עסקים קטנים תוך שנה". שר התמ"ת: "לעסקים הקטנים אין תקציבי פרסום גדולים, אך הם קיימים". שווי ההטבות יגיע לכ-40 מיליון שקל

ענקית האינטרנט גוגל ביחד עם שורת של שותפים בהם משרד התמ"ת, iDigital - נציגי אפל בישראל, דואר ישראל וכאל עסקים, השיקו היום (ד') יוזמה משותפת בשאיפה להעלות לרשת 20,000 עסקים קטנים ובינוניים תוך שנה, ולהקנות כלים לשם צמיחתם. זאת לאור העובדה שכ-51% מהעסקים בישראל אינם פעילים ברשת.

 

 

עלות הקמה ותחזוקת אתר אינטרנט עבור עסק קטן גבוה פי שניים בממוצע ביחס למדינות מערביות אחרות. מתוך 14 מדינות שנבדקו, ישראל היא המדינה השנייה הכי יקרה - אחרי דנמרק.

 

במסגרת היוזמה, יקבלו בעלי העסקים סל של כלים והטבות בחינם: אתר אינטרנט מקצועי, מתוך מגוון פורמטים ועיצובים, כתובת אתר חינם לשנה, אחסון חינם לשנה, תמיכה טלפונית ואונליין בשלב הקמת האתר, כרטיסי ביקור המכילים את כתובת אתר האינטרנט והדרכה הכוללת תכנים וטיפים לצמיחה ברשת - שווי ההטבות יגיע לכ-40 מיליון שקל. כתובת האתר שהוקם לצורך העניין: http://www.asakimonline.co.il.

 

מאיר ברנד, מנכ"ל גוגל ישראל ומנהל אזורי דרום אפריקה ויוון, אמר: "עסקים שנמצאים באינטרנט מצליחים יותר מאלו שלא. אבל, פחות ממחצית העסקים הקטנים בישראל פעילים ברשת, או כי הם חושבים שזה מסובך או כי זה יקר להם".

 

"יוזמת 'עסקים בישראל צומחים ברשת' תאפשר להם להקים אתר אינטרנט בחינם ובקלות, והשאיפה היא להעלות לרשת 20,000 עסקים קטנים תוך שנה. אנחנו מזמינים את העסקים להרים את הכפפה, להצטרף ליוזמה ולקחת את הצעד הראשון שלהם בעולם הדיגיטלי".

 

שר התמ"ת, שלום שמחון, אמר: "החיפוש באינטרנט אחר עסקים, שמבצעים אזרחים רבים מדי יום, נותן הזדמנות וביטוי לעסקים הקטנים בישראל, אלה שנבלעים בדרך כלל בשפע הפרסומות של החברות הגדולות. לעסקים הקטנים אין תקציבי פרסום גדולים, אך הם קיימים, פרושים בכל רחבי הארץ, מהווים רוב מוחלט מכלל העסקים בישראל, והם שמספקים פרנסה למחצית מהעובדים במשק, בעיקר בפריפריה ובקרב מגזרים יחודיים".

 

"בבואנו לקדם צמיחה ותעסוקה", אמר שמחון, "העסקים הקטנים הם בדיוק המקום בו יש להתחיל ולפעול. אין ספק כי האינטרנט משמש מנוע צמיחה משמעותי והזדמנות פז עבור העסקים הקטנים בישראל. הפעילות של גוגל ואחרים בתחום נותנת במה למאות אלפי עסקים שלא זכו עד כה לחשיפה הראויה. משרד התמ"ת נותן את חסותו ליוזמה ויסייע בקידומה בעשרות כנסים שהסוכנות לעסקים קטנים תקיים השנה, באלפי מפגשי הדרכות וייעוץ שבהם יחולקו חומרים לעסקים ויוצע להם לקחת חלק ביוזמה, וכן בהפעלת מערך הייעוץ וההדרכות במקביל ליוזמה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יהונתן צור
מאיר ברנד
שלום שמחון
צילום: אלי מנדלבאום
מומלצים