שתף קטע נבחר

מחאת האוטובוסים בשבת: גם בירושלים וברעננה

עשרות פעילי "ישראל חופשית" התייצבו בתחנות אוטובוסים בירושלים, רעננה, ראש העין, חולון וגם בכרמלית בחיפה: "להפסיק את האפלייה בין מי שיכול לנסוע במונית לבין מי שלא". הם מבטיחים שהמחאה תימשך מדי שבת

המאבק על התחבורה הציבורית בשבת מתרחב: לפני שבועיים התייצבו בתחנות אוטובוסים שוממות בתל-אביב פעילי "ישראל חופשית" וחיכו לאוטובוסים, שכמובן לא הגיעו. בשבת הזו יצאו עשרות פעילים לתחנות אוטובוסים בתל-אביב, ירושלים, רעננה, ראש העין, חולון ולתחנות הכרמלית בחיפה. 

 

המאבק למען תחבורה ציבורית בשבת נחל השבוע הצלחה יחסית, כאשר מועצת העיר בתל-אביב אישרה את ההצעה המשותפת של חברת המועצה תמר זנדברג (מרצ) ושל "ישראל חופשית" להפעיל תחבורה ציבורית בעיר בסופי שבוע. המהלך היכה גלים וגרר תגובות רבות, כולל של ראש העיר, רון חולדאי, שתמך ברעיון.

 

למען מי שאינו יכול לנסוע במונית. תל-אביב, היום  (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
למען מי שאינו יכול לנסוע במונית. תל-אביב, היום (צילום: מוטי קמחי)

 

שרית השקס, רכזת סניף "ירושלים חופשית" אמרה ל-ynet: "קשה להאמין שבעיר הבירה של מדינת ישראל, שחלק ניכר מאוכלוסיית הסטודנטים הצעירה שלה מתגוררת רחוק ממרכז העיר, אין תחלופה הולמת לתחבורה הציבורית בסופי השבוע. אנו קוראים לראש העיר, ניר ברקת, לייצג נאמנה את ציבור בוחריו ואת אלו שהושיבו אותו בלשכתו בעירייה, ולפעול למען תחבורה ציבורית יעילה וזולה בשבתות. תחבורה שכזו תאפשר פריחה של חיי התרבות והפנאי בעיר ואף עשויה למתן את נתוני ההגירה השלילית בירושלים".

 

גם מבוגרים ברעננה הפגינו  (צילום: אוריאל לונקה) (צילום: אוריאל לונקה)
גם מבוגרים ברעננה הפגינו (צילום: אוריאל לונקה)

 

רוני בן אהרון, רכז סניף "תל-אביב חופשית" הוסיף: "לפני שבועיים פתחנו בקמפיין שהוביל לתקדים היסטורי במאבק למען תחבורה ציבורית בשבת. חזרנו עם הקמפיין לרחובות, כדי להשאיר את הנושא על סדר היום הציבורי ולהראות לנבחרי הציבור שלנו את התמיכה הרחבה שיש לנושא זה בתל אביב בפרט ובכל הארץ בכלל".

 

יש אוטובוסים, אבל החיפאים רוצים גם כרמלית בשבת  (צילום: רשף אייזנברג) (צילום: רשף אייזנברג)
יש אוטובוסים, אבל החיפאים רוצים גם כרמלית בשבת (צילום: רשף אייזנברג)

 

גם בשרון, מתברר, יש מי שרוצה תחבורה ציבורית בשבת. אסף ערן, רכז הפעילות של התנועה ברעננה אומר כי תחבורה ציבורית שפועלת שבעה ימים בשבוע היא סממן מערבי למדינה מפותחת שדואגת לזכויות אזרחיה, "לא ייתכן שייפגע השוויון בין אלו שיש להם כסף לרכוש מכונית לבין אלו שידם אינה משגת. לא ייתכן שמדינת ישראל תפלה בין צעירים שאינם יכולים לנסוע במוניות לכאלו שכן". ערן הסביר כי יש יתרונות נוספים לתחבורה ציבורית, כמו למשל הימנעות מנהגים שיכורים: "מדינה מתוקנת אמורה לדאוג לזכויות אזרחיה וביטחונם ולא לרגשותיהם".

 

מיקי גיצין, מנכ"ל "ישראל חופשית", סיכם: "כשעמדנו בתחנות האוטובוס בתל-אביב וחיכינו לאוטובוס בשבת הסתכלו עלינו כמו משוגעים. היום אנשים כבר מבינים שבסוף האוטובוס יגיע, ולא רק בתל-אביב. בחודשים הקרובים נניע עוד ועוד מועצות ערים ברחבי המדינה לדון בתחבורה ציבורית בשבת, ובמקביל נמשיך לחכות לאוטובוס בכל שבת. 2012 תהיה השנה האחרונה של הסטטוס-קוו כי לציבור הישראלי נמאס מהפגיעה בזכויותיו". 

 

Read this article in English

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מפגינים בתל-אביב
צילום: מוטי קמחי
החיפאים הצטרפו למאבק
צילום: רשף אייזנברג
מומלצים